Skip to main content

Zie ook dit artikel:

Hierin is gesteld dat de verhoging nooit meer dan 4 euro gaat zijn.

Nu zie ik op de factuur van augustus dat de prijsverhoging 7 euro is geworden.

Wat is er nodig om dit te corrigeren?

 

Hallo @nogneetmachinaa 

De inflatiecorrectie is al op de factuur in juli toegepast. De verhoging stond daarbij vermeld in een groene balk op pagina 1 van de factuur. Klopt het bedrag daar wel?
Is de factuur in augustus nu nog meer verhoogd? Dat is dan niet de inflatiecorrectie. Is er soms een einde gekomen aan een tijdelijke korting of heb je wellicht een extra pakket aan gezet?


Hallo @nogneetmachinaa 

De inflatiecorrectie is al op de factuur in juli toegepast. De verhoging stond daarbij vermeld in een groene balk op pagina 1 van de factuur. Klopt het daar wel?
Is de factuur in augustus nu nog meer verhoogd? Dat is dan niet de inflatiecorrectie. Is er soms een einde gekomen aan een tijdelijke korting of heb je wellicht een extra pakket aan gezet?

 

Nee - deze correctie is in juli niet toegepast.

Nee - er is nog steeds sprake van een tijdelijke korting.

Nee - er is geen sprake van een extra pakket.

=====

Samengevat:

Ik heb enkel een factuur gekregen met een verhoging van 7 euro. Zonder verdere specificatie/toelichting. Ik ga er vanuit dat die 7 euro verhoging er vanaf nu elke maand bij zit (aanname!).

Als je weet hebt van iets anders hoor ik dat graag.

 

 

 


De specificatie staat op pagina 2. Kunt u een schermafdruk plaatsen van pagina 2 van de factuur van augustus? En dan ook een eerdere factuur zodat we kunnen vergelijken? 


@Nick83- zie bijgevoegde afbeeldingen.

De specificatie van de factuur van juli is gelijk aan alle daaraan voorafgaande facturen. Zoals je ziet was het maandbedrag tot dat moment 40 euro incl. BTW.

Bij die van augustus komt “spontaan” 7 Euro uit de lucht vallen.

Kunnen jullie hier wat mee?

 

=====

 

De specificatie van de factuur van juli

 

De specficatie van de factuur van augustus

 


Hallo @nogneetmachinaa ,

De reden is dat per 24 augustus de periode van negen maanden actiekorting voorbij is. 
 

Ik voorspel je nu al dat de facturen vanaf september nog een stuk hoger gaan worden. 


Het gaat dus toch om een aflopende korting.

Je kreeg 9 maanden lang Internet plus TV voor €35,- maar die periode eindigt op 24 augustus.

Daarom krijg je de laatste week van augustus geen korting meer.

Volgende maand valt de actiekorting helemaal weg en betaal je het volle bedrag ( €70,97 )


Het gaat dus toch om een aflopende korting.

Je kreeg 9 maanden lang Internet plus TV voor €35,- maar die periode eindigt op 24 augustus.

Daarom krijg je de laatste week van augustus geen korting meer.

Volgende maand valt de actiekorting helemaal weg en betaal je het volle bedrag ( €70,97 )

 

Yup - dat weet ik. Maar dat was nu de vraag niet.

De vraag die ik wel had is nu beantwoord (ik wist niet dat die periode tot de 24-ste liep).

Dus vandaar het hogere factuur bedrag.

 

V.w.b. de 70 Euro nog wat vanaf september:

Dan ga ik dan weer opnieuw aankloppen - want op dit moment staat het abonnement wat wij hebben op 67,50 bij KPN in de etalage. En voor 2,50 meer is er gigabit beschikbaar. Beide bedragen zijn reguliere tarieven en zonder actiekorting => die 70-Euro-nog-wat lijkt me dan een paar Euro te veel.

 


Ik begrijp nu ook waarom jij vorige maand niets van de inflatiecorrectie hebt gemerkt. Door de actievoorwaarden bleef jouw geïncasseerde factuurbedrag nog ongewijzigd, maar nu de actieperiode afloopt ga je die inflatiecorrectie ook betalen.

Het is een “Actiekorting eerste 9 maanden”, dus het duurt na afloop daarvan nog 3 maanden voordat je na je jaarcontract (eind november) weer contractvrij bent. Eerder aankloppen heeft geen zin.


Zolang u een jaarcontract heeft doet KPN er helemaal niets aan. Dus u moet 3 maanden lang die 70 euro betalen. Daar ontkomt u niet aan. Daarna kunt u verlengen en gaat u € 67,50 betalen. 


Zou zo maar kunnen - we gaan het zien - nee heb ik.

 

Los daarvan: met stilzwijgende verlenging ga ik geen 67,50 betalen. Je moet daarvoor eerst weer een nieuw een-jarig contract afsluiten.

Dat heb ik voorheen niet gedaan en daardoor heb ik meer dan twee jaar veel-te-veel betaald - ook door de jaarlijkse “inflatiecorrectie”. Nu let ik daar wat beter op.

 


Ik zit nu ook vast aan kpn. Ze hebben mij ook bedonderd.

Zodra me contract afgelopen is ga ik overstappen. 

Kpn is niet eerlijk. Eerst contract aansmeren en daarna prijsverhoging.

Je kan ook niet opzeggen.


Eerst contract aansmeren en daarna prijsverhoging.

Dat doen alle providers. Staat gewoon in de voorwaarden dat ze dat mogen doen.


Ik zit nu ook vast aan kpn. Ze hebben mij ook bedonderd.

Zodra me contract afgelopen is ga ik overstappen. 

Kpn is niet eerlijk. Eerst contract aansmeren en daarna prijsverhoging.

Je kan ook niet opzeggen.

 

Ik weet niet direct waar je op doelt met “contract aansmeren en daarna prijsverhogingen”. Voor zover ik me kan herinneren zijn er bij een eenjarig contract tussentijds geen prijsverhoging doorgevoerd.

 

Als je jaarlijks niet opnieuw wil switchen kun je best ieder jaar een nieuw eenjarig contract afsluiten - dan ontloop je in ieder geval de jaarlijkse “inflatieronde”.

 

En overstappen naar wie-of-wat?

Er is in mijn omgeving nauwelijks concurrentie - alleen Ziggo.

Dat was eind vorig jaar een serieuze optie omdat ze een jaar 50% korting boden.

Wat neerkwam op 35 euro voor een abonnement wat functioneel vergelijkbaar is met KPN (afgezien van de upload snelheid). Die upload snelheid heeft de switch voorkomen.

 

Voor de volledigheid: ik heb het netwerk hier zodanig ingericht dat ik op elk moment en zonder veel gedoe kan switchen. Alleen was ik dat switchen of een nieuw contract tot vorig jaar even uit het oog verloren.


Er is in mijn omgeving nauwelijks concurrentie - alleen Ziggo.

Dat was eind vorig jaar een serieuze optie omdat ze een jaar 50% korting boden.

Wat neerkwam op 35 euro voor een abonnement wat functioneel vergelijkbaar is met KPN (afgezien van de upload snelheid). Die upload snelheid heeft de switch voorkomen.

 

Nog een korte toelichting op bovenstaande passage (kon de tekst niet meer aanpassen):

Ik heb de switch naar Ziggo niet gemaakt omdat KPN een heel eind mee ging met het aanbod van Ziggo (9 maanden 40 Euro) en na afloop 70 Euro (versus de 74 die ik tot op dat moment betaalde).

Dus ja - het was nog steeds fors meer dan het aanbod van Ziggo. Maar die 200 Mbps up- en download heb ik nodig om mijn boterham te verdienen. Ziggo had een jaar geleden geen 200 Mbps download mogelijkheid - laat staan upload.

Het alternatief is dat e.e.a. deels overgezet wordt naar een datacenter locatie. Dat brengt dan weer andere uitdagingen met zich; maar zal op termijn wel gebeuren door de hoge belastingen op stroomverbruik. Die belastingen betaal je wel als particulier - maar niet (of veel minder) als zakelijk grootverbruiker.