Hallo @Ron289Â ik ben het met je eens dat de communicatie en consequenties bij wijzigen pakket binnen een actieperiode er gewoon niet is. Dit heb ik vorig jaar helaas ook moeten ervaren, wat me globaal ongeveer twee abo maandtermijnen aan geld heeft gekost.
KPN moet daar duidelijk werk van maken om dat beter te communiceren.
Je ziet het pas terug in de contracten als je al al gewijzigd hebt, maar kunt het niet meer terugdraaien.
Â
Nieuw abonnement: misleidende actievoorwaarden
Ik heb een nieuw abonnement afgesloten onder bepaalde actievoorwaarden. Helaas blijkt er sprake te zijn van onjuiste informatie. Op de aanmeldpagina online wordt namelijk niet duidelijk aangegeven wat de consequenties zijn als ik de internetsnelheid aanpas binnen de eerste 6 maanden. Ik dacht in het begin genoeg te hebben aan 100 Mb en wilde daarna de snelheid verhogen om te zien wat voor mij geschikt was. Echter, nu blijkt dat het aanpassen van de snelheid vergaande consequenties heeft, iets wat KPN niet duidelijk communiceert. Dit vind ik niet netjes en erg vervelend! Overigens het idee om op te zeggen en opnieuw aan te meldden werkt niet bij een nieuw abonnement.
Ik heb KPN verzocht om deze omissie richting mij te compenseren, maar men weigert dat. Wat de situatie nog erger maakt, is dat mij al coulance was toegezegd vanwege het feit dat er vijf monteursafspraken nodig waren voordat mijn aansluiting eindelijk werkte. Als iemand meer details wil weten over waarom dit zo gecompliceerd was, dan wil ik dat graag nog toevoegen.
Het is werkelijk een Gotspe, om het mild uit te drukken.
Â
Wat was precies de consequentie? Kun je dat toelichten? (ik kan je hier op individuele basis trouwens neit bij helpen, dan zou ik, liever een klacht indienen, maar ik wil wel graag helpen met het verbeteren van onze algemene klant communicatie )
Hallo @Erwin van KPNÂ ik kan dat wel een beetje toelichten.
Voor een paar jaar terug had ik een abo bij KPN met een korting die 12 maanden liep van ongeveer 10 euro per maand, binnen die actieperiode heb ik mijn snelheid naar boven aangepast, denkende, ik heb 10 euro per maand korting, de snelheidsverhoging kost me 10 euro er maand, dus per saldo kost het me niets.
Niets is minder waar, ik raakte over de rest van de looptijd mijn mijn korting kwijt, zijnde ongeveer 10 maanden, is dus 100 euro, en ik moest 10 euro per maand meer betalen.
De snelheid weer verlaagd, dus 10 euro per maand weer goedkoper, maar de korting bleef ik kwijt, dus met de standaard snelheid die ik weer terug had . was ik mijn korting kwijt, dus de 10 resterende maanden 10 euro per maand meer kwijt.
Ik weet niet meer de precies bedragen, maar het gaat hier even om de principiële wijziging binnen een actieperiode en de consequenties daarvan.
Ja, ik zit nog eens in de algemene voorwaarden te bladeren en daar staat het in. Â
Ik zal nog contact zoeken met de mensen die over de bestelflow gaan of het niet ergens ingebouwd kan worden dat je een waarschuwing krijgt als je een snelheidswijziging doet maar kan absoluut niet garanderen dat dit ook realiteit gaat worden. Voorlopig is het dus, wat het is.Â