Skip to main content

goedemiddag,

ik heb maandagavond na een internet storing in een opwelling de fritzbox aangevraagd. Na het lezen van diverse topics hier en op andere sites kwam ik er vrij snel achter dat de fritzbox mijn bereik tov de experia niet dusdanig zou vergroten en versterken en zoals de KPN de fritzbox omschrijft hij is voor de echte pro's. En ook dat ben ik niet.

 

Vanochtend gebeld met de kpn en het online afgesloten abonnement is niet omkeerbaar volgens de medewerker. Hier werd geen oplossing geboden en nadat ik zelf zij dat ik dan alles zal moeten beeindigen werd de verbinding verbroken met het is uw keuze. Ja klopt. Mijn internet/tv contract is door de wijziging verlengd tot fewbruari 2024 en het voelt  niet als mijn keuze.

 

Zojuist de fritzbox ontvangen in een reeds geopende, zegel is open, gedeukte doos. Bovenstaande en inmiddels deze teleurstelling is wel een beetje veel voor de dinsdag middag in de bouwvak.

 

Telefonisch is de wachttijd langer dan u van ons gewend bent. Voor zover mijn klantreis :)

 

ben wel benieuwd of de wet kopen of afstand hier niet in voorziet? En is het normaal dat ik een hergebruikte fritsbox zal gaan huren?

Hallo @djdani door de FB te gaan huren, zit je hier minimaal 6 maanden aan vast, zoals ook blijkt uit je einde contract-datum.

Apparatuur zoals modems en tv-decoders die in bruikleen en/of verhuur (FB) kunnen eerder gebruikt zijn door andere klanten. Als die apparatuur retour komt, wordt deze gecontroleerd op goede werking en van de meest recente software voorzien en weer uitgeleend/verhuurd aan een andere klant,

Dat geldt dus ook voor je KPN-modem en tv-decoder die je gebruikt.

 


@JanD 

dank voor je heldere uiteenzettig. ik zal me moeten neerleggen in het momentum en de goede leer van eerst uitzoeken wat een product werkelijk is en hoe de leverancier deze wijziging benaderd in een voortraject alvorens beslissingen te nemen.

 

 

 


Volgens mij zou je wellicht gewoon recht hebben op een 14 dagen bedenktijd. Het is toch gewoon kopen op afstand? Het zou kunnen dat er wel kosten verhaald worden.

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd

Ik zou het echt nog een keer proberen, en evt een klacht indienen.

Mocht het niet lukken:

Het zijn echt stabielere routers dan de Experiabox. Je hoeft echt geen pro te zijn om de voordelen van een FB te ondervinden.

Helaas zul je inderdaad het betere wifi  alleen gaan ondervinden als je ook een bijbehorende repeater gaat aanschaffen (ik lees uit je bericht dat wifi het euvel is). Bedraad aansluiten is altijd beter.

 

Succes


@EAZ1964 

 

klopt, alleen de voorwaarden bij kpn zijn hier niet heel duidelijk in wat dit nu precies betreft.

 

ik neem je suggestie mee om er in elk geval een mail aan te wagen. bedankt

Â