Skip to main content

Nieuwkomer. Ik krijg de eerste factuur van KPN TV+ internet. De actie prijs van mijn abonnement was

€ 40,- , wordt nu verhoogd naar € 43,40 terwijl de verhoging max. € 2,50 zou zijn. Wie kan dit uitleggen?

Ik vermoed dat de gefactureerde periode iets langer is dan een maand. Kijk daar even goed naar. Vaak is de eerste faktuur iets anders.


Hi en van harte welkom op ons forum @Jan van Bemmel.

Ik hoop dat je er uit gekomen bent met de uitleg van @Joep1965 hierboven. De eerste factuur kan over iets meer dan een maand gaan, waardoor het bedrag iets anders uitvalt. Je kunt de facturen opzoeken in MijnKPN of via de MijnKPN app.


Nee, ik ben er niet uitgekomen. Als de betaalperiode de eerste van de maand is tot het einde van de maand is, zou het minder moeten zijn, want de aansluiting is 9-10-23 geweest. Als de betaalperiode vanaf de negende over de volle maand is, zou het € 42,50 moeten zijn. Probleem is het gebrek aan specificatie van bedragen t.o.v. de verstrekte info over het abonnement.


Kan je hier een afdruk van pagina 2 van de factuur plaatsen? Daarop staat de specificatie van de opbouw van jouw factuurbedrag. Poets wel privégegevens weg, zoals tel.nummers en klantnummer. Dan kunnen we meekijken en wellicht e.e.a. verklaren.


Dank je Ruud: het probleem is opgelost, doordat ik nu een specificatie van de nota onder de factuur zie.

Of die er meteen al zat weet ik niet, is wellicht later in mijn app verschenen, maar mijn vragen zijn hiermee opgelost.


Dat is mooi Jan. Goed om te lezen dat het nu duidelijk is. Fijne dag verder.