Skip to main content

Na meerdere klachten over mijn bereik in het buitenland en sommige gebieden in NL heb ik mijn abonnement van mijn mobiel na 2 maanden weer opgezegd, omdat ik niet tevreden ben. Ik heb contact gehad met de klantenservice, gesproken met Nabil, die mij vertelde dat ik kosteloos het abonnement kon stopzetten.

Vervolgens ontvang ik een mail nadat ik het abonnement heb opgezegd met een afkoopsom van 420€. Ik kan nergens geen factuur meer inzien. Bij bellen sta ik lang in de wacht, wordt vervolgens doorverbonden en sta weer uren in de wacht. Vooralsnog geen uitleg kunnen ontvangen en zeer omslachtig de klantenservice niet kunnen bereiken. Graag zou ik contact willen met iemand die mij uitleg kan geven waar dat bedrag vandaan komt en waarom berekend wordt, terwijl anders is afgesproken.. (2 maanden opzegtermijn danwel/ een bedenktijd) Nu zegt men nee mevrouw u heeft maar 2 weken bedenk tijd..

 

Dit probleem zie ik graag opgelost.

 

Tja ... normaal gesproken kunt u een abonnement wat nog maar 2 maanden loopt niet opzeggen. Als u dat toch doet moet u een boete betalen. Lijkt me logisch. Ik vermoed dat die Nabil iets gezegd heeft wat niet klopt.


Je kan een mobiel abonnement afsluiten met een looptijd van 2 of 1 jaar en daarnaast kan je kiezen voor maandelijks opzegbaar. Daarvoor betaal je maandelijks meer (tot €2,50). Heb je daarvoor gekozen? Dan heb je direct een contract met KPN voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van een maand. Dat moet je dus kosteloos kunnen opzeggen. 


Lijkt me ook. Je gaat een overeenkomst aan voor 1 of 2 jaar. Na 2 maanden is je bedenktijd al lang voorbij. Dan kom je inderdaad op afkopen uit. Bedenktijd is 14 dagen.

Maandelijks opzegbaar bestaat ook. Dan zou dat in je contract moeten staan.

 

Mobiel Voor elk nieuw abonnement geldt een contractstermijn van 1 of 2 jaar. Je kunt je mobiel abonnement opzeggen met inachtneming van een maand opzegtermijn. Dit geldt ook voor een servicecontract. In MijnKPN kun je de begindatum en de einddatum van je contract vinden

 

Kosten van opzeggen

Opzeggen is gratis wanneer de einddatum van het contract verstreken is. Is de termijn nog niet verstreken, maar wil je toch per direct opzeggen? Dan berekenen wij een afkoopsom voor je. Houd rekening met een opzegtermijn van 1 maand. Als je een toestelkrediet hebt, dan moet je dit eerst aflossen voordat wij je mobiele abonnement kunnen beëindigen. Regel het gelijk.

 

 


Wat staat er in uw contract mbt tot de ingangsdatum en einddatum?

Als daar niet staat dat uw maar een maand contract heeft dan heeft u dus een contract dat langer loopt.

Wat ook in het contract staat en waar u ook mee akkoord bent gegaan is dat de bedenktijd 14 dagen is.

 

Â