Skip to main content

Het valt me op dat mijn “oude” abonnement een stuk duurder is dan de abonnementen die je nu kunt afsluiten voor tv & internet. Hoe krijg ik geregeld dat ik mijn oude abonnement overzet naar zo’n nieuwe? Alvast bedankt voor de reactie.  

Hallo @RobGtB 

 

Dat kan je zelf regelen via MijnKPN: https://mijn.kpn.com/
Je kan daar zelf je huidige abonnement aanpassen naar Hussel en kijken of het echt voordeliger is voor je het echt omzet.

Let wel op als je het opname pakket wilt behouden, als je terug wil naar 1 TV ontvanger dan zit het er niet standaard meer bij, bij minimaal 2 TV ontvangers wel.
Het losse opname pakket kost € 4,99 en een extra TV ontvanger € 5, dus 1 TV ontvanger schrappen als je er nu 2 hebt heeft niet echt veel zin als je opnemen wilt behouden.

Ook zit er in je huidige pakket Spotify Premium, bij Hussel moet je dat er apart bijnemen.

Heb je ook een mobiel abonnement van KPN dan krijg je Entertainment korting en gratis het Pluspakket, wellicht dat het daarmee wel goedkoper is om naar Hussel over te gaan.

 

Je kan het ook regelen via de klantenservice 0800-0402 (ma t/m vr 08:00 - 18:00 en za 08:00 - 17:00).

 

Hier wat linkjes naar meer informatie over Hussel en de oude pakketten, prijzen zijn daarin niet bijgewerkt:

 


Hi @RobGtB .

Is dat wel zo? Het zal toch niet veel verschillen met wat je nu betaalt. 

Alles in 1 standaard met 100 Mb/s + 2 tv ontvangers+opnemen + telefoon (excl. extra pakketten), Spotify 

€ 72,-- ( prijs bij aanschaf voor inflatiecorrecties, nu ca € 78 lijkt me)

Hussel 100 Mb/s + 2 tv ontvangers+opnemen + telefoon (excl. nog meer extra pakketten) + Spotify 

€ 49 + € 15 + € 2 + € 9,99 = € 75,99 

Hoe krijg ik geregeld dat ik mijn oude abonnement overzet naar zo’n nieuwe?

Dit kan je aanpassen in MijnKPN (KPN ID).

Als bestaande klant ga je voor Hussel niet de prijs betalen die voor nieuwe klanten geldt, maar de standaardprijs.

Nota Bene: als je nu ESPN gratis hebt icm Compleet (wat hoort bij Alles in 1) dan vervalt dát voordeel bij Hussel. Dan is ESPN 'gewoon’ € 12,99.

Zie onderstaand schema voor het nieuwe Hussel assortiment.

cc @GeSp .


Hi @RobGtB .

1 op 1 scheelt het € 6 .

Alles in 1 standaard met 100 Mb/s + 2 tv ontvangers+opnemen + telefoon (excl. extra pakketten)

€ 72,--

Hussel 100 Mb/s + 2 tv ontvangers+opnemen + telefoon (excl. nog meer extra pakketten)

€ 49 + € 15 + € 2 = € 66,--

Bij Alles-in-1 Standaard zit wel Spotify bij. Dat vergeet u in deze vergelijking.

Nota Bene: als je nu ESPN gratis hebt icm Compleet (wat hoort bij Alles in 1) dan vervalt dát voordeel bij Hussel. Dan is ESPN 'gewoon’ € 12,99.

En als de klant gratis ESPN gebruikt is het al helemaal niet goedkoper. 

Ik vraag me af of 72 euro klopt. Volgens mij was dat de prijs voor de inflatiecorrectie. 


Dank, @Nick83 . Ik heb het antwoord aangepast. 

Wat de huidige prijs van Alles in 1 is kan ik niet achterhalen. Dit heb ik uit de kennisbank op het forum. 


Ik kom op een verschil van minimaal 12,- per maand. Ik heb hieronder een kort overzicht van wat ik nu betaal en van wat nu op de site van KPN staat. Maak ik een denkfout of betaal ik idd 12,- teveel? Voor de volledigheid enkele zaken;

  • omdat ik ook mobiel afneem, krijg ik 5,- korting op entertainment, bijvoorbeeld spotify.
  • ik heb geen vaste telefoon.
  • zowel in oud als nieuw krijg ik gratis ESPN of Pluspakket. Ik gebruik het beide niet. 
  • Viaplay staat zowel in oud als nieuw. Prijs is hetzelfde, maar tijdelijk omdat ik alleen WK-Dart kijk. 

 

 


Tja... u heeft ook nog sneller internet 200/200. Dat kost bijna 5 euro. Bij hussen zit er maar 3 euro tussen 100 of 200 mbit.


Je hebt nu ESPN gratis onder de Compleet propositie Alles in 1. Bij Hussel krijg je alleen het pluspakket gratis. ESPN kost gewoon 12,99 (nu betaal je daar niks voor).

Ben even aan het rekenen gegaan met het schema wat ik hier eerder plaatste, met hetzelfde maar dan met Hussel;

  • omdat ik ook mobiel afneem, krijg ik 5,- korting op entertainment, bijvoorbeeld spotify. 
    Entertainmentkorting reken ik mee
  • ik heb geen vaste telefoon.
    Die laat ik dus onder Hussel weg
  • zowel in oud als nieuw krijg ik gratis ESPN of Pluspakket. Ik gebruik het beide niet. 
    Pluspakket is gratis onder Hussel (met ook mobiel abo), maar ESPN laat ik dus weg
  • Viaplay staat zowel in oud als nieuw. Prijs is hetzelfde, maar tijdelijk omdat ik alleen WK-Dart kijk. 
    Staat in bovenstaand overzicht dus neem ik wel nog even mee. Prijs zonder Viaplay staat er ook bij.

Hussel 200 Mb/s 52,00
Int. TV 2 ontv.+opn. 15,00
Spotify 9,99 
Entertainment korting -5,00
Viaplay 13,99

Totaal 85,98 
Zonder Viaplay 71,99

JOUW bovenstaande lijstje komt, na aftrek van Viaplay 😉, hier op 83,94.

Dat zou je dus inderdaad 12,00 (~) goedkoper uit zijn. 😃 (afgerond: 84 - 72 = 12)

Je kunt het 365 dagen per jaar aanpassen via MijnKPN. Het gaat dan in per volgende factuurmaand. N.B. Na een wijziging kan er zolang die loopt geen andere gedaan (zoals opzeggen Viaplay).


 

 

Dat zou je dus inderdaad 12,00 (~) goedkoper uit zijn. 😃 (afgerond: 84 - 72 = 12)

Je kunt het 365 dagen per jaar aanpassen via MijnKPN. Het gaat dan in per volgende factuurmaand. N.B. Na een wijziging kan er zolang die loopt geen andere gedaan (zoals opzeggen Viaplay).

Het gaat niet in per de volgende factuurmaand, maar het gaat direct in. Dit weet ik uit eigen ervaring, toen ik zelf was overgestapt naar KPN Hussel. 
 

Dus let op: je bent dan Vast Bellen en het ESPN-pakket per direct kwijt. 


Bedankt voor de reacties allemaal!

 

Ik heb gebeld en het het laten aanpassen. Het klopt inderdaad zoals jullie aangeven; het scheelt 12,- per maand. Ik kon ook nog kiezen voor een jaar gratis ESPN erbij, maar dat heb ik maar laten zitten omdat ik geen voetbal kijk en het waarschijnlijk over een jaar vergeet op te zeggen. En omdat het een nieuw contract voor 12 maanden is een extra korting gekregen van 20,- per maand voor de eerste 3 maanden. Zo betaal ik voor de eerste maand met Viaplay 65,98 en dan 2 maanden 51,99 zonder Viaplay en vervolgens de rest van het jaar 71,99. Dat is prima vind ik. 

 

Ik werd trouwens vriendelijk geholpen door de mevrouw van KPN. 

 

Nogmaals bedankt, vriendelijke groet, Rob