Skip to main content

Heb al heel lang alles in een abonnement met div voordelen waaronder gratis een 2 e tv ontvanger.

Kreeg vandaag een mail dat ik nu ineens hiervoor moet betalen.

Vind het vreemd dat mijn abonnement door KPN zomaar dit kan worden gewijzigd, ben al jarenlang klant maar dit heb ik nog nooit meegemaakt 

Je betaalde er al voor. Anders was dát abonnement net zo laag in prijs als Alles in één Instap. 

Kpn is het voor de duidelijkheid meer aan het specificeren. Telefoon wordt inmiddels ook al apart vermeld. 

De totaalprijs wordt er niet meer door.

Wat voor abonnement heeft u? Wat staat er precies op de factuur? 

Zie bijgaande faktuur, morgen meer

Mijn faktuur alles in een thuis standard 78,99€ pluspakket 9,99 en min 9,99 compleet voordeel vast bellen 2,00 totaal 80,99

Gratis 

HD ontvanger, opnemen pakket, gratis onderling bellen, f secure 2 apparaten, Spotify, sneller internet 200

Daarom is het vreemd dat zomaar een abonnement veranderd kan worden 

Alles-in-1 Standaard, daar horen 2 ontvangers bij. Heeft u er misschien 3 in huis?

Het zou ook zo kunnen wezen dat ze 1 ontvanger uit het pakket halen. En apart op de factuur zetten. Totaal gaat u dan niet meer betalen. Het pakket wird 5 euro goedkoper en die 5 euro komt voor de 2de ontvanger apart op de factuur te staan. Dat hebben ze met telefonie ook gedaan. Daar betaald u nu 2 euro voor. Terwijl dat voorheen in het pakket zat.

Waar is dit voor? Dit bied u de mogelijkheid om de de tv ontvanger op te zeggen als u hem niet gebruikt. Zo bespaart u 5 euro per maand. Let wel op: opnemen vervalt dan. Zo ook met telefonie, als u het niet gebruikt kunt u dit uitschakelen.

Overweeg ook eens om over te stappen naar de nieuwste abonnementsvorm. Dan gaat u minder dan 80 euro betalen voor hetzelfde. 

Ik maar 2 ontvangers dit was al vanaf het begin  en een ander abonnement in deze vorm ben ik  nog duurder uit, 

Ik maar 2 ontvangers dit was al vanaf het begin  en een ander abonnement in deze vorm ben ik  nog duurder uit, 

Nee. Dan bent u niet duurder uit.

• € 42,50 voor 100 mbit internet 
  • € 12,50 voor eerste tv-ontvanger 
  • € 5,- voor 2de tv ontvanger 
  • € 10,99 voor Spotify 
  • € 2,- voor telefonie 
  • Gratis Pluspakket en opnemen net als nu

Maakt € 72,99. Er zit alleen geen gratis KPN Veilig/F-secure bij. En u kunt het gratis Pluspakket niet meer omruilen naar gratis ESPN.

Maar verder, heeft u nu iets wat ik hier nog niet opgesomd hebt?

En u krijgt nieuwe tv ontvangers waarop u apps vanuit de Google Playstore kunt instaleren. 

Kijk eens hier of u een leuk aanbod krijgt.

Ik heb nog oude tv s kan die op de nieuwe ontvangers

Tot 2 maanden geleden stond de vaste telefoon ook nog bij de 'gratis' producten. Dat dat nu voor € 2 erbij staat ben je ook niet op aangeslagen….

En zoals ik al zei… voor de specificatie was de totaalprijs gelijk aan die van nu. Afgezien van inflatiecorrectie. Dus, nogmaals, je bent niet duurder uit. Wel duur. Want de oude proposities zijn sowieso duurder dan de daaropvolgende en huidige.

KPN vermeldt het nu zo opdat je meer inzicht hebt van waar je voor betaald in Alles in één Standaard. En tevens nogmaals, gratis is een verkeerde term welke kpn een paar jaar geleden ook heeft toegegeven. Het is eigenlijk '’inbegrepen'’. Want als het allemaal echt gratis was dan waren Ai1 Standaard en Premium net zo 'goedkoop’ als Ai1 Instap natuurlijk.

Nog even terug komen op het abonnement, 

kreeg automatisch overstap glasvezel met nu 200 mb

dus bij het aanbod op internet ga ik daarop  achteruit 

Ik begrijp dat gratis anders wordt gezien en inbegrepen  staat , en daardoor het internet bedrag 78,99 is maar bij de mail staat dat ik voor de ontvanger wel moet betalen en komt dat er nog eens bij op de faktuur van oktober, en dat vind ik niet kloppen 

Ik zag net een bericht voorbij komen welke door @Noordzee geplaatst werd, blijkbaar zijn er een hoop klanten die ten onrechte een gratis 2de TV ontvanger gekregen hebben en dat wordt nu weer rechtgetrokken.

er is nu een actie gaande naar klanten die ten onrechte niet betalen voor een TV-ontvanger. Dat blijken er best veel te zijn. Er gaan vast meer topics hierover komen.  

https://www.kpn.com/extratvontvanger.htm

Als het nu wel extra gefactureerd gaat worden dan heb je het tot nu toe ook gratis gehad terwijl het eigenlijk berekend had moeten worden @Jackie.01 , staat bovenstaande link misschien in die mail die je gehad hebt?

Heb al heel lang alles in een abonnement met div voordelen waaronder gratis een 2 e tv ontvanger.

Kreeg vandaag een mail dat ik nu ineens hiervoor moet betalen.

Vind het vreemd dat mijn abonnement door KPN zomaar dit kan worden gewijzigd, ben al jarenlang klant maar dit heb ik nog nooit meegemaakt 

Zie onderstaande link voor nadere uitleg @Jackie.01 :

De mail van KPN is als volgt

Je hebt van ons 2 tv ontvangers, maar je betaalt voor 1

Dit gaan we aanpassen 

Je gaat 5,00€ per maand betalen per tv ontvanger 

Dat zie je terug op je eerstvolgende faktuur

Dit gaan we aanpassen 

Als je dan voor 2 ontvangers betaalt @Jackie.01 , dan heb/krijg  je ook opnemen gratis.

Heb ik al gratis opnemen 

Dit gaan we aanpassen 

Hallo @Jackie.01 ,

Je hebt een (hele?) lange tijd te weinig betaald. Vanaf nu is dat feest voorbij. Gelukkig worden de extra kosten niet met terugwerkende kracht in rekening gebracht. De eerste ontvanger is bij jouw aanvullend TV-abonnement inbegrepen, voor elke volgende TV-ontvanger moet je vijf euro per maand extra betalen. Je bent niet de enige klant die is aangeschreven. Het gaat om veel meer klanten. Er is een speciale internetpagina beschikbaar voor extra uitleg: 

Het is nu wel een goed moment om na te denken over je huidige abonnementsvorm. Die is waarschijnlijk een stuk voordeliger dan wat je nu betaalt. 

Je kunt jouw abonnement goedkoper maken door te verlengen. Je moet dan wel contractvrij zijn. 

Dat kan ook telefonisch via 0800-0402. Het kan ook via internet:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht: 

Heb ik al gratis opnemen 

Maar natuurlijk, want je hebt 2 ontvangers, dan is opnemen gratis, alleen ga je nu voor de 2e ontvanger ook betalen @Jackie.01 

Ik heb nog oude tv s kan die op de nieuwe ontvangers

Als ze een hdmi poort hebben: ja. Als ze echt zo oud zijn dat ze alleen maar een scart poort hebben: nee. 

Ook geen ontvangers in gebruik die niet afkomstig zijn van KPN?

Nee

Reageer