Skip to main content

Goededag,

Ik heb een jaar teveel betaald voor mijn mobiele abonnement. Graag wil ik hier restitutie voor.

Ik heb contact gehad met klantenservice en die kan mij maximaal  6 maanden terugstorten, welke als het goed is volgens hem in werking is gezet. 

Nu wil ik het resterende bedrag ook teruggestort krijgen. 

 

Bedankt voor de hulp :)

 

Hallo @Awitje waar baseer je dat op, dat je teveel betaald hebt en waarom reageer je dan pas na een jaar en niet eerder? Meteen na een maand al, na de 1e factuur?


Goededag, ik ben door mijn contract gegaan en gekeken naar factuur en zag dat een deel van de korting niet is weggeschreven. Na bellen met klantenservice werd mij verteld dat er op de ene tv/internet abonnement mevrouw is geschreven en op de mobiele abonnement meneer is geschreven waardoor de volledige korting niet is toegekend. Helaas na een jaar pas gezien ivm veel reizen voor werk.


Na bellen met klantenservice werd mij verteld dat er op de ene tv/internet abonnement mevrouw is geschreven en op de mobiele abonnement meneer is geschreven waardoor de volledige korting niet is toegekend. 

Dat is onzin. KPN heeft geen persoonsgebonden kortingen. Kortingen zijn per adres. Dus dat de naamgeving anders is, dat maakt geen bal uit. Als het adres maar hetzelfde is.

Het gaat om de combinatie korting op het mobiele begrijp ik? € 2,50? Of € 5 euro? € 7,50? 

En de Entertainmentkorting op het thuisabonnement? Is die van toepassing? 


Na bellen met klantenservice werd mij verteld dat er op de ene tv/internet abonnement mevrouw is geschreven en op de mobiele abonnement meneer is geschreven waardoor de volledige korting niet is toegekend. 

Dat is onzin. KPN heeft geen persoonsgebonden kortingen. Kortingen zijn per adres. Dus dat de naamgeving anders is, dat maakt geen bal uit. Als het adres maar hetzelfde is.

Het gaat om de combinatie korting op het mobiele begrijp ik? € 2,50? Of € 5 euro? € 7,50? 

En de Entertainmentkorting op het thuisabonnement? Is die van toepassing? 

Dat het onzin is, weet jij beter dan ik. Ik ben hier slechts degene die de informatie doorgespeeld krijg.

Het gaat hier om de combinatiekorting van €7,50.

 

De entertainmentkortingen (ViaPlay, ESPN & Pluspakket) zijn verlopen en dus nu niet meer van toepassing. Die staan ook niet op het contract van Mobiel. 

Het gaat dus om:

Mobiel abonnement €37,50

- €4 Korting zolang abonnement loopt  = €33,50

- €3,50 korting (het staat onder kopje “Extra's + 5G en dan Korting) = €30,00

- €7,50 Korting op Mobiel = €22,50

 

Vanaf juni 2022 heb ik t/m september 2022 €30,00 betaald, dus 4x 7,50 = €30 teveel

Vanaf oktober 2022 t/m nu heb ik €31,95 betaald., dus 10 x  €9,45 = €94,50 teveel

Totaal: €124,50 teveel.


Hallo @Awitje plaats in het privé-deel van je profiel je NAW-gegevens, klantnummers en laatste 3 cijfers IBAN, dan komt een moderator er binnenkort op terug.

 


In oktober was er een inflatiecorrectie waardoor de prijs omhoog ging. Die krijgt u natuurlijk niet terug. Dit jaar oktober zal de prijs wederom omhoog gaar.

Als u een Hussel thuisabonnement heeft. Of de nieuwste abonnementsvorm. En u heeft een entertainmentpakket. Dan zou u 5 euro korting op het thuisabonnement moeten krijgen. Entertainmentkorting. En die verloopt niet. Die is gewoon blijvend. 


Hallo @Nick83 je hebt dan recht op entertainment-korting, die wordt niet standaard op de factuur in mindering gebracht. De entertainment-korting wordt op bepaalde tv-pakketten in mindering gebracht, waardoor je voor zo'n pakket €5 goedkoper uit bent.

Ik heb ook heel lang recht op entertainmentkorting gehad, maar nooit een extra tv-pakket afgenomen, dus in wezen een wassen neus als je er geen gebruik van maakt.

ook t.a.v. @Awitje 

 


In oktober was er een inflatiecorrectie waardoor de prijs omhoog ging. Die krijgt u natuurlijk niet terug. Dit jaar oktober zal de prijs wederom omhoog gaar.

Als u een Hussel thuisabonnement heeft. Of de nieuwste abonnementsvorm. En u heeft een entertainmentpakket. Dan zou u 5 euro korting op het thuisabonnement moeten krijgen. Entertainmentkorting. En die verloopt niet. Die is gewoon blijvend. 

Dank voor de toelichting, wat betreft inflatiecorrectie logisch. Ik zie nergens 5 euro korting op het thuisabonnement dus ik ging er niet vanuit dat ik daar recht op had.

Wel wil ik graag de teveel betaalde facturen terug ontvangen.

 

Hallo @Awitje plaats in het privé-deel van je profiel je NAW-gegevens, klantnummers en laatste 3 cijfers IBAN, dan komt een moderator er binnenkort op terug.

 

Bedankt, hij is toegevoegd. Ik zie graag de moderator bericht tegemoet :)


Ik hoop het beste voor je @Awitje , maar ik ben bang dat er geen vergoeding komt.
Zie dit andere topic → Combivoordeel nooit gekregen

Daar zegt een KPN moderator het volgende:

Over het algemeen wordt Combivoordeel automatisch toegepast, mits je dit goed aangegeven hebt bij het bestellen. Maar het komt wel eens voor dat dit niet automatisch gaat. Het is aan jou om te controleren of je Combivoordeel ook daadwerkelijk ontvangt.

Omdat dit een stukje eigen verantwoordelijkheid voor dit extraatje is, wordt de gemiste Combivoordeel korting niet met terugwerkende kracht verrekend. Het wordt alleen op de volgende factuur met terugwerkende kracht berekend vanaf het moment dat Combivoordeel actief is.


Ik hoop het beste voor je @Awitje , maar zie dit andere topic → Combivoordeel nooit gekregen

Daar zegt een KPN moderator het volgende:

Omdat dit een stukje eigen verantwoordelijkheid voor dit extraatje is, wordt de gemiste Combivoordeel korting niet met terugwerkende kracht verrekend. Het wordt alleen op de volgende factuur met terugwerkende kracht berekend vanaf het moment dat Combivoordeel actief is.

Bedankt voor de toelichting. Het is raar dat er zo met klanten wordt omgegaan. Ben de afgelopen dagen zovaak met de klantenservice aan de lijn geweest en zovaak doorverbonden en tijdens wacht de telefoonverbinding wordt verbroken, dat ik maar weer eens moet overstappen.

Enige wat ik hoopte is op een eerlijke afhandeling en dat het geld wat niet van KPN hoort te zijn weer terug zou worden geretourneerd.


Hallo @Awitje wacht rustig de reactie van een moderator af, kan even duren i.v.m. beperkte bezetting door vakantietijd.

 


Ik heb contact gehad met klantenservice en die kan mij maximaal  6 maanden terugstorten, welke als het goed is volgens hem in werking is gezet. 

Nu wil ik het resterende bedrag ook teruggestort krijgen.

 

U bent akkoord gegaan met het voorstel van de klantenservice om 6 maanden gemiste korting terug te krijgen. Waarom heeft u niet meteen aangegeven daar niet mee akkoord te gaan en de volledige gemiste korting terug te willen?

Ik denk dat u van geluk mag spreken dat dit is aangeboden uit coulance want andere klanten die hetzelfde hadden kregen niks terug.


Ik heb contact gehad met klantenservice en die kan mij maximaal  6 maanden terugstorten, welke als het goed is volgens hem in werking is gezet. 

Nu wil ik het resterende bedrag ook teruggestort krijgen.

 

U bent akkoord gegaan met het voorstel van de klantenservice om 6 maanden gemiste korting terug te krijgen. Waarom heeft u niet meteen aangegeven daar niet mee akkoord te gaan en de volledige gemiste korting terug te willen?

Ik denk dat u van geluk mag spreken dat dit is aangeboden uit coulance want andere klanten die hetzelfde hadden kregen niks terug.

Beetje rare reactie. U heeft zeker mijn eerste bericht niet goed gelezen. Anyhow, dit was mijn eerste kans om (alvast) een deel van mijn geld terug te krijgen en zoals ik al in mijn eerste bericht aangaf was dat zijn maximale mogelijkheid. Wat zou u doen? Geld wat van u is weigeren? 

Ik vind vooral uw laatste zin raar: geluk mag spreken dat ik geld terug krijg wat van mij is? In welke wereld leven we? Dat bedrijven/mensen/etc gewoon geld mogen stelen van anderen?


Ik vind vooral uw laatste zin raar: geluk mag spreken dat ik geld terug krijg wat van mij is? 

Het is helemaal niet van u. Het is pas van u als het op uw bankrekening staat. Eerder niet.


Ik vind vooral uw laatste zin raar: geluk mag spreken dat ik geld terug krijg wat van mij is? 

Het is helemaal niet van u. Het is pas van u als het op uw bankrekening staat. Eerder niet.

Het is interessant hoe het hier gaat, normaliter als men teveel betaalt voor iets, is het rechtvaardig om teveel betaalde geld te retourneren.

Blijkbaar is het normaal om hier teveel geld te innen en niet te retourneren als er iets over wordt gezegd. Betaald u ook graag meer dan u moet betalen?


Wat u allemaal raar vind, vind ik eigenlijk niet zo belangrijk. Ik stel gewoon een legitieme vraag.

Ik snap wel dat u het maximale terug wilt krijgen/vorderen maar u leest toch wat het beleid is van KPN in soortgelijke gevallen (aangeleverd door een andere klant hier op het forum). Telefonisch wordt er éénzelfde beleid gevoerd als op het forum door kpn medewerkers. U denkt toch niet dat hier ineens veel meer haalbaar is dan via de telefonische klantenservice?

KPN spreekt u aan op uw eigen verantwoordelijkheid om dit voordeel te controleren, dat mag u raar vinden maar dat is dus wel kennelijk het beleid van KPN, u heeft dat 1 jaar en 2 maanden verzuimd, dus ja, u mag van geluk spreken dat telefonisch nog 6 maanden coulance is aangeboden gezien de andere soortgelijke cases die niks terugkregen (via het forum).


Jammer dat de discussie wat onplezierig voor je wordt @Awitje . Wacht op een reactie van één van de moderators, dan zullen die aangeven wat mogelijk is. Die reactie komt binnen een paar dagen. Maar houdt wel rekening met een “nee” als antwoord, zoals ik in mijn eerdere reactie aangaf.


Wat u allemaal raar vind, vind ik eigenlijk niet zo belangrijk. Ik stel gewoon een legitieme vraag.

Ik snap wel dat u het maximale terug wilt krijgen/vorderen maar u leest toch wat het beleid is van KPN in soortgelijke gevallen (aangeleverd door een andere klant hier op het forum). Telefonisch wordt er éénzelfde beleid gevoerd als op het forum door kpn medewerkers. U denkt toch niet dat hier ineens veel meer haalbaar is dan via de telefonische klantenservice?

KPN spreekt u aan op uw eigen verantwoordelijkheid om dit voordeel te controleren, dat mag u raar vinden maar dat is dus wel kennelijk het beleid van KPN, u heeft dat 1 jaar en 2 maanden verzuimd, dus ja, u mag van geluk spreken dat telefonisch nog 6 maanden coulance is aangeboden gezien de andere soortgelijke cases die niks terugkregen (via het forum).

Ik snap het nut van uw reactie op deze topic niet, als u niks relevants heeft te vermelden, zeg dan niks 🙂 Beetje makkelijk punten scoren zo.


Jammer dat de discussie wat onplezierig voor je wordt @Awitje . Wacht op een reactie van één van de moderators, dan zullen die aangeven wat mogelijk is. Die reactie komt binnen een paar dagen. Maar houdt wel rekening met een “nee” als antwoord, zoals ik in mijn eerdere reactie aangaf.

Dank je wel Ruud, ik zal rustig op reactie afwachten.


Hoi @Awitje .  Zoals hier al benoemd is, werkt het niet zo dat als je telefonisch niet krijgt wat je wilt, het hier plotseling wel kan. 

Verder zie ik een uitportering staan. Ga je overstappen naar een andere provider?

 

(wat creditering of inkomende gesprekken betreft zie ik trouwens helemaal niks in onze systemen. Jij beltaalt al maanden plusminus 31,95 euro voor je mobiele abonnement. Inclusie korting zo lang je abonnement loopt. Ik zie verder eigenlijk geen gekke dingen)


Hoi @Awitje .  Zoals hier al benoemd is, werkt het niet zo dat als je telefonisch niet krijgt wat je wilt, het hier plotseling wel kan. 

Verder zie ik een uitportering staan. Ga je overstappen naar een andere provider?

 

(wat creditering of inkomende gesprekken betreft zie ik trouwens helemaal niks in onze systemen. Jij beltaalt al maanden plusminus 31,95 euro voor je mobiele abonnement. Inclusie korting zo lang je abonnement loopt. Ik zie verder eigenlijk geen gekke dingen)

Hoi @Erwin_ , bedankt voor je reactie.

Het gaat om deze post:

Na bellen met klantenservice werd mij verteld dat er op de ene tv/internet abonnement mevrouw is geschreven en op de mobiele abonnement meneer is geschreven waardoor de volledige korting niet is toegekend. 

Dat is onzin. KPN heeft geen persoonsgebonden kortingen. Kortingen zijn per adres. Dus dat de naamgeving anders is, dat maakt geen bal uit. Als het adres maar hetzelfde is.

Het gaat om de combinatie korting op het mobiele begrijp ik? € 2,50? Of € 5 euro? € 7,50? 

En de Entertainmentkorting op het thuisabonnement? Is die van toepassing? 

Dat het onzin is, weet jij beter dan ik. Ik ben hier slechts degene die de informatie doorgespeeld krijg.

Het gaat hier om de combinatiekorting van €7,50.

 

De entertainmentkortingen (ViaPlay, ESPN & Pluspakket) zijn verlopen en dus nu niet meer van toepassing. Die staan ook niet op het contract van Mobiel. 

Het gaat dus om:

Mobiel abonnement €37,50

- €4 Korting zolang abonnement loopt  = €33,50

- €3,50 korting (het staat onder kopje “Extra's + 5G en dan Korting) = €30,00

- €7,50 Korting op Mobiel = €22,50

 

Vanaf juni 2022 heb ik t/m september 2022 €30,00 betaald, dus 4x 7,50 = €30 teveel

Vanaf oktober 2022 t/m nu heb ik €31,95 betaald., dus 10 x  €9,45 = €94,50 teveel

Totaal: €124,50 teveel.

Dus het bedrag van  €31,95 klopt niet. Daar gaat het namelijk over.


Het forum is geen plek voor dit soort vraagstukken. Je kunt twee dingen doen: Nogmaals bellen en het verhaal voorleggen of een klacht indienen. 

Dat laatste kan via mij. In dat geval zou het fijn zijn als je me een privébericht stuurt met daarin een beknopte uitleg en tijdlijn van de gebeurtenissen. Dan dien ik die voor jou in.

 

Je kunt het trouwens ook helemaal zelf doen: https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

 


Het forum is geen plek voor dit soort vraagstukken. Je kunt twee dingen doen: Nogmaals bellen en het verhaal voorleggen of een klacht indienen. 

Dat laatste kan via mij. In dat geval zou het fijn zijn als je me een privébericht stuurt met daarin een beknopte uitleg en tijdlijn van de gebeurtenissen. Dan dien ik die voor jou in.

 

Je kunt het trouwens ook helemaal zelf doen: https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

 

Hallo Erwin_, zoals aangegeven klacht ingediend.


Het forum is geen plek voor dit soort vraagstukken. Je kunt twee dingen doen: Nogmaals bellen en het verhaal voorleggen of een klacht indienen. 

Dat laatste kan via mij. In dat geval zou het fijn zijn als je me een privébericht stuurt met daarin een beknopte uitleg en tijdlijn van de gebeurtenissen. Dan dien ik die voor jou in.

 

Je kunt het trouwens ook helemaal zelf doen: https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

 

Hallo Erwin_, zoals aangegeven klacht ingediend.

Prima. Dan zal een KR medewerker binnen een aantal dagen contact zoeken.  Ik hoop dat jullie er uit komen.