Skip to main content

Beste KPN,

Wat hebben jullie een slechte service. Op 13 september 2024 heb ik een nieuwe telefoon gekocht i.c.m. een verlenging van abonnement. Op 20 september zou deze geleverd worden, maar is toen door iemand anders aangenomen en ondertekent. Ik heb direct hier melding van gemaakt. U heeft toen een onderzoek gestart. Gedurende het onderzoek mocht ik geen contractwijzigingen/nieuwe telefoon bestellen of andere aanpassingen doen. Na uiteindelijk meer dan 5 weken (22 oktober 2024) is de conclusie dat de telefoon dus niet geleverd was. Nu besluiten jullie eenzijdig de bestelling te annuleren, terwijl ik gedurende onderzoek dit niet mocht. Jullie zijn hier echt in gebreke gebleven en kunnen niet zomaar mijn bestelling annuleren. 

Het meest frustrerende is jullie manier van communiceren en reactie op mijn vragen. 

  • Jullie wilde niet schriftelijk reageren op mijn klachten;
  • Veel tegenstrijdige informatie, ene gesprek liep het onderzoek nog, ander gesprek was onderzoek afgerond en moest ik direct mijn nieuwe telefoon betalen, die ik niet had ontvangen;
  • Ik heb informatie aangeleverd dat ik telefoon niet had ontvangen met bewijzen (kopie ID voor mijn handtekening) en wordt niets mee gedaan (de externe partij die vermissingen afhandelt heeft deze informatie nooit ontvangen);
  • Tegenstrijdige mails. Dag dat ik melding van vermissing heb gemaakt, kreeg ik in de avond mail dat nieuwe telefoon opnieuw was verstuurd (wat dus niet waar was). Kreeg op een gegeven moment een mail dat mijn nieuwe contract was ingegaan omdat mijn telefoon was geleverd, maar paar dagen later weer mail dat telefoon niet was ontvangen;

De conclusie is dat nu na meer dan 5 weken: Ik ben geen dief en heb daadwerkelijk de telefoon niet ontvangen, maar een oplossing is er verder niet. Ik heb geen telefoon of verlenging van mijn abonnement zoals ik heb afgesproken en een excuses kan er niet vanaf. 

 

Goedemorgen Koos. Wat een nare gang van zaken en dat is uiteraard niet wat wij wensen. Het spijt mij oprecht dat dit zo gelopen is en dat de uitkomst van het onderzoek zo lang op zich heeft laten wachten. Voor zover ik weet is het annuleren van de oorspronkelijke bestelling dan wel de enige optie zodat er een nieuwe geplaatst kan worden, hoe vervelend dat ook is. 

Kun je nu dan nog steeds geen nieuwe bestelling plaatsen? 


Hoi Remco,

Ja, ik heb een nieuwe bestelling geplaatst, alleen nu loop ik wel (waarschijnlijk) de inruilkorting mis, omdat de levertijd zolang is.  Kan moeilijk oude telefoon al opsturen als ik de nieuwe nog niet heb ontvangen.

 

Het is vreemd dat als een bestelling misgaat, dat je weer achteraan in de wachtrij komt. De verwachting is nu dat ik sinds mijn eerste bestelling mijn nieuwe telefoon na 8 tot 9 weken pas kan verwachten.

 

Het onderzoek zelf was binnen een week afgerond. Waar het aan lag is dat jullie de informatie niet hadden gedeeld met Post NL en letterlijk mij hebben gebeld dat ik moest betalen omdat ik verzuimd had de gegevens aan te leveren.


Het onderzoek zelf was binnen een week afgerond. Waar het aan lag is dat jullie de informatie niet hadden gedeeld met Post NL en letterlijk mij hebben gebeld dat ik moest betalen omdat ik verzuimd had de gegevens aan te leveren.


Dat is zeer spijtig Koos en mijn excuses daarvoor. Ik zou willen dat ik dit dan kan bespoedigen maar ik vermoed dat dit dan om een relatief nieuw toestel gaat. Ik hoop dat je het toestel dan alsnog snel in huis hebt. 


@Koos80 Je kan beter jouw telefoon op marktplaats verkopen dan inruilkorting te verwachten. De aangebodene inruilkorting van recommerce is een lachertje. B.v. voor een iPhone 15 Pro Max 1TB met nieuw prijs vanaf 1550,- € is een inruilkorting van 800,- inclusief bonus

Ons inruil voorstel

We bieden een inruilprijs van 800 EUR voor je Apple - iPhone 15 Pro Max 1TB

Cosmetisch staat Als nieuw
Technische staat Ja
Knoppen en scherm Ja
iCloud Ja

Voorlopige inruilwaarde 700 EUR

Bonuswaarde 100 EUR

Totaalbedrag van jouw inruil 800 EUR


Reageer