Skip to main content

De laatste jaren, sinds corona worden KPN abonnementen alleen maar verhoogd. soms 2 keer per jaar.

Ik vind dit niet kunnen.  KPN spant de kroon t.o.v. andere providers.

 

dit kan toch niet….zo bijzonder is jullie dienstverlening nu ook weer niet. Jullie jagen op deze manier mensen weg. 

Of proberen jullie op deze manier de kosten te drukken doordat jullie abonnes verliezen…..?

 

 

 

 

Alles wordt duurder. Waarom zou een internetabonnement niet duurder worden?

Als u uw abonnement deze maand nog aan laat passen naar de nieuwste abonnementsvorm, dan krijgt u dit jaar geen verhoging meer.


 

Jaarlijks paste KPN de tarieven één keer per jaar aan, deze prijsverhogingen waren voor Thuis-diensten altijd op 1 Juli en voor mobiel in Oktober.

Sinds dit jaar zijn de Algemene Voorwaarden voor Thuis-diensten aangepast waarmee klanten akkoord zijn gegaan, bestaande klanten hebben hierover eerder dit jaar bericht gehad waarna de wijziging in de Algemene Voorwaarden per 1 april 2023 inging.

Mensen die bezwaar hadden konden tot het moment dat de nieuwe Algemene Voorwaarden ingingen naar een andere provider van hun keuze en dus opzeggen.

Alle providers doen tegenwoordig zo'n beetje aan inflatiecorrectie, dus ook KPN. KPN is daarnaast geen prijsstunter en als je de prijzen van providers allemaal een beetje naast elkaar legt dan zie je dat de prijsverschillen tegenwoordig niet meer heel groot zijn - uitzonderingen daargelaten.


 Thuis-diensten aangepast waarmee klanten akkoord zijn gegaan, bestaande klanten hebben hierover eerder dit jaar bericht gehad waarna de wijziging in de Algemene Voorwaarden per 1 april 2023 inging.

 

oh dus zo gaat dat?? mensen krijgen de algemene voorwaarden voorgeschoteld en worden ze verleid om akkoord te gaan. WANT: wie heeft er tijd om de algemene voorwaarden te lezen?

 

ik heb nu een mail gehad voor een prijsverhoging voor juli…..ik kan nergens vinden waar ik een mail naar toe kan sturen om mijn beklag te kunnen doen of waar ik een bezwaar kan indienen.

zo goed hebben jullie het kunnen blokkeren. het is een eenrichtingsverkeer geworden.

 

 

 


oh dus zo gaat dat?? mensen krijgen de algemene voorwaarden voorgeschoteld en worden ze verleid om akkoord te gaan. WANT: wie heeft er tijd om de algemene voorwaarden te lezen?

 

Het was zelfs nog leuker, de belangrijkste veranderingen werden in Jip en Janneke taal uitgelegd dus je hoefde de hele Algemene Voorwaarden niet te lezen. Want;

De knop bekijk de verschillen werkt helaas niet meer, beetje jammer van KPN dat ze deze offline hebben gehaald nadat de veranderingen van kracht werden en consumenten niet nadien nog even kunnen nakijken wat er ook al weer veranderd was.

 

Ik heb nu een mail gehad voor een prijsverhoging voor juli…..ik kan nergens vinden waar ik een mail naar toe kan sturen om mijn beklag te kunnen doen of waar ik een bezwaar kan indienen.

 

Dat kan dus niet, want bij inflatiecorrectie - zoals deze nu in de Algemene Voorwaarden staat - kan je geen klachten, bezwaren etc. indienen. Je kunt de overeenkomst niet ontbinden etc. 

 

zo goed hebben jullie het kunnen blokkeren. het is een eenrichtingsverkeer geworden.

Inflatiecorrectie is iets dat jaarlijks toegepast kan worden, wanneer een bedrijf in haar Algemene Voorwaarden heeft opgenomen dat het inflatiecorrectie toepast en dus de prijzen indexeert en dit geen reden geeft om te mogen opzeggen, blijft de overeenkomst doorlopen tot einde contract. Dit is ook in de e-mail die omstreeks Februari dit jaar is verzonden naar klanten gecorrespondeerd en de link ‘Bekijk de verschillen’ gaf in duidelijke taal aan wat de oude voorwaarden waren en wat er veranderd is in de nieuwe voorwaarden.

Bezwaar of een klacht indienen kan je proberen, maar het veranderd niets aan de zaak zoals je ook op Consuwijzer terug kunt vinden. Daarvoor is het nu n.l. te laat aangezien de nieuwe Algemene Voorwaarden inmiddels al zijn ingegaan.

Dat je zelf die zaken moet lezen en niet gedaan hebt is niet iets wat een leverancier kan worden verweten, als consument heb je niet alleen rechten maar ook plichten waaronder correspondentie het zei via brief het zei via e-mail, in de gaten houden en daarop eventueel te acteren.

 

Het enige wat je in principe zou kunnen doen is zoals @Nick83 al aangeeft, overstappen naar een andere provider. Het wordt alleen wel erg moeilijk er eentje te vinden die niet aan inflatiecorrectie doet.


Bezwaar maken is nutteloos. Als u het er niet mee eens bent, stap dan gewoon over naar een andere provider.