Skip to main content

‘Uw abonnement voor € 35,- per maand!’

Zo luidde het aanbod.

Wat schetst mijn verbazing: er wordt doodleuk € 36,13 berekend?!?!

Wat is dat toch met jullie???!!!

Hallo @Ste_ven 

Heb je de factuur al bekeken? Is het de eerste factuur? Die is vaak wat hoger. Je betaalt vaak eerst een startperiode van een paar dagen, waana de eerste volledige maand volgt die je vooruit betaald.

Zie dit voorbeeld van een eerste factuur:

https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/uitleg-factuur-tv-internet-en-bellen/voorbeeld-eerste-factuur-tv-internet-en-bellen.htm


hallo Ruud, dank voor je reactie!

Dat heb ik zeker. Het maandtarief is echt gewoon hoger (okay slechts € 1,13 maar daar gaat het niet om) dan is aangeboden.

Het is gewoon anders dan is voorgespiegeld. Daar heb ik moeite mee.


Is de abonnementsprijs dan €1,13 hoger of waren er misschien gebruikskosten? Staat dat niet apart gespecificeerd op pagina 2 van de factuur? Is het je eerste factuur of loopt het contract al langer?


Als je het abonnement nu langer dan 3 maanden mag kpn ook over het welkomstbedrag de inflatiecorrectie berekenen. 


Nee @PeterG , niet voor een Thuis abonnement. Inflatiecorrectie op 1 oktober is alleen voor mobiel.


Ik krijg anders ook die correctie jaarlijks op mijn vaste abonnement, @RBxx .


Ja ik ook @PeterG , op 1 juli is daar de prijswijziging geweest.


‘Uw abonnement voor € 35,- per maand!’

Zo luidde het aanbod.

Wat schetst mijn verbazing: er wordt doodleuk € 36,13 berekend?!?!

Wat is dat toch met jullie???!!!

Hallo @Ste_ven ,

Ga er maar vanuit dat er een periode in rekening is gebracht van 1 maand + 1 dag. 

Dus 1 dag extra.

Als het goed is, kun je de in rekening gebrachte periode terugvinden op jouw factuur.

(berekening per dag: 1/31 x 35,00 = 1,13)