Skip to main content

Ik probeer al sinds de tweede week an maart mijn abonnement op te zeggen aangezien ik bij mijn vorige adres glasvezel had en een abonnement van 100 Mbit/s. Mijn nieuwe adres heeft geen glasvezel en maximaal 30 MBit/s. Ik hebĀ 4 keer gebeld en 4 keer bevestiging gekregen dat ik daardoor mijn account vroegtijdig kon opzeggen omdat dit binnen de ontbindende voorwaarden valt.

Ik heb 4 keer opzeggen@kpn.comĀ gemaild en heb ook al twee klachten ingediend en nog steeds is het niet geregeld. Ik heb het contract inmiddels uitgezeten en bijn ā‚¬180 betaald aan contractkosten waar ik geen gebruik van kon maken. Ik heb tweemaal mijn BRP gegevens gemaild en ook in de klacht bijgevoegd en nog steeds is er niks gebeurd. Inmiddels heb ik wel het contract op kunnen zeggen via de telefoon maar het terugkrijgen kon de vrouw van de klantenservice niet regelen. Wederom heb ik toen bevestiging gekregen dat ik recht heb op 4 maanden die ik heb betaald met terugwerkende kracht.

Ik snap niet wat ik nog meer moet doen om met de beloofde terugwerkende kracht mijnĀ geld terug te krijgen. Ik vind deze gang van zaker te absurd voor woorden. Ik hoop dat ik via deze route een oplossing kan vinden.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Hallo @Olaf1997Ā , welkom op de community, al is de reden natuurlijk wel vervelend.

Als je wil dat een KPN-medewerker je helpt, vul je privƩgegevens dan alvast in in je profiel. Het kan enkele dagen duren voor je geholpen wordt.


Hallo,

Ā 

ik heb het ingevuld. Dank je wel!


Ik vraag me af of u recht heeft op teruggave. 30 mbit is gewoon goed internet.Ā KPN beschouwd 30 mbit als een goede verbinding. U bent er misschien niet tevreden mee.Ā Maar voor KPN is dat geen reden. Het abonnement is voor 100 mbit. Maar KPN heeft geen lager abonnement. Een nieuwe klant die een abonnement afsluit op uw adres krijgt ook een 100 mbit abonnement.Ā 


Ik vraag me af of u recht heeft op teruggave. 30 mbit is gewoon goed internet.Ā KPN beschouwd 30 mbit als een goede verbinding. U bent er misschien niet tevreden mee.Ā Maar voor KPN is dat geen reden. Het abonnement is voor 100 mbit. Maar KPN heeft geen lager abonnement. Een nieuwe klant die een abonnement afsluit op uw adres krijgt ook een 100 mbit abonnement.Ā 

Dan moeten ze toch niet 4 keer aan de telefoon zeggen dat het binnen de ontbindende factoren valt? Ik betaal voor 100 en ik had glasvezel en nu heb ik beide niet. Dan heb ik toch niks waar ik voor betaal?


Er zijn geen verschillende tarieven voor glasvezel of koperĀ @Olaf1997Ā .

Bij glasvezel betaal je voor een 100/100Mbit/s abo een bepaald bedrag en dan krijg je in de praktijk 120/120Mbit/s synchrone snelheid.

Bij xDSL (koper betaal je hetzelfde bedrag voor een snelheid TOT 100/10Mbit/s asynchrone snelheid en die snelheid kan lager worden afhankelijk van de afstand van je huis tot de wijkcentrale(kast).

MenigĀ huidige KPN-klant op xDSL zou willen dat deze jouw snelheid had.

De enig ontbindende voorwaarde is dat je abo opgezegd kan worden als KPN op je nieuwe adres niet kan leveren, maar dat kunnen ze dus wel, dus geen reden voor opzeggen binnen contract.

Ā 


Ligt er wel glasvezel van bijvoorbeeld Delta Fiber of ODF (Odido)?

Zo niet, kan je net zo goed kpn houden. Ik denk dat je al zelden over die 30 Mbps piek verbruik kwam.

De internet bandbreedte is bij kpn tot.... Waarbij je op glas de tot bandbreedte dus hebt. En op koper niet altijd.

Bel op werkdagen kpn en vraag naar collections. Dat is de afdeling die dit kan regelen.Ā 

Het gratis nummer van kpn isĀ 0800-0402Ā ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 16:30 uur voor collections.Ā 

De kpn moderators op de community kunnen dit niet behandelen.Ā 


Hoi @Olaf1997, welkom op onze community! Ik zie dat je hierover ook al een klacht hebt lopen, ik zie dat deze op 6 augustus nog behandeld is en je een sms met het directe nummer en toegangscode hebt gekregen. Je kunt dit verder met hen regelen.


@Thomas van KPNĀ ik heb geen sms ontvangen. De laatste sms die ik heb ontvangen is van 25-7.


excuus, het was een e-mail, daarin staat het nummer en toegangscode


Zou ik een nieuwe mail mogen, want deze is verlopen.


Ik zie dat je klacht inmiddels gesloten is omdat er geen contact geweest is.
De snelste manier om dit weer op te starten is door een een nieuwe klacht in te dienen via het klachtenformulier


Reageer