Skip to main content

Goedendag,

Mijn abonnement voor viaplay is in 2023 automatisch verlengd, terwijl ik alleen voor 1 jaar (in 2022) dit wou gebruiken. Toen ik hiervoor telefonisch contact opnam, werd gezegd dat ik het niet kon opzeggen.

Dit omdat de glasvezel niet aangesloten was, dit kwam door een fout met de aansluiting van deze kabel. Dit was iets waar wij nul controle over hadden en continue uitgesteld werd, keer op keer weer.

Tot mijn verbazing loopt mijn Viaplay nog steeds op dit moment. Daarom wil graag dat deze kosten terug geboekt worden (voor 2023).

Mvg,
 

Hoi @AnoniemAUB, welkom op het forum! Viaplay is, net als een gewoon zenderpakket maandelijks opzegbaar, dus vanuit dat oogpunt is opzeggen geen enkel probleem. 

Maar, je schrijft ook over een glasaansluiting die uitgesteld werd. Vaak betekent dit dat er, technisch gezien, een wijziging is die open blijft staan totdat de aansluiting afgerond is. En als er een openstaande wijziging is, dan kunnen er geen andere wijzigingen gedaan worden. Waaronder ook het opzeggen van Viaplay. 

Is de glasvezel inimddels wel aangesloten? Zou je ook je forumprofiel willen invullen? Dan kan ik even meekijken.


Hoi @AnoniemAUB, welkom op het forum! Viaplay is, net als een gewoon zenderpakket maandelijks opzegbaar, dus vanuit dat oogpunt is opzeggen geen enkel probleem. 

Maar, je schrijft ook over een glasaansluiting die uitgesteld werd. Vaak betekent dit dat er, technisch gezien, een wijziging is die open blijft staan totdat de aansluiting afgerond is. En als er een openstaande wijziging is, dan kunnen er geen andere wijzigingen gedaan worden. Waaronder ook het opzeggen van Viaplay. 

Is de glasvezel inimddels wel aangesloten? Zou je ook je forumprofiel willen invullen? Dan kan ik even meekijken.

De glasvezel is inmiddels wel aangesloten. Het forumprofiel is ondertussen ingevuld/


 Dank je, @AnoniemAUB. Ik zie dat je op 13 januari contact hebt gehad. De notitie van de collega is niet heel duidelijk maar ik neem aan dat dit het moment is dat je belde over het opzeggen van Viaplay. Op dat moment liep je glasaansluiting nog. Wat betekent dat er op dat moment geen andere wijzigingen gedaan konden worden. Het is ook niet mogelijk om de wijzigingen er alvast in te zetten en dat het dan op later moment uitgevoerd wordt. Het opzeggen van een zenderpakket (waar Viaplay technisch gezien onder valt) is per direct.

Per 31 januari is je glasaansluiting gereed gemeld. Betekent dat vanaf dat moment alle wijzigingen weer zonder problemen gedaan kunnen worden. Waaronder het opzeggen van Viaplay. Dit had je vanaf dat moment al zelf kunnen doen. Of je had op dat moment opnieuw contact kunnen opnemen hiervoor. Dat is niet gebeurd zie ik, Viaplay is nog actief. Je kunt dit nu alsnog zelf via de tv ontvanger of de MijnKPN regelen. 

Wat kosten betreft, ik heb voor de maand januari de kosten van Viaplay vergoed omdat het in die maand ook niet mogelijk was om op te zeggen. Dit zal op je komende of daarnavolgende factuur in mindering worden gebracht :)


Nee nee, hiermee kan ik absoluut niet mee akkoord gaan Erik. Ik kan er niks aan doen dat de adminstratie van je collega niet op orde is. Ik waardeer dat je januari terug geboekt hebt, maar dit moet ook voor februari, maart, april en wss nu ook mei gebeuren. 

Door het toe doen van KPN werd de aansluiting steeds vooruit geschoven en vooruit geschoven. Hierop ben ik meerdere dagen thuis gebleven voor nop. Dus ik moet zeggen dat ik erg ontevreden ben hoe op dit moment door kpn met klanten omgegaan wordt. 


Strikt genomen is er op 13 januari een opzegging geweest die, door toedoen van KPN, om technische redenen niet kon worden doorgevoerd. Opzegging is dus wel ontvangen maar niet verwerkt. Probleem KPN, zij hebben hun systemen en processen hiervoor niet op orde. Ik denk dat je volledig in je recht staat als je dit aanvecht.


Nee nee, hiermee kan ik absoluut niet mee akkoord gaan Erik. Ik kan er niks aan doen dat de adminstratie van je collega niet op orde is. Ik waardeer dat je januari terug geboekt hebt, maar dit moet ook voor februari, maart, april en wss nu ook mei gebeuren. 

Dit kan ik niet voor je doen, @AnoniemAUB. Op het moment dat jij contact opnam voor het stopzetten van Viaplay was dit niet mogelijk door de nog lopende glasvezelorder. Die opzegging kan dan niet ingevoerd worden. Is dus ook niet gebeurd. Op zo'n moment geven wij ook aan dat dit pas kan nadat de lopende order afgerond is. Wij hebben ook niet de mogelijkheid om ervoor te zorgen dat dit automatisch gaat zodra de openstaande order sluit. Er is dan ook geen ‘administratie. 

Vanuit ons loopt er dan, voor het stopzetten van Viaplay, op dat moment niets meer. De verdere verantwoordelijkheid voor het opzeggen van Viaplay ligt bij jou. Nadat glasvezel bij jou geactiveerd was, kon je op elk moment Viaplay opzeggen. Zelf via je tv ontvanger of MijnKPN, of door nogmaals contact op te nemen. Ik zie echter geen enkel contactmoment na 13 januari. 


Zou KPN aan willen tonen waar in de algemene voorwaarden staat dat opzeggingen tijdens lopende order, notabene nog door een issue BIJ KPN, en door een systeemgebrek, niet geaccepteerd kunnen worden, en ook niet per eerste datum wel doorgevoerd worden? ( ik kan het niet uit de voorwaarden halen).
Tevens dan aangeven waar in de consumentenwetgeving staat dat dit mag?

@Erik_  Waar staan dit soort regels?

Het staat wel clip en klaar in de wet dat je op dezelfde manier moet kunnen opzeggen als dat je aanmelding doet. Afwijkingen zoals “ ons systeem kan dit niet aan” die staan niet in de wet.  

 

Het moet niet gekker worden. Mooie case voor een klacht, en als die niet wordt opgepakt, doorzetten naar geschillencommissie of ACM.