Skip to main content

 

LS,

Onlangs (17 maart 2023) kocht ik via KPN een nieuwe smartphone en kreeg van KPN formulieren toegezonden voor de inruil van mijn oude iPhone 11 via Recommerce. 

Daarbij werd aangegeven dat de inruilwaarde inclusief bonus van mijn telefoon 305 Euro zou zijn.

 

Het zogenaamde Verkoopdocument gebruikte ik bij de verzending van de oude telefoon.

Op 20 maart jl verzond ik mijn oude telefoon volgens de aanwijzingen die ik ontving met DPD. 

Navraag bij DPD leerde dat het pakket op 22 maart op de aangegeven bestemming op het aangegeven adres is afgeleverd.

 

Sindsdien heb ik niets meer vernomen. Ik constateer dat u op dit gebied in gebreke bent. 

 

Navraag bij KPN leerde mij dat er gebruikelijk binnen 1 week na ontvangst contact met me zou worden opgenomen. Dat is niet gebeurd.

Ook vertelde de medewerker van de KPN-winkel in Utrecht KPN me dat normaal gesproken de inruilvergoeding binnen drie weken na verzending van de telefoon verricht zou worden. Dat is niet gebeurd.

 

Bijgevoegd treft u de formulieren en referentienummers van mijn zending.

Ik hoop dat U een en ander snel kunt oplossen en verwacht binnenkort het openstaande bedrag van de inruil op mijn bankrekening 

 

Met vriendelijke groet,

 

Reinier Schat 

 

 

Hoi @Reinier Schat, welkom hier.

Wat ontzettend balen dat het bij jou anders loopt dan gebruikelijk. Dat is niet fijn. Nu zijn wij een paar dagen verder, ondertussen al iets gehoord? 

Zo niet, kun je dan jouw profiel van gegevens voorzien. Graag inclusief referentienummers en ook graag bestelnummer. Deze kan ik niet terugvinden. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kan ik op onderzoek. 


het bestelnummer van mijn nieuwe telefoon: S31189877

Het zogenaamde Verkoopdocument van Recommerce  K640643D392C54 gebruikte ik bij de verzending van de oude telefoon.

Op 20 maart jl verzond ik mijn oude telefoon volgens de aanwijzingen die ik ontving met DPD. 

Het volgnummer van DPD is 04083120223304

Navraag bij DPD leerde dat het pakket op 22 maart op de aangegeven bestemming op het aangegeven adres is afgeleverd

 


Bedankt voor de gegevens. Ik ben even gaan kijken en overleggen. Ik wil je eerst vragen om nog weer contact met recommerce te gaan zoeken. Zij doen de afhandeling hiervan. Hoor graag van je als er contact met ze is geweest. Zij zijn de partij die het voor je in orde kunnen maken namelijk. 


Beste Bart,

Dank voor je bericht. Op 16 april stuurde ik een mail naar Recommerce. Daar heb ik tot nu toe niets op gehoord.

Hieronder de tekst van mijn bericht.

groet, Reinier

 

AAN: Recommerce.

LS,

Onlangs (17 maart 2023) kocht ik via KPN een nieuwe smartphone en kreeg van KPN formulieren toegezonden voor de inruil van mijn oude iPhone 11 via Recommerce. 

Daarbij werd aangegeven dat de inruilwaarde inclusief bonus van mijn telefoon 305 Euro zou zijn.

 

Het zogenaamde Verkoopdocument K640643D392C54 (bijgevoegd) gebruikte ik bij de verzending van de oude telefoon.

Op 20 maart jl verzond ik mijn oude telefoon volgens de aanwijzingen die ik ontving met DPD. 

Het volgnummer van DPD is 04083120223304

Navraag bij DPD leerde dat het pakket op 22 maart op de aangegeven bestemming op het aangegeven adres is afgeleverd.

 

Sindsdien heb ik niets meer vernomen. Ik constateer dat u op dit gebied in gebreke bent. 

 

Navraag bij KPN leerde mij dat er gebruikelijk binnen 1 week na ontvangst contact met me zou worden opgenomen. Dat is niet gebeurd.

Ook vertelde de medewerker van de KPN-winkel in Utrecht KPN me dat normaal gesproken de inruilvergoeding binnen drie weken na verzending van de telefoon verricht zou worden. Dat is niet gebeurd.

 

Bijgevoegd treft u de formulieren en referentienummers van mijn zending.

Ik hoop dat U een en ander snel kunt oplossen en verwacht binnenkort het openstaande bedrag van de inruil op mijn bankrekening ************

 

Met vriendelijke groet,

 

Reinier Schat 


Heb vandaag (23/4) opnieuw een mail gestuurd naar Recommerce.


Ik heb twee keer gemaild naar Recommerce. op tradein+nl@recommerce.com


Niet zo fijn dat ze niet reageren. Ik hoop nu op jouw herinnering wel. Mocht je eind deze week nog niets gehoord hebben, dan hoor ik dat graag van je. 


Beste Bart,

Ik heb (nu 2 mei) nog niets gehoord van ReCommerce.

Graag de toegezegde actie van jouw kant.

Dank voor de betrokkenheid,

 


@Reinier Schat ik heb het voor je doorgezet naar de afdeling aan onze kant. Zodra hier reactie op komt laat ik het je hier gelijk weten. We zijn er mee bezig!


Hi @Reinier Schat! Ik heb reactie gehad van de afdeling mobiel. Die hebben nog wat extra gegevens opgevraagd. Die heb ik vanuit je profiel direct door kunnen geven. Ik verwacht dat ze hiermee voldoende informatie hebben. 

Als hier weer reactie op komt laat ik het je hier weten. 


@Reinier Schat we hebben contact opgezocht met Recommerce. Het kan nog een paar dagen duren voor hier verdere reactie op komt. Zodra die er is hoor je het uiteraard van mij. 

Wil jij nog laten weten als jij vanuit Recommerce wat hoort?


@Reinier Schat ik heb bij navraag te horen gekregen dat het bedrag 28 april overgemaakt moet zijn. Wel geven ze ook aan dat het ordernummer dat je hebt aangegeven niet zou kloppen. Ze hebben hierbij een ander ordenummer doorgegeven dat bij de bestelling van je nummer hoort. Ik heb je dit nummer per privébericht gestuurd. Wil je laten weten of dit klopt? En wil je nakijken of er op of net na 28 april het bedrag is gestort?


Op 2 mei ontving ik 50€. Er ontbreekt nog €255.


genoemd ordernummer niet correct.
moet zijn S 31189877


@Reinier Schat S31189877 heb ik voor je doorgegeven. Daar is op gezocht. Op dat ordernummer is geen bestelling te vinden. Ik wil je vragen dit nog een keer na te kijken.

Wil je ook laten weten wat er in de bevestiging van Recommerce staat hierover?


S3221035-2908189
 


@Reinier Schat duidelijk. Dus het gaat wel om het ordernummer S3221035. En je hebt op 2 mei de inruil op je rekening gestort gekregen. Doorgaans kan het tot 6 weken duren voordat daarna de bonus ook wordt uitbetaald. We zitten nog binnen die 6 weken.  

Ter bevestiging, heb je een mail gekregen waarin staat dat er nog gewerkt wordt om de bonus te storten?


Op 2 mei ontving ik €50, de toegezegde bonus. Van Recommerce heb ik geen bericht ontvangen over uitbetalen inruil, €255 volgens KPN. 
Ook niet via email

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Beste Bram,

We zijn nu inmiddels weer een paar weken verder en ik heb nog steeds het openstaande bedrag van 255 Euro niet ontvangen als uitbetaling van mijn op 20 maart 2023 ingeruilde IiPhone11. Ook heb ik noch van de KPN noch van Recommerce enig bericht ontvangen hierover. Het ordernummer is ordernummer S3221035.

Zou je nogmaals willen navragen hoie het zit met deze openstaande post?

hartelijke groet,

Reinier Schat  


@Reinier Schat zeker! Ik heb voor de zekerheid ook nog een keer contact opgenomen met Recommerce. 


Beste Bram,

Tot mijn verbijstering kreeg ik het bericht van ReCommerce dat de periode waarin ik aanspraak kan maken op de beloofde inruilvergoeding verlopen is. (Zie hieronder het bericht van ReCommerce)

Van de in maart met ReCommerce overeengekomen verkoop van mijn oude iPhone 11 voor het bedrag van 305 Euro heb ik dus alleen begin mei een bedrag van 50 Euro ontvangen. Zoder toelichting.

Volgens ReCommerce is het nu te laat en had ik aanvullende documentatie meten sturen.

Ik vind dit een schandalige manier van doen en zal daar ook geen genoegen mee nemen.

Ook vind ik dat het de KPN zou sieren om in dit geval ReCommerce tot de orde te roepen.

groet,

Reinier Schat.

-------------------------------------------

ReCommerce schreef:  
Dank voor je bericht.
 
In ons systeem zie ik inderdaad dat je een aanvraag hebt ingediend maar je hebt het KPN aankoopbewijs van je nieuwe telefoon niet geüpload. Dit is één van de vereiste om voor de bonus in aanmerking te komen, zoals ook in de actievoorwaarden van deze promotie staat vermeld. Zie ook de eerste bevestigingsmail van je aanvraag.
 
Helaas is de actie inmiddels gesloten en kun je geen aanspraak meer maken op de bonus.
 
Ondanks dat het vervelend nieuws is, hopen we je hiermee voldoende en correct te hebben geïnformeerd.
 
Met vriendelijke groet,
Najat
 
Recommerce Solutions

---------------------------