Skip to main content

We gaan begin volgend jaar verhuizen. Ik heb begrepen dat je je contract mee kunt nemen.

Wel staat er dat wanneer je een verouderd contact hebt, deze omgezet wordt naar een nieuwe.

Mijn contract was oorspronkelijk een Telfort contact welke ondertussen omgezet is in een KPN contract.

Kan ik dit contract nu meenemen en behoud ik dan mijn maandkosten of krijg ik dan ook een nieuw contract met hogere abonnementskosten?

@bnwgraaf op de website van KPN kan je alles lezen omtrent verhuizen. 
 

Website KPN

Op de vraag of je contract veranderd zie onderstaande screenshot.

 


@Hoopvol dank je voor je reactie.

Ik had inderdaad de website gelezen en dacht het te begrijpen dat mijn contract gewoon mee zou gaan. Maar juist die laatste zin maakt dat weer onduidelijk: wie of wat bepaalt dat je een verouderd contract hebt?


Hallo @bnwgraaf ,

Als jouw oude Telfort-contract enkele jaren geleden is omgezet naar een KPN-contract, dan heb je nu ongetwijfeld een "modern" KPN-contract, vrijwel zeker volgens de voorwaarden van KPN Hussel. 

De term "verouderd abonnement" is van toepassing op hele oude abonnementen, zoals de oude Alles-in-1-abonnementen. 

Maar dat zal voor jou vast niet van toepassing zijn.


Als je abonnement nu aangeduid wordt met TFT, dan zal dat gewijzigd worden in een KPN Hussel abonnement. De maandlasten zullen dan ook wat wijzigen. 


☹️ helaas, in de factuur wordt gesproken over TFT internet.... Ik zal dus wel rekening moeten gaan houden met een hoger maandbedrag ben ik bang …

Bedankt voor jullie reacties.


Ok @bnwgraaf ,

TFT is inderdaad niet volgens de KPN-Husselvoorwaarden. Dus dan ben je nog niet overgezet naar het “modernste”’ abonnement. En ja, je bent nu waarschijnlijk een stuk goedkoper uit.


tja, @Noordzee  heeft een  handig staatje waarmee je kan uitrekenen wat je kwijt bent met je huidige pakketten. Hier een snel overzichtje.

KPN internet: 50 Mb/s € 44; 100 Mb/s € 49; 200 Mb/s € 52;
KPN TV basispakket ( ca. 60 zenders zonder opnemen + 1 ontvanger): € 10

Opnemen los: € 4,99 bij 1 ontvanger. Van af 2de ontvanger opnemen inbegrepen; € 5 p/mnd per ontvanger extra
ergo n.b. 1 ontvanger + opnemen is dus zelfde kosten als 2 ontvangers + opnemen.

Pluspakket: € 6,99 (gratis als je ook min. 1 mobiel kpn abonnement hebt)

Alle prijzen overig mbt KPN TV.

Extra pakketten (klik hier voor meer info)(prijzen per 2022):

LIVE SPORT ON DEMAND. Per event afneembaar. HD kwaliteit. 260 t/m 283.
Kidspakket € 4,99 (Losse verkoop van dit pakket is gestopt per 20-1-2022)
…Nick jr, NickMusic, Nicktoons en BabyTV (zitten ook allemaal in pluspakket)
Ziggo Sport Totaal HD (233 t/m 238) € 14,99
ESPN HD (221 t/m 224) € 12,99 (ESPN 1 ook in basispakket op 14)
Turks € 7,99 (141 t/m 148)
Hindi € 14,99 (130 t/m 136)
Duits € 3,99 (119 t/m 128)
(NDR HD, PROSIEBEN HD, SAT1 HD, 3SAT HD, Tagesschau24 HD, Kika HD, Super RTL, Vox, One HD, RTL II)
Erotiek € 12,99 (655 t/m 659; Desire, Meiden van Holland HD, Bang U, Brazzers TV Europe en Reality Kings)
Erotiek Gay TV € 9,99 (630 Men TV HD en 631 X-MO ; incl. on demand aanbod van 30 films)
Videoland € 7,99
Film1 bij KPN (245 t/m 248 HD: Première, Action, Family en Drama; incl. on demand) € 14,99 (met Hussel € 9,99)
Opnemen € 4,99 (alle zenders uitg. Zender vd maand, lokaal en radio)

Voor de zenders in de extra pakketten, klik hier.

bron: breedbeeldweetjes (zenderindeling kpn)


tja, @Noordzee  heeft een  handig staatje waarmee je kan uitrekenen wat je kwijt bent met je huidige pakketten.