Skip to main content

Opgelicht!!!!
 

Op 23 augustus 2022 belde ik met KPN klantenservice met een vraag over mijn telefoon abonnement. Ik kreeg in dit gesprek de aanbieding om mijn televisie en internet abonnement te verlengen. Als ik hierbij een Sim only abbo erbij zou nemen, dan kreeg ik flinke korting waaronder 12 maanden gratis ESPN. Mijn vriendin had toevallig een Sim only nodig dus dit kwam goed uit. Ik accepteer dit en krijg samenvatting van contract en van de bestelling waarin netjes alle kortingen staan. Ook 12 maanden gratis ESPN. Nu kom ik een paar maanden later erachter dat ik al sinds het begin van het contract ESPN betaal. Ik bellen met kpn, nu blijkt dat in het daadwerkelijke contract staat (is blijkbaar anders dan samenvatting van contract) 12 gratis espn in gaat per 8-10-2021. Een jaar eerder dan het contract start. Alle andere kortingen staat bij per 1-10-2022. Nu kunnen ze blijkbaar er niks meer aan doen. Dit is een fout bij KPN en ik ben daar de dupe van. 
 

Ik ben al ruim 12 jaar klant van KPN het totale pakket, maar op deze manier ben ik weg. Ik heb betalingen van december en januari teruggeboekt en ik ga nog een klacht indienen.

 

let op want ze naaien je waar je bij staat!!

 

KPN belooft wel vaker wat wat ze niet nakomen.

Is meer daarover te vinden hier op het forum.


Het is niet verstandig om betalingen terug te draaien want dat zal vast en zeker resulteren in een herinneringsnota en als, je niet uitkijkt, incassokosten of zelfs afsluiting.

Ik hoop dat er snel een moderator zal reageren om dit recht te zetten.


Dat klinkt alsof er een aantal zaken zijn spaak gelopen en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik ga niet per definitie uit van opzet Jasper maar als er bepaalde zaken zijn afgesproken dan dienen die ook nagekomen te worden uiteraard. Ik wil mij aansluiten bij het advies om niet per direct de facturen te storneren omdat er dan automatisch een incassotraject gaat lopen waar ik niet op kan ingrijpen. Is er inmiddels al een klacht ingediend? 


Dat klinkt alsof er een aantal zaken zijn spaak gelopen en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik ga niet per definitie uit van opzet Jasper maar als er bepaalde zaken zijn afgesproken dan dienen die ook nagekomen te worden uiteraard. Ik wil mij aansluiten bij het advies om niet per direct de facturen te storneren omdat er dan automatisch een incassotraject gaat lopen waar ik niet op kan ingrijpen. Is er inmiddels al een klacht ingediend? 


beste Remco,

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb klacht ingediend en het zou opgepakt worden. Het zou aangepast worden is mij verteld, zodat ik alsnog de korting krijg. Ik ga ook niet uit van opzet, maar dat er eerst niks aan wordt gedaan. Dat vind ik vervelend en niet kloppen.

 

Ik heb de betaling maandag meteen weer gedaan. Het terugboeken heb ik uit emotie gedaan. 
 

Kan jij zien of het een en ander is geregeld? 


Nadat mij maandag is toegezegd dat het recht gezet gaat worden, blijkt dit toch weer niet te gebeuren. Ik heb een uur aan de lijn gezeten bij klachten afdeling. Ik had blijkbaar die aanbieding niet mogen krijgen destijds… dat is niet mijn probleem lijkt mij… Ik zou doorverbonden worden naar andere afdeling die mij dit aangeboden heeft en zij konden mij helpen met opzeggen etc. Toen verbrak de verbinding. 
 

Ik bel straks terug en ga mijn abonnementen opzeggen. 


Dat vind ik jammer om te horen Jasper. Vaak ondernemen deze afdelingen nog een belpoging dus ik hoop dat je dat nog een kans wil geven wat het zou zonde zijn als je ons hierom moet verlaten.


Het kan volgens jou collega’s niet opgelost worden omdat uw collega mij destijds niet die aanbieding had kunnen/mogen doen, toch is destijds gedaan. 


Wat een verschrikkelijk bedrijf is dit geworden zeg. Tot 2 keer toe verbreekt de verbinding bij klachten afdeling. En ik word ook niet terug gebeld. Kan geen toeval zijn. Continu schijn hulp voorgeschoten krijgen. En onze Remco de moderator heb je ook niks aan. 

Helemaal klaar met KPN. Ik ga naar een concurrent… 


Dat valt helaas inderdaad buiten mijn mogelijkheden als de collega's van onze Klachtenafdeling daar al een oordeel over hebben geveld. Dan zijn mijn opties ook beperkt Jasper.