Skip to main content

Ook ik schrok ervan dat de prijs omhoog is gegaan. Betaal nu ruim € 102,00 per maand voor mijn abonnement. Een half jaar geleden kreeg ik een schrijven dat ik als trouwe klant van KPN een half jaar lang € 10,00 minder hoefde te betalen voor mijn abonnement. Na een half jaar kom je er wel van terug want dan verhogen ze snel het abonnementsgeld met ruim € 4,00. Naar mijn mening dit alles met voorbedachte raden. KPN de grootste aanbieder van het land kan de prijs toch wel laten dalen of gelijk houden. En als je er wat van zegt dan krijg je de smoesjes dat alles duurder wordt op communicatiegebied. Ik heb andere providers een berichtje gestuurd en deze zeggen zelfs dat de kosten totaal niet zitten in het TV-aanbod. Dan komt er nog bij dat wij geen glasvezel hebben via KPN. Wat gaat dat straks kosten als in 2025 glasvezel een feit moet zijn? Nee KPN, valt mij allemaal vies tegen en ik had jullie totaal anders ingeschat.  Volgend jaar zeker € 106,00? Ik kan u wel zeggen dat ik, en misschien wel meerdere, ga bedanken voor mijn abonnement, of heb jullie dan van tevoren misschien weer een aanbieding van € 10,00? Groetjes van een ontevreden klant!

Ik heb andere providers een berichtje gestuurd en deze zeggen zelfs dat de kosten totaal niet zitten in het TV-aanbod.

 

Die € 4,00 verhoging is de maximum die van toepassing is en geldt vooral voor de combinatie internet+TV (dus niet TV+) waarbij je minstens 200Mbit afneemt. D.w.z. je betaalt bij 200Mbit € 3,20 inflatiecorrectie en bij TV is dit € 0,96 = € 4,16 afgerond naar beneden = € 4,00. Dus neen, die kosten zitten niet in TV, die gelden over de hele breedte.

 

Ik kan u wel zeggen dat ik, en misschien wel meerdere, ga bedanken voor mijn abonnement

Je zegt nu € 102,00 per maand te betalen (excl. 2023 inflatiecorrectie), helaas ontkom je daar niet aan. Als je € 102,00 bij T-Mobile kwijt zou zijn, dan zou je zelfs € 102,00 + 8,6% = € 110,77 per maand kwijt zijn in 2023 (ervan uitgaande dat je bij hen net zoveel betaalt als bij KPN).

Of te wel, alle providers hanteren inflatiecorrectie maar het mooie is wel dat KPN (als één van de weinige) wel spreekt van een maximum verhoging (a € 4,00).

 

of heb jullie dan van tevoren misschien weer een aanbieding van € 10,00?

Ik denk dat de aanbieding misschien zelfs gunstiger zou kunnen zijn als je niet afwacht tot KPN een aanbod doet, maar je hier zelf jaarlijks achteraan gaat. De afgelopen ~ 10 jaar doen bedrijven nauwelijks maar aan proactief achter klanten aanrennen om hen een aanbieding te doen.

Gewoon een kwestie van bellen naar 0800-0402 van 8:00 tot 18:00 (ma-vr) of 8:00 tot 17:00 en aangeven dat je wilt worden doorverbonden met klantbehoud (retentie) die afdeling kan vaak heel wat meer dan de gewone klantenservice.