Skip to main content

Kregen een mail dat we betalen voor 1 ontvanger, maar op de factuur staat bij Gratis producten abonnement HD TV ontvanger. We betallen ook voor het opname pakket, Verder hebben we 

geen extra ontvanger .

Heb jij ooit een TV ontvanger geretourneerd of zou het kunnen dat iemand anders meelift op jouw abonnement?

Plaats hier eens een screenshot van alleen het kostenoverzicht op pagina 2 van de factuur.


Nee we hebben geen tv ontvanger geretourneerd. Een aantal weken wel een ontvanger van mijn zus die er 2 had maar 1 daarvan was niet meer nodig en die hebben we retour gestuurd en was afgehandeld.


Hi @Fam . Abels, welkom hier. 

Heb jij ooit een TV ontvanger geretourneerd of zou het kunnen dat iemand anders meelift op jouw abonnement?

Plaats hier eens een screenshot van alleen het kostenoverzicht op pagina 2 van de factuur.

Ik vermoed ook dat dit inbegrepen is in je abonnement. Zou je hier een screenshot willen plaatsen van je factuur? Uiteraard zonder je naam en gegevens. 


 


Kunt u ook een schermafdruk van die mail plaatsen? Daar ben ik wel benieuwd naar.


Om de situatie weer correct te krijgen lijkt het mij verstandig om het kastje dat jullie niet in gebruik hebben af te melden via de link in die e-mail.


Om de situatie weer correct te krijgen lijkt het mij verstandig om het kastje dat jullie niet in gebruik hebben af te melden via de link in die e-mail.

Zoals ik het begrijp is er maar 1 kastje. Toch?


Om de situatie weer correct te krijgen lijkt het mij verstandig om het kastje dat jullie niet in gebruik hebben af te melden via de link in die e-mail.

Zoals ik het begrijp is er maar 1 kastje. Toch?

Er is inderdaad maar 1 kastje maar ze hebben mail ontvangen dat ze nu voor 1 kastje betalen (en dus nog voor het tweede kastje moeten gaan betalen). Financieel zou dat niet uitmaken omdat het opnamepakket dan gratis wordt. Maar dan hangt er een kastje aan hun abonnement dat ze niet hebben en dus ook nooit meer kunnen inleveren. Blijkbaar heeft KPN dat geleende kastje als extra kastje gezien en gaan ze dat zonder tegenbericht aan het abonnement koppelen. 


We hebben inderdaad maar 1 kastje en als we die via de link afmelden dan hebben we dus geen ontvanger meer. Kan nergens vinden dat het opname pakket dan gratis wordt. Voorheen toen de provider nog concepts was zat het opname pakket er gratis bij. Toen het veranderde in KPN moesten we 5 euro per maand gaan betalen. Hebben er destijds voor gebeld en hebben een paar maanden kosteloos gekregen. Maar goed alles wordt steeds duurder als je ziet wat je tegenwoordig moet betalen en wat dat betreft doe ze maar weinig voor vaste klanten.


Ik neem aan dat je een mail hebt ontvangen met als onderwerp “Je gaat betalen voor je extra ontvanger”. Als je via het reactieformulier afmeldt dan krijg je als het goed is twee serienummers te zien, je vinkt dan het nummer aan dat je niet meer hebt. Op die manier raak je je huidige ontvanger niet kwijt.


KPN is een commercieel bedrijf met als doel geld verdienen. Het is geen filantropische instelling die telkens fijne dingetjes voor z'n klanten gaat zitten verzinnen. 

Ik denk dat u niets hoef te doen. Dan blijft alles zoals het nu is.

U zou een 2de ontvanger aan kunnen vragen als u die zou willen hebben. dan gaat u 5 euro per maand meer betalen. Maar opnemen krijgt u dan wel gratis. Dus er gaat € 4,99 vanaf. Effectief betaald us dan maar 12 cent per jaar meer.


Het heeft zelfs TotaalTV gehaald:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-treedt-op-tegen-op-marktplaats-gekochte-apparatuur-alsnog-extra-betalen/

Dat er (stevig) opgetreden wordt tegen ongeoorloofd gebruik door KPN, vind ik niet meer dan normaal.

Dit schrijf ik gewoon in zijn algemeenheid zonder aanzien des persoons omdat dit een topic over dit onderwerp is.

 


We hebben inderdaad maar 1 kastje en als we die via de link afmelden dan hebben we dus geen ontvanger meer. Kan nergens vinden dat het opname pakket dan gratis wordt. Voorheen toen de provider nog concepts was zat het opname pakket er gratis bij. 

Bij Concepts had u vermoedelijk de Amino 540 deze hadden een  ingebouwde harddisk dus opnemen ging niet via de cloud zoals bij KPN. Meerdere oud Telfort(Concepts, XMSNET  en Lijbrandt)  klanten werden hierdoor op hogere kosten gejaagd.

 

Als het apparaat van uw zus is teruggestuurd en afgehandeld is de email volkomen onterecht en klopt de kpn administratie gewoonweg niet!!!

Maar als daar inderdaad twee nummers staan via de reactie methode vink dan inderdaad een niet gebruikte box nummer uit.


Bedankt voor jullie reacties allemaal.


Topic beëindigen!!


@Fam . Abels, er is flink gespeculeerd naar wat er aan de hand was. Ik ben benieuwd hoe dit nu is afgelopen. Kreeg jij inderdaad de e-mail dat je onterecht 1 ontvanger kosteloos hebt gebruik? Op je factuur zie ik namelijk 1 en je geeft ook aan maar 1 ontvanger te hebben. 

Vandaar dat ik benieuwd ben naar de e-mail die jij hebt ontvangen. Mocht je de moeite willen nemen, dan zou ik daar graag een screenshot van willen zien om te kijken of dit van onze kant wel goed is gegaan. 


Reageer