Skip to main content

Goedemorgen,

Ik heb afgelopen november een telefoon gekocht en daarbij een gedeelte direct voldaan. Nu heb ik daarbij een factuur ontvangen voor het volledige bedrag á € 912,-. Maar ik heb maar € 744,- betaald. De factuur komt dus niet overeen met het betaalde bedrag. Het verschil wordt ook nog eens gedurende 12 maanden maandelijks onder de noemer 'Toestel per maand’ op de periodieke factuur in rekening gebracht. Dat betekent dus dat het verschil à € 168,- dubbel in de administratie komt. Hoe krijg ik deze administratie recht?

Vriendelijke groet,


Mirjam 

Admin: Naam aangepast met het oog op de privacy. 

 

Hi @Mprinses! Dat hoort inderdaad niet af te wijken. Is het niet zo dat je bijvoorbeeld eenmalig €744,- hebt betaald en de resterende kosten (€168,-) maandelijks betaalt? Je ontvangt bij het bestellen namelijk een contract, waarbij op de eerste pagina staat hoeveel je maandelijks voor het toestel betaalt, en op de tweede of derde pagina de volledige waarde van het toestel. 

Klopt het dan nog steeds niet, wil je dan je forumprofiel zo volledig mogelijk aanvullen? Ook graag met het 06-nummer waar het om gaat. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik op onderzoek uit. 🙂


Hoi @Sanne_M, Bedankt voor je bericht. Het is inderdaad zo dat ik het restant à €168,- maandelijks afbetaal. Maar omdat ik een aankoopbon heb voor mijn administratie voor het volledige bedrag, en daarnaast dus de maandfacturen ontvang, die ook de administratie in moeten, komt er € 168,- teveel in de administratie. Er zou ipv een volledige aankoopbon, een eerste factuur moeten zijn voor € 744,- die je kan inboeken. Toch?

 


@Mprinses Klopt! Dat bedrag van €744,- zou dan op de eerstvolgende factuur moeten staan. Wanneer je verlengt zullen de kosten voor bijvoorbeeld het toestel op de factuur komen en worden via die weg ook geincasseerd. Wanneer je een nieuw abonnement afsluit voldoe je de toestelkosten gelijk. Aansluitkosten staan dan in beide gevallen wel op de factuur. Daar kun je het gedeelte dat je dus al betaald hebt dan terugvinden!