Skip to main content

In mijn factuur van november 2022 (en daarvoor) komt de berekening van de abonnementskosten inclusief korting uit op 37 euro. In die van december is dat 38,05 euro geworden, omdat de korting opeens wordt berekend over 1 dag minder (tot 13 januari) dan de abonnementskosten (tot 14 januari)??

Hallo @jerdenberg ,

Er wordt één dag extra in rekening gebracht. Waarom is mysterieus. 

Het doet mij sterk denken aan dit topic van een andere klant die hetzelfde heeft: 

 


Hier vrijwel hetzelfde: kosten gefactureerd tot 14 januari, korting tot 13 januari, terwijl in eerdere maanden kosten en korting logischerwijs tot dezelfde datum werden gefactureerd. Geen wijzigingen in de laatste maanden van mijzelf of via KPN.

Jeroen

 

Admin: Reactie naar eigen topic verplaatst


Inderdaad, alleen is hier de facturering van de kosten vergelijkbaar met die van vorige maand (14 december/14 januari) en die van de korting komt 1 dag tekort (14 december/13 januari).

O, ik realiseer me nu dat in januari de 6 maanden intro-korting aflopen, en ik zie op de factuur van juli dat 1 dag (14 juli) apart is gefactureerd, zodat de 6 maanden korting inderdaad lopen tot 13 januari.

Best verwarrend …

Jeroen


Dus 1 dag minder korting veroorzaakt een prijsverschil van € 1,05? Dus u krijgt ongeveer 30 euro korting per maand? Is dat geen tijdelijke korting die op 13 januari afloopt ofzo?


Ja, korting ~32 euro, gedeeld door 30 is ~1 euro (dat komt, zag ik, doordat de eerste dag van het abonnement apart erbij stond op de eerste factuur, zodat de kortingsperiode op 13 januari afloopt, maar de maandfacturen tot de 14de van de maand lopen).

Jeroen


Hoi @jerdenberg, goed dat je oplet! Ik lees ook dat je de oorzaak hebt gevonden. De korting loopt inderdaad niet altijd gelijk met de factuurperiode.Â