Skip to main content

Ik probeerde vandaag als consument (TV, internet, mobiel) mijn abonnement te verruimen met KPN+ (streaming en 4K). Zowel via de app als op mijnKPN werd ik van de consumentenomgeving naar de zakelijke omgeving gepushed. Ik kan alleen mijn abonnement wijzigen of verlengen als ik werd overgezet naar zakelijk. Na flink zoeken op internet vond ik een telefoonnummer van KPN (want via hun website kom je daar niet achter - heel slecht!!!). Je moet dan eerst door een modem-reset heen en nog wat onzin, maar uiteindelijk krijg je iemand te spreken. Ik dacht eerst met een chatbot te maken te hebben vanwege het blikkerige geluid, maar goed. Daar leerde ik dat ik in principe al was overgezet naar zakelijk beheer omdat er op mijn adres een KVK nummer staat geregistreerd. Ik heb nu weliswaar nog een consumenten-abonnement, maar dat valt niet meer te wijzigen. Elke wijziging verloopt via de zakelijke afdeling en vergt een zakelijk abonnement. Dit overzetten naar zakelijk beheer is zonder mijn toestemming gebeurd en ik wil dit ook niet. Ik heb bewust alle verzoeken van KPN om over te stappen naar zakelijk weggegooid. Zakelijk ben je duurder uit, krijg je er allerlei onzin bij en het consumentenrecht is niet meer van toepassing. Dit is dus een aanzienlijke verslechtering. Heel boos. Heeft iemand een oplossing hoe ik toch als consument bij KPN klant kan blijven? Anders wordt ik gedwongen om over te stappen, en er is niet zoveel keus. Zakelijk blijven is voor mij geen optie. Ik hou er niet van om ergens toe gedwongen te worden.

Het abo op naam van je partner zetten @Dennis van der Spoel , of maakt hij/zij ook onderdeel uit van je zaak?

 


Ik heb drie BV’s en mijn vrouw twee. Dat maakt trouwens niet uit. Zoals het mij is uitgelegd bepaalt een KVK-registratie op hetzelfde adres of je door KPN wordt gezien als zakelijk. Maakt niet uit wie de UBO is.


Lijkt me inderdaad vreemd dat dit zonder toestemming kan, je hebt dit tenslotte als consument afgesloten en niet als bedrijf.
Heb je al gebeld met het verzoek dit terug te laten draaien ?


Ik heb net met KPN zakelijk gebeld. Ze kunnen niet aangeven hoe of waarom ik ben overgezet naar zakelijk. Dat zou niet mogen gebeuren zonder mijn uitdrukkelijke toestemming, maar is toch gebeurd. De enige manier om terug te gaan naar een consumenten-abonnement is via een contract-overname procedure. Die ben ik nu gestart. Is een pokkewerk, en dat doen ze dus niet voor mij, dat moet ik zelf doen.


Vreemde situate, ik zou voor de zekerheid even een klacht aanmaken hierover.
https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier
 


Reageer