Skip to main content

Hoi, ik krijg mijn factuur voor mijn mobiele nummer en zie een maandbedrag van 15,88 terwijl op de website een bedrag van 12,50 staat - hoe zit dat ?

Voor de volledigheid, ik heb mijn bestaande abo naar beneden bijgesteld (van unlimited naar 150 min + 0 GB) en dat zou toch hetzelfde moeten zijn als op de website staat aangegeven voor dit abo ?

Welkom op het forum van KPN @hanscvos911 !

Ik acht de kans vrij groot, dat dit alles te maken heeft met de inflatiecorrectie, die voor alle mobiele abonnementen op 1 oktober 2023 jongstleden door KPN is doorgevoerd.

Is het mobiele abonnement waar het in dit geval over gaat, van vóór 1 juli 2023?
Zo ja, dan is deze inflatiecorrectie ook voor jouw mobiele abonnement van toepassing.
De abonnementsprijs is met een maximum percentage van 8,4% verhoogd, waarbij de verhoging niet hoger zal zijn dan 2,50 euro per maand.

Alle nieuw afgesloten mobiele abonnementen van ná 1 juli 2023, zijn deze inflatiecorrecties niet van toepassing, en veranderd er dus niets aan de maandelijkse abonnementsprijs.
Die betalen de prijs zoals die vermeld staat op de website!

Alles over deze inflatiecorrectie voor mobiele abonnementen van KPN, vindt u via deze link 
inflatiecorrectie op de website van KPN.

Je hierbij geholpen te hebben.
Nog vragen stel ze gerust.

 


Beste Michel,

Dank voor je antwoord😊

Daar heb ik ook aan gedacht maar dan zou het nog maar 15 (12,50+2,50) mogen zijn …

Bovendien, het staat NU op de website dus mag ik aanneen dat de genoemde bedragen de inflatie correctie al verwerkt hebben toch ?

Mijn abo is van vóór 2023-07-01.

Heb via de chat geprobeerd antwoord te krijgen maar daar loop ik vast op de robot😞

Heb het 4 uur (!) lang geprobeerd maar geen medewerker beschikbaar - wel kunnen ze je DIRECT bellen wat ik héél vreemd vind want dan is er dus wèl iemand beschikbaar …

Kan zelf niet bellen (1,00 p/m) / gebeld (0,50 p/m) worden want ik zit in buitenland.

Groetjes,

Hans


Hallo @hanscvos911 ,

Heb je al gekeken op de specificatie bij jouw laatste factuur? (Tweede pagina) 

Want ik vermoed dat je eenmalige kosten hebt gemaakt van 0,88 Euro. Bijvoorbeeld door te bellen naar een 0900-nummer of een nummer buiten de EU.     

 


Hi Noordzee,

Dank voor je suggestie.

Echter dat was de eerste plek waar ik keek en ik heb 0,00 extra kosten😊

Waar het me voornamelijk om gaat is dat mijn gewijzigde abo ingaat op 22-10-2023 en op die datum op de website een bedrag van 12,50 staat en dat dus inclusief inflatie zou moeten zijn …

Ergo, een verschil van 3,38 met mijn rekening🤑

Groetjes,

Hans


Hoi @hanscvos911 ,

Wat was de overstapdatum naar je lagere abonnement? 
 

Mogelijk is er een periode in rekening gebracht waarin je het hogere abonnement had. 
 

Is jouw abonnement afgesloten tussen 1 oktober 2022 en 1 juli 2023? Dan zou in ieder geval vanaf de volgende  factuurperiode netto 13,76 in rekening gebracht moeten worden. Bruto wordt jouw abonnement dan 16,26. 
 

 


Hoi Noordzee,

Dat is het ook niet want verlagen / hogen abo gaat per factuurdatum i.e. 22-10


Dan houdt het voor mij op. Mogelijk kan een moderator meekijken. Het kan echter wel enkele dagen duren voordat je aan de beurt bent. 


@hanscvos911

 

Hoi Hans,

Ik heb even de laatste berichten in deze topic gelezen, nadat ik jouw als eerste antwoord had gegeven.

Het is nog steeds niet helder en duidelijk waar dat bedrag van 15,88 euro vandaan komt.

Ik sluit mij in dit geval bij @Noordzee aan, dat er een moderator even mee moet kijken.
Die kunnen in jouw gegevens kijken, en hopelijk met een bevredigend antwoord komen.

Vul alvast wel jouw forum profiel volledig in, zover je dat nog niet hebt gedaan.
Denk hierbij aan je klantnummer, 06-nummer, huisnummer & postcode en in het veld “Persoonlijke opmerkingen” de laatste 4 cijfers van jouw IBAN Rekeningnummer.
Al deze gegevens zijn ALLEEN voor jezelf en de moderator inzichtelijk!

Ik hoop dat je snel de duidelijkheid krijgt.

Groetjes,
Michel


Hi Michel,

 

Dank voor je antwoord en de tip !

Heb m'n gegevens aangevuld en wacht op de moderator.

Trouwens nog een grappig / vreemd iets - als ik in Mijn KPN kijk zie ik 13,38 als abo prijs staan …

 

Groetjes,

Hans

 


Beste @hanscvos911, welkom! Dit heeft ermee te maken dat jij een iets ouder abonnement hebt al. Deze heeft vorig jaar ook een inflatiecorrectie gehad en nu weer. Je betaalt dus meer dan wanneer je nu een nieuw abonnement aan zou gaan. Je kunt jouw abonnement verlengen als je dit zou willen. Kijk daarvoor op de verlengshop of neem daarvoor even contact op met de collega's via 0800-0402


Beste Marcia,

 

Dank voor je aandacht en je antwoord !

 

Echter, ik denk niet dat je gelijk hebt …

 

Ben er nog eens ingedoken en constateer nu dat op de factuur mijn korting van 2,50 niet is meegerekend terwijl die wèl in Mijn KPN staat - zie onder:

 

En dat is precies het verschil tussen 15,88 (factuur) en 13,38 (Mijn KPN)😊

 

Ik hoop dat je kan regelen dat dit wordt verrekend op de volgende factuur ?

 

Dank / vriendelijke groeten,

Hans


Je hebt helemaal gelijk. Gek dat dit er niet op staat! Ik zie wel dat de combikorting per de juiste datum in het systeem staat, dus ik ga er vanuit dat het op de volgende factuur recht wordt getrokken. Hou je dit in de gaten? Als het onverhoopt toch niet zo is, laat het even hier weten. Dan maak ik het voor je in orde. 


Hoi Marcia,

 

Dank voor je reactie👍

Ben blij dat het opgelost is en zal de factuur van volgende maand in de gaten houden😊

Groetjes,

Hans


Hoi Marcia,

 

Dank voor je reactie👍

Ben blij dat het opgelost is en zal de factuur van volgende maand in de gaten houden😊

Groetjes,

Hans

Hoi Hans,

Fijn dat alles nu is opgelost, en alles je nu duidelijk is geworden.
Met hulp van moderator @Marcia_ .


Hallo allemaal,

 

Zoals beloofd een terugkoppeling na ontvangst van mijn factuur - de ontbrekende korting staat er nu (extra) bij op dus alles is geregeld en ok😊👍

 

Dank voor alle bijdragen / suggesties !

 

Groetjes,

Hans


Heel fijn, Hans! Bedankt dat je het nog even liet weten.