Skip to main content

wij worden van kastje naar muurtje gestuurd we zijn al even bezig om de negatieve bkr er af te laten halen, we hebben alles netjes betaald alleen is de negatieve bkr daardoor gekomen zaak was afgesloten maar hebben als nog betaald nu willen ze de negatieve bkr er niet afhalen we willen een huis kopen en waar we nu wonen is niet goed voor ons gezondheid en ook niet van onze dieren er zit spoed achter 

wij worden van kastje naar muurtje gestuurd we zijn al even bezig om de negatieve bkr er af te laten halen, we hebben alles netjes betaald alleen is de negatieve bkr daardoor gekomen zaak was afgesloten maar hebben als nog betaald nu willen ze de negatieve bkr er niet afhalen we willen een huis kopen en waar we nu wonen is niet goed voor ons gezondheid en ook niet van onze dieren er zit spoed achter 



Nadat je je achterstand hebt ingelopen, blijft die nog 5 jaar zichtbaar.
Ook nadat je de achterstand hebt ingelopen en je situatie weer is opgelost. De kans op nieuwe problemen is namelijk groter bij iemand die eerder betalingsproblemen heeft gehad dan bij iemand die altijd netjes op tijd betaalt.

Bron: BKR


Hoi @onbekendee 

Welkom op het Forum van KPN.

Het klopt wat @SaltyBart al als antwoord heeft gegeven, als je een achterstand hebt ingelopen (volledig hebt betaald) blijft deze melding nog 5 jaar zichtbaar bij het BKR.
Na die 5 jaar, wordt deze melding automatisch verwijderd onder jouw gegevens.

Met een negatieve melding bij het BKR wordt het vaak heel lastig tot onmogelijk om een persoonlijke lening of hypotheek af te sluiten, omdat alle banken verplicht zijn boven een bedrag van 250,- euro een check uit te voeren bij het BKR.

Ik snap heel goed dat je weg moet wegens gezondheidsredenen vanaf je huidige woonadres, waardoor deze negatieve vermelding nu een blokkade is geworden.

Maar jullie zouden ook kunnen kijken (als je dat wilt natuurlijk) naar een huurwoning in de vrije sector, aangezien er dan geen BKR check wordt uitgevoerd, maar dat je wel weg kunt vanaf je huidige woonadres.
Je zou ook nog een urgentie kunnen aanvragen bij de gemeente, waardoor je sneller een sociale huurwoning kunt krijgen binnen je regio, maar daar zitten vaak wel strenge voorwaarden aan vast.

Het enigste wat je nu nog zou kunnen proberen, is om de telefonische klantenservice te bellen via het gratis telefoonnummer 0800-0402
Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Betalingen en facturatie en je wordt doorverbonden.
Deze afdeling kunnen je eventueel ook nog doorverbinden naar de achterliggende afdeling Risk.

De klantenservice is bereikbaar van 08:00 tot 18:00 uur, en op de zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur (op de zondag en feestdagen gesloten).

Maar ik kan je uiteraard niet garanderen dat het gaat lukken, maar als het om een negatieve vermelding van KPN gaat, kan alleen KPN deze melding uit je gegevens bij het BKR halen.


Bkr blijft idd staan maar negatieve moet der af, helaas heeft dat allemaal geen zin omdat we particulier huren, en wil ik een ander huis particulier kost het me alleen de huur al 1200/1300 euro gaat te ver,. 


Bkr blijft idd staan maar negatieve moet der af, helaas heeft dat allemaal geen zin omdat we particulier huren, en wil ik een ander huis particulier kost het me alleen de huur al 1200/1300 euro gaat te ver,. 

 

Hoi @onbekendee 

Dat kan helaas niet, het is niet mogelijk om alleen de negatieve melding ervan af te laten halen.
Of de melding (inclusief de negatieve melding) blijft gewoon 5 jaar staan, of hij wordt compleet onder je naam weggehaald nadat de 5 jaar zijn verstreken, tussen smaken zijn er dus niet.

Daarnaast snap ik je goed, dat je niet van de enne vrije sector huurwoning naar een andere wilt.
Jullie willen nu echt een huis gaan kopen.

Dan wordt het echte even bellen met KPN, want die kan de gehele melding laten verwijderen onder jouw persoonlijke gegevens bij het BKR, mits KPN dat uiteraard wilt doen uit coulance.
Want een melding blijft normaal gesproken 5 jaar staan bij het BKR, nadat het bedrag volledig is voldaan.