​​​​​​8 oktober ontving ik bericht dat mijn glasvezel omgezet zou worden want huidige internetaansluiting stopt. Er wordt gratis snelheid verhoging naar 200 Mbit/s toegezegd zolang huidig abonnement loopt. Tevens wordt gemeld dat een glasvezelkastje wordt toegestuurd, daarna heb ik 3 weken de tijd om het te installeren.Â
Vandaag gebeld wanneer dat kastje komt. De helpdeskmedewerker meldt dat dat pas toegestuurd wordt als ik naar glasvezel wordt omgezet. Verbazing, want KPN meldt mij een kastje toe te sturen zodat ik tijd heb het te installeren voordat ze me naar glasvezel overzetten (omzetting 30 oktober). Vervolgens wordt een en ander omgezet en hoor ik dat ik een nieuw abonnement krijg want mijn huidige abonnement is te oud en kan niet omgezet worden naar glasvezel. En de aangeboden gratis snelheidsverhoging vervalt dan want het abonnement wijzigt.Â
Na het gesprek heb ik mail gekregen waarin ik 6 maanden korting krijg bij snelheid van 200MBits/s en moet ik daarna volle bak gaan betalen voor de hogere snelheid.
Ook wordt doorlopend gesteld in de communicatie dat ik degene ben die de bestelling heeft gedaan. Ik heb het niet besteld/gekozen, KPN stelt dat het moet, omdat zij het oude internet gaan afsluiten.Â
Voortdurend wordt gemeld door de medewerker helpdesk dat wat de marketing (de schrijvers van de brief) beloven helemaal niet kan bij oude abonnementen en het zou ook niet anders dan voornoemd opgelost kunnen worden.Â
Dat internet oude stijl gaat verdwijnen is mij duidelijk, doch gratis hogere snelheid bij huidig abonnement beloven zolang ik niet overstap naar een andere internetbundel, om vervolgens abonnement te wijzigen want wordt glasvezel, (en dus geen hogere snelheid meer) ervaar ik als laag. Triest dat een groot bedrijf als KPN zo meent te moeten werken.Â
Inmiddels heb ik besloten alles maar te annuleren (en toegestuurde spullen die onderweg zijn te retourneren) en dan zie ik wel wat het gaat worden. Natuurlijk ook oriënteren op andere providers.