Skip to main content

Ben nu al meer dan 4(!)uur bezig om iets voor elkaar te krijgen bij KPN, die chatbot begrijpt werkelijk waar helemaal niks en dan vraag je om een medewerker dat gaat dus ook niet. Vervolgens word er een belafspraak met je gemaakt tussen 17:45 & 18:00 ik ben niet gebeld.

Bel ik zelf zijn ze al gesloten…. ik wou bellen om iets toe te voegen aan me pakket maar ik ga de hele boel opzeggen wat een amateurs en vroeger was die Klantenservice juist zo goed en tot vele malen later geopend ik kan het weten heb er gewerkt in me studententijd :)

Jammer dat bedrijven zich zelf op deze manier kapot maken al zal dat bij de KPN niet snel gebeuren veels te groot en dus machtig waardoor ze zo minachtig naar kun klanten kunnen zijn.

Hoi, wat een vervelende ervaring.

Maar heel veel kan je zelf toevoegen aan je pakket. Een zenderpakket? Dat doe je via je decoder of MijnKPN. Website versie (zie hier bovenin) of via de app op je telefoon of tablet.

Achter de chat zitten geen mensen meer, die verwijst alleen naar tools en uitleg.

Bellen voor dit soort zaken kan inderdaad alleen tussen 08:00 en 18:00, zaterdags tot 17:00 en zondags en feestdagen gesloten. Alleen storingen zijn de 24/7 te melden.

Overigens is mijn ervaring met de bereikbaarheid van bijvoorbeeld Ziggo nog slechter. Vorig jaar storing in Haarlem-zuid en omgeving op een zondag. “wij zijn op zondag gesloten, u kunt morgen weer bellen” en bam… de verbinding verbroken.

Er was lichte paniek onder Ziggo klanten toen. Enkele klantjes van mij belden mij zelfs… Heb één van hen toen wel m'n Digitenne kunnen lenen.


Hoi, wat een vervelende ervaring.

Maar heel veel kan je zelf toevoegen aan je pakket. Een zenderpakket? Dat doe je via MijnKPN. Website versie (zie hier bovenin) of via de app op je telefoon of tablet.

Achter de chat zitten geen mensen meer, die verwijst alleen naar tools en uitleg.

Bellen voor dit soort zaken kan inderdaad alleen tussen 08:00 en 18:00, zaterdags tot 17:00 en zondags en feestdagen gesloten. Alleen storingen zijn de 24/7 te melden.

Overigens is mijn ervaring met de bereikbaarheid van bijvoorbeeld Ziggo nog slechter. Vorig jaar storing in Haarlem-zuid en omgeving op een zondag. “wij zijn op zondag gesloten, u kunt morgen weer bellen” en bam… de verbinding verbroken.

Er was lichte paniek onder Ziggo klanten toen. Enkele klantjes van mij belden mij zelfs… Heb één van hen toen wel m'n Digitenne kunnen lenen.

Ik ben al bijna 3 jaar heel erg tevreden over KPN dit was de eerste keer dat ik contact zocht en helaas mond dat uit in een fiasco. Gaat hier niet om wie beter is of welke ervaringen mensen hebben gehad ik ervaar dit nu en schrik er heel erg van. Blijkbaar had ik dus al die tijd recht op combi korting want ik heb ook mobiel en dat kan ik dus nergens terug zien mocht blijken dat men dit gewoon niet heeft geactiveerd ja dan ben ik wel weg.


Hi (ex-collega) @p1mmuz en welkom op het forum! 

Ai, inderdaad niet handig dat dit zo moeizaam gaat. 😅 Via de chat werken inderdaad geen collega's meer, maar als er gemeld wordt dat je teruggebeld wordt moet dat natuurlijk wel gebeuren. 
Is het inmiddels gelukt om de aanpassing in je abonnement te doen? 

Zo niet, dan kun je dit inderdaad via je MijnKPN doen. Als dat niet wil en het gaat om een wijziging in de thuisdiensten, wil je me dan laten weten wat je wilt wijzigen en je forumprofiel aanvullen? Dan kan ik aan de slag!
Als het om een mobiele wijziging gaat dan mag ik dit niet doen, daarvoor moet je wel met ons bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. Je kunt inspreken dat je een medewerker wilt spreken. Dan krijg je vanzelf iemand aan de lijn.

Ook super zuur dat je al zo lang combikorting mist. Mocht het nog niet gelukt zijn, dan kun je je alsnog aanmelden voor Combivoordeel. Met terugwerkende kracht kunnen we dit helaas niet regelen, maar zo heb je in elk geval vanaf nu de voordelen binnen. 


Goed uiteindelijk na 2 dagen bellen ofja terug gebeld worden want nogmaals die bot heb je niet zoveel aan en blijkbaar is directe chat al een tijd uitgeschakeld werd mij verteld door de medewerker. Ook dat mogen ze duidelijker communiceren want nu lijkt het net alsof er even 'tijdelijk’ niemand beschikbaar is.

 

Ook tijdens deze gesprekken werd mijn geduld wel op de proef gesteld want eventjes ruggespraak met een collega duurde 20minuten(!) je moet echt het geduld op kunnen brengen en het geloof dat je niet in een eindeloze wachtrij bent gezet en dat die gene nog bij je terugkomt. De aangeboden korting/compensatie was magertjes maar beter iets dan niets en vervolgens moest ik de dag erna weer in actie komen doordat ik verschillende mails kreeg met wijzing of verlenging contract en daar stonden verschillende nieuwe tarieven in. Dus nogmaals de chat in met pijn en moeite die bot weer uitgelegd dat ik graag zou worden gebeld en weer wachten. De meneer die mij terugbelde vond de toegepaste leidraad (compensatie/korting) niet echt voldoende en heeft daar nog wat maanden bij gedaan zeer netjes.

 

Al met al een hele veldslag althans zo voelt het en gelukkig kan en heb ik het geduld kunnen opbrengen maar ik geloof best dat een hoop mensen  die dit niet zouden pikken of het geduld ervoor over hebben en dan uiteindelijk overstappen. Dit gaf ik ook in mijn openingspost aan dat grote bedrijven er soms totaal niet bij stil staan hoe waardevol klanten zijn die al langdurig klant zijn en dat eigenlijk ook willen blijven maar het ze onmogelijk word gemaakt.

Kunt niet alleen maar acties invoeren om nieuwe klanten te lokken en die hoge kortingen te geven en ondertussen je huidige klanten maar de volle mep laten betalen en niks aanbieden of gewoon korting niet toepassen dat heet stelen.

 

Topic mag dicht en hopelijk doen ze er iets mee om het aangeboden service level weer omhoog te krijgen.