Skip to main content

Ik ben nu 1 jaar klant bij KPN, ik heb tot nu toe 1x een juiste factuur ontvangen. Elke keer moet ik er zelf achteraan bellen…. Wordt je moe van! Dus ik het de automatische incasso stop gezet. Dan bellen ze zelf wel een keer…

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ik ben nu 1 jaar klant bij KPN, ik heb tot nu toe 1x een juiste factuur ontvangen. Elke keer moet ik er zelf achteraan bellen…. Wordt je moe van! Dus ik het de automatische incasso stop gezet. Dan bellen ze zelf wel een keer…

Dan heb je idd vanzelf de deurwaarder aan de deur omdat KPN bij niet betalen het uit handen geeft.

 


Dan bellen ze zelf wel een keer…

Dat doen ze echt niet. Ze sluiten u gewoon af. Dan kunt u bellen. U trekt altijd aan het kortste eind... altijd...


Ik ben nu 1 jaar klant bij KPN, ik heb tot nu toe 1x een juiste factuur ontvangen. Elke keer moet ik er zelf achteraan bellen…. Wordt je moe van! Dus ik het de automatische incasso stop gezet. Dan bellen ze zelf wel een keer…

Dan heb je idd vanzelf de deurwaarder aan de deur omdat KPN bij niet betalen het uit handen geeft.

 

Voordat de deurwaarder op de stoep staat, krijg je eerst een aantal betalingsherinneringen (ofwel aanmaningen). Vervolgens gaat een incassobureau er mee aan de slag en pas na een juridische procedure, komt misschien de deurwaarder.

Of de automatische incasso zo maar intrekken verstandig is @RSHengelo ? Dat betwijfel ik maar als je dat al doet, dan kpn daarvan schriftelijk in kennis stellen met de reden daarvan en vermelden dat je weer gaat betalen als je correcte facturen ontvangt.

Bewaar je brief goed. Deze moet je - als het niet opgelost wordt - aan het incassobureau overleggen. Kunnen zij zien waarom je de betaling opschortte.

Een bonafide incassobureau geeft de zaak dan weer terug aan de opdrachtgever.


Mooi al die reacties. Maar de fout ligt bij KPN en daar heb ik hen al schriftelijk van op de hoogte gesteld. Ik weet zeer goed hoe ik dit soort problemen moet oplossen. Bij dit soort grote instanties gaat het, helaas, heel vaak mis. Als ik zelf bel kost mij dat veel tijd (in de wachtrij en dan nog het probleem oplossen en dan moet de dame of heer aan de telefoon altijd even overleggen met een meerdere). Natuurlijk betaal ik de factuur, maar KPN heeft een verplichting om een factuur goed en duidelijk te hebben. Als dit niet het geval is blijven zij in gebreke en niet ik. Ik zal jullie tzt laten weten wat er uit is gekomen :-)


Reageer