Ik ben al jaren klant bij KPN, maar wat er nu gebeurd gaat wat mij betreft alle boekjes te buiten.
Mijn huidige mobiel abonnement loopt af in November 2024, inmiddels heb ik mijn abonnement verlengt en deze gaat eind november 2024 in. Bij de verlening zit ook een toestelkrediet.
Vanwege het aanvragen van mijn hypotheek wil ik dit krediet graag in x aflossen. Kpn wenst hier geen enkele medewerking aan te verlenen. Kpn geeft aan dat ik mijn krediet pas af kan betalen op het moment dat het abonnement ingaat, klinkt opzich logisch maar dan zou kpn naar mijn idee ook pas een BKR registratie in mogen laten gaan vanaf November. Daarover zegt KPN, op het moment dat je je nieuwe contract hebt getekend komt er automatisch een registratie. Ook dit vind ik allemaal prima maar op het moment dat er een registratie op mijn naam staat, zou het wel zo netjes zijn dat ik dan ook direct zelf over mijn krediet mag beslissen? Daarmee bedoel ik dus dat ik deze zou mogen aflossen wanneer ik wil.
Ik ben er hier al anderhalve week telefonisch met kpn over bezig en er is nog steeds geen oplossing. Gister anderhalf uur met de klantenservice gebeld en steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Wat een slechte service!!!
En dan nog even dit kpn zegt het volgende op de website over krediet eerder aflossen :
Eerder aflossen dan eind van je contract
-
Het toestelkrediet is afgesloten op 1 mei 2017 of later
-
Vraag eerder aflossen aan via een webformulier
-
Betaal via een iDEAL-link het restbedrag
-
Je abonnement wordt omgezet naar een Sim Only abonnement
-
De lening wordt beëindigd binnen 5 werkdagen
-
Je kan alleen het totaal resterende bedrag aflossen, geen deel ervan
(ik zie nergens staat dat bij een nieuw contract je het krediet pas mag aflossen op het moment dat het abonnement ingaat).
Nogmaals ik wil het bedrag gewoon betalen prima en als ik daar niet voor mag kiezen, dan hoort de bkr registratie ook pas in te gaan vanaf November. De tijd dringt voor mijn hypotheek aanvraag.
Na dit abonnement NOOIT meer klant bij kpn.