Skip to main content

PITTIGE TAAL om iets waar ik niets aan kan doen € 500.00 en een half uurtje werk  gaat mijn dit kosten en nu onder druk worden gezet in juyl schade aan de glasvezelkabel  gehad vanaf januari pas voor de eerste keer een factuur gehad waar van ik het niet vertrouwde ik snapte er niets van KPN ik voel mijn eigen door jullie in de kou gezet

In reactie op uw verzoek van 23 maart jl. om dit dossier “ON
 


Verzonden: dinsdag 28 maart 2023 13:27
Aan: a
Onderwerp: 00 Verzoek dossier "on hold"
 

Geachte heer, mevrouw,

 

In reactie op uw verzoek van 23 maart jl. om dit dossier “ON HOLD”te zetten informeren wij u.

 

Sedgwick is door KPN NetwerkNL gemachtigd om kabelschades te verhalen en zodoende hebben wij de kabelschade aan uw woning aan de  met de hersteldatum van 27-07-2022 in behandeling genomen.

Uit de van KPN verkregen inhoudelijke stukken blijkt dat de herstelmonteur heeft vastgesteld dat reparatie aan de glasvezelkabel noodzakelijk was omdat bij werkzaamheden ten behoeve van het plaatsen van zonnepanelen schade was toegebracht.

 

Aangezien u tot op heden niet betwist schade te hebben toegebracht, vooralsnog ook niet aannemelijk heeft gemaakt géén schade aan het netwerk van KPN te hebben toegebracht of dat werkzaamheden, al dan niet in opdracht van u, door een andere partij zijn uitgevoerd, verzoek ik u uiterlijk morgen 29 maart as. hieromtrent in reactie op deze email ovv 0 te berichten.

 

Uit onze administratie blijkt dat ondanks herhaalde aanmaningen de factuur met betrekking tot dit dossier nog steeds niet is voldaan, ook is de betalingstermijn ruimschoots overschreden. Zonder tegenbericht ben ik genoodzaakt dit dossier door te zetten naar onze incasso afdeling.

Ik wil u erop wijzen dat aangezien het dossier ”OPEN” blijft, de wettelijke kosten die met het uitstellen van de betaling gepaard gaan verder toenemen. Om dit te voorkomen, verzoek ik u om per ommegaande over te gaan tot betaling van het volledige schadebedrag.

 

 

 

Goedendag

 

Ik heb i.v.m. met u factuur contact gehad met de KPN

 

De KPN gaat uitzoeken waarom u een factuur naar ons heeft gestuurd tot die tijd vraag ik u om geduld te hebben 

 

 

m.v.g. 

 

Admin 1: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

 

Admin 2: Gegevens verwijderd i.v.m. privacy. 

 

 

 

Uit de van KPN verkregen inhoudelijke stukken blijkt dat de herstelmonteur heeft vastgesteld dat reparatie aan de glasvezelkabel noodzakelijk was omdat bij werkzaamheden ten behoeve van het plaatsen van zonnepanelen schade was toegebracht.

Dan lijkt met mij dat dit een zaak is tussen Sedgwick (door KPN NetwerkNL gemachtigd) en  degene die de zonnepanelen heeft geplaatst.

Als u zelf de zonnepanelen heeft geplaatst en een aansprakelijkheidsverzekering heeft op het moment dat de schade ontstond dan zou ik contact opnemen met de verzekeraar.

Hopelijk word dit probleem goed opgelost. Het is wel belangrijk om zelf actie te ondernemen om te voorkomen dat het probleem nog groter en duurder word.


Hoi @Marrapie en welkom hier op ons forum!

Vooropgesteld; ik kan me goed voorstellen dat je van deze situatie baalt want het gaat natuurlijk ook om een flink bedrag. Zoals @VwDt al aangeeft, is dit wel iets tussen Sedgwick/KPN Netwerk en de partij die de zonnepanelen heeft geplaatst. Ik zou je adviseren om hierover contact op te nemen met KPN Netwerk. Omdat we een open netwerk hebben, kunnen ook andere providers gebruik maken van ons netwerk.

Om dit allemaal zo eerlijk mogelijk te laten verlopen, bestaat KPN uit 2 onderdelen. KPN als provider (waar dit forum ook onderdeel van is) en KPN Netwerk als onafhankelijke beheerder en tevens verantwoordelijk voor de aanleg van het glasvezelnetwerk. Niet om deze zaak af te schuiven, maar als provider kunnen we je hier niet bij helpen en moeten we je dus echt vragen om hierover contact op te nemen met KPN Netwerk.  Uiteraard hoop ik op een voor jou goede afloop!


Bovenstaande is vrijwel exact de situatie waarin ik me momenteel bevind. 
3 maanden geleden onder goede afspraken over de kosten een monteur laten komen.

kabel in de tuin hersteld binnen 3 werkdagen.

nu ineens rekening van Sedgwick op de mat met 240 euro kosten voor coördinatie schadeherstel en aansprakelijkheid. Terwijl de monteur zelf 260 euro heeft gekost.

KPN netwerk trekt zijn handen ervan af. De monteur regelen was geen probleem maar de verdere “afhandeling” hebben ze uitbesteed aan Sedgwick dus dat is mijn eigen probleem.

Ik moet met Sedgwick contact opnemen voor klachten over de rekening. Zijn telefonisch vrijwel onbereikbaar. Enige wat ik kan doen is een mail sturen naar:

klacht@nl.sedgwick.com

 

conclusie: KPN netwerk doet zelf niks, huurt anderen is om te monteren, de rekening daarvan stuurt weer een ander bedrijf dat daarbij naar eigen inschatting wat kosten rekent aan de klant. Bij klachten geen gehoor.

Blijf weg bij KPN (geen enkel gehoor aan problemen “wij zijn slechts provider”), blijf weg bij KPN netwerk (besteden alles uit en de kosten daarvan zijn voor de klant), ga rennen als je ergens Sedgwick ziet staan.