Skip to main content

20 oktober j.l. kreeg ik een mail met als onderwerp "Hoera! Weer 12 maanden korting". Echter werd op 25 oktober j.l. een ander bedrag afgeschreven dan de beloofde actie prijs die voor 12 maanden geldig is. 

 

Hierover telefonisch contact gehad, maar de beste jongeman kon mij niet verder helpen. Het antwoord luidde: "De korting gaat in, nadat eenmalig het oorspronkelijke bedrag van het desbetreffende abonnement is afgeschreven." 

 

Dat is toch gek, er staan nergens kleine lettertjes of sterretjes(*) in de desbetreffende mail. Er staat zelfs: "En het mooie is, je hoeft er zelf niks voor te doen."

 

Ik zou, volgens de beste jongeman, een brief hebben gekregen en nog een mail met extra toelichting over deze actie. Helaas, van beide weet ik geen bestaan. Bovendien is het naar mijn mening een beetje te laat om na afschrijving van het desbetreffende bedrag nog eens extra te informeren over deze actie. Het had dan op z'n minst in de eerste mail kunnen staan en dan nog: "En het mooie is, je hoeft er zelf niks voor te doen."

 

Het voelt theoretisch een beetje alsof je een brood bij de bakker koopt voor €2,5 en vervolgens bij je aanbelt met de opmerking dat je nog eens €1 moet betalen, want pas bij het volgende brood kost deze €2,5. 

 

Hoe zit dit en hoe lossen we dit op?

 

 

@Hein E. Welkom op het forum. 

Het klopt dat bij deze actie verwarring kan ontstaan. 

De informatie die je hebt gekregen is op zich niet fout. Je ontvangt inderdaad eenmalig een factuur zonder het kortingsbedrag. 

De volgende maand ontvang je dan een factuur waarop ook de korting voor de "foutieve" maand is verrekenend. 

"We" hoeven dus niets te doen om dit op te lossen. Behalve dan de volgende factuur af te wachten. 


Leuk en aardig, maar waar staat dat over het eenmalige bedrag zonder korting beschreven? Kleine lettertjes die er niet zijn?


Leuk en aardig, maar waar staat dat over het eenmalige bedrag zonder korting beschreven? Kleine lettertjes die er niet zijn?

Volgende maand is het foutje toch weer gladgestreken immers volgende maand krijg je dus twee keer die korting.


Begrijpend lezen blijft moeielijk, je hebt gelijk. 😉