Skip to main content

Ik heb de 1e factuur ontvangen van mijn nieuw abonnement bij KPN fact.nr. ********* klantnr. ********** voor een bedrag van € 37,06. Daarop staat een bedrag van € 4,56 voor “Kleinzakelijke extras”. Ik weet niet wat dit inhoudt. Kunt u dit mij uitleggen.

gr

Ad


Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Hallo @ad.g

Staat er niets vermeld op de specificatie? 

Het zouden belkosten naar bepaalde telefoonnummers kunnen zijn: 

bron : 

https://www.kpn.com/shop/zakelijk/mobiel/sim-only/Geldt onbeperkt bellen ook voor betaalde nummers en servicenummers?

Onbeperkt bellen is inclusief het bellen naar gratis nummers (0800, 088). Ook is onbeperkt bellen inclusief bellen naar betaalde informatienummers (090x, 18xy, 084, 087), maar bij deze nummers is het exclusief de extra kosten die bij de betreffende dienst genoemd worden.


Hoi @ad.g, welkom! Jij hebt een Kleinzakelijk Mobiel abonnement, deze heeft enkele aanvullingen die een regulier consumentenabonnement niet heeft. Het gaat dan om de aparte zakelijke helpdesk waar je bij uitkomt als je ons belt voor hulp, de toestel vervangservice en de Business Voicemail

 

Op je factuur staan deze dingen apart als Kleinzakelijk extra’s. Hierdoor lijkt het misschien op een aanvullende optie waarvoor je ook extra betaalt. Maar, dit is niet het geval. De Kleinzakelijke extra’s zijn een inbegrepen onderdeel van de Kleinzakelijke mobiele abonnementen. De prijzen die op de website worden aangegeven voor de abonnementen zijn dan ook inclusief deze kosten. Ze worden op de factuur alleen apart gespecificeerd.


Ik ben niet tevreden met het antwoord. KPN kan toch makkelijk aangeven welke kosten Kleinzakelijke extras inhouden. Als die elke maand terugkomen twijfel ik of ik dit wel wil. Wij als bedrijf zijn een behoorlijke klant bij KPN met diverse abonnementen en dan mag ik verwachten dat ik als klant goed geinformeerd word. Graag een gefundeerd antwoord.

gr

Ad


Meer kan ik er toch niet van maken, @ad.g. De Kleinzakelijke extra's zijn wat ik al schreef:

Het gaat dan om de aparte zakelijke helpdesk waar je bij uitkomt als je ons belt voor hulp, de toestel vervangservice en de Business Voicemail.

 

 

Deze kosten komen inderdaad elke maand terug. Deze zijn een inbegrepen onderdeel van je abonnement en kunnen niet verwijderd worden. 


Maar wat voor kosten betreft dit dan. Bij het afsluiten van het nieuwe abonnement was hier totaal geen sprake van !!!!!! Nogmaals welke kosten betreft dit !


Maar wat voor kosten betreft dit dan. Bij het afsluiten van het nieuwe abonnement was hier totaal geen sprake van !!!!!! Nogmaals welke kosten betreft dit !

Dat is toch al aangegeven? 

Het gaat dan om de aparte zakelijke helpdesk waar je bij uitkomt als je ons belt voor hulp, de toestel vervangservice en de Business Voicemail

Wat wilt u nog meer weten dan?


We hebben een abonnement van€ 37,50 per maand en daar komen dus per maand kosten bij van € 4,56 voor “Kleinzakelijke extras” zoals op de factuur staat vermeld. Welke kosten betreft deze € 4,56 per maand ?????? Dit willen we niet !!


Wat maak je je druk om niks @ad.g , het zijn bedrijfs kosten, aftrekbaar en de BTW verrekenbaar en het is meer dan voldoende duidelijk gemaakt wat die kosten inhouden.


We hebben een abonnement van€ 37,50 per maand en daar komen dus per maand kosten bij van € 4,56 voor “Kleinzakelijke extras” zoals op de factuur staat vermeld. Welke kosten betreft deze € 4,56 per maand ?????? Dit willen we niet !!

Nee, dit is niet het geval. Zoals ik al zei:

Op je factuur staan deze dingen apart als Kleinzakelijk extra’s. Hierdoor lijkt het misschien op een aanvullende optie waarvoor je ook extra betaalt. Maar, dit is niet het geval. De Kleinzakelijke extra’s zijn een inbegrepen onderdeel van de Kleinzakelijke mobiele abonnementen. De prijzen die op de website worden aangegeven voor de abonnementen zijn dan ook inclusief deze kosten. Ze worden op de factuur alleen apart gespecificeerd.

Dus die €37,50 die jij betaalt is inclusief de €4,65 voor de kleinzakelijke extra's. 

 

Maar wat voor kosten betreft dit dan. Bij het afsluiten van het nieuwe abonnement was hier totaal geen sprake van !!!!!! Nogmaals welke kosten betreft dit !

Ik weet niet hoe ik dit nog duidelijker kan maken dan ik al deed. Deze kosten zijn voor de drie extra dingen die je krijgt bij je Kleinzakelijke abonnement die een gewone consument niet krijgt. Namelijk:

... de aparte zakelijke helpdesk waar je bij uitkomt als je ons belt voor hulp...

 

EN

 

 

EN

 

 

Je kunt op de drie onderlijnde zinsdelen klikken voor meer informatie over deze dingen.