Skip to main content

Ik denk dat er een bestelling op mijn naam geplaatst is die ik zelf niet heb gedaan. Nou wil ik natuurlijk graag weten om wat voor bestelling het gaat en deze annuleren. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bel morgen direct 0800-0402 om dit uit te laten zoeken, als je het niet zelf hebt geplaatst is het fraude.
Hoe ben je er achter gekomen ?


Bel morgen direct 0800-0402 om dit uit te laten zoeken, als je het niet zelf hebt geplaatst is het fraude.
Hoe ben je er achter gekomen ?

Kleine nuance; in een gebied waar het koper wordt uitgezet en de klant niet reageert op brieven / belletjes van KPN zal KPN eenzijdig een bestelling plaatsen voor glasvezel zodat er een monteur aan de deur komt om een gesprek aan te gaan en eventueel de verbinding om te zetten.


Ik kreeg een aanbod op schoenen via marktplaats. Kreeg een vertificatie van 0,01 cent. Dacht dat dit via marktplaats ging maar blijkbaar zelf niet goed gekeken en zag op mijn bank overgeschreven naar kpn. Verhaal gaan halen en man zou bij kpn werken en dit soort codes aan te kunnen maken. Staat echter wel een bestelnummer bij. Ik vertrouw het dus niet helemaal. Morgen om 8 uur maar gelijk bellen om Evy bestelling te annuleren.


Ik kreeg een aanbod op schoenen via marktplaats. Kreeg een vertificatie van 0,01 cent. Dacht dat dit via marktplaats ging maar blijkbaar zelf niet goed gekeken en zag op mijn bank overgeschreven naar kpn. Verhaal gaan halen en man zou bij kpn werken en dit soort codes aan te kunnen maken. Staat echter wel een bestelnummer bij. Ik vertrouw het dus niet helemaal. Morgen om 8 uur maar gelijk bellen om Evy bestelling te annuleren.

Je verkocht de schoenen zelf op Marktplaats en kreeg de ideal link om je identiteit te bevestigen, begrijp ik hem zo goed ?


Ja je begrijpt het goed.


Dan moet jezelf toestemming hebben gegeven om die €0,01 van je bank af te schrijven.


Ja je begrijpt het goed.

Ja dan ben je opgelicht, in dit geval zou ik direct / vandaag je bank bellen en het verhaal uitleggen.
Mogelijk moeten ze dingen blokkeren.
Oplichters actief op Marktplaats: verificatieverzoek is gevaarlijke phishing - Opgelicht?! - AVROTROS programma over oplichting en fraude en bedrog

KPN kan hier overigens helemaal niks mee doen, is het rekeningnummer wel van KPN ?
Wat staat er bij de transactie beschrijving ?


Dan moet jezelf toestemming hebben gegeven om die €0,01 van je bank af te schrijven.

Als je goed leest, legt @V Timmeren dat ook uit in zijn reactie..


Naam: KPN BV
Omschrijving: 
Uw bestelling     
IBAN: NL09INGB0000667024
Kenmerk: 17-02-2024 15:41 1030000843649527
Valutadatum: 17-02-2024
 

als er een bestelling is gedaan op mijn naam kan kpn deze natuurlijk annuleren .

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 
 


Naam: KPN BV
Omschrijving: 
Uw bestelling     
via kpn.com
IBAN: NL09INGB0000667024
Kenmerk: 17-02-2024 15:41 1030000843649527
Valutadatum: 17-02-2024
 

als er een bestelling is gedaan op mijn naam kan kpn deze natuurlijk annuleren .

Ik zie inderdaad dat dit wel het IBAN is van KPN.
Maar dat het via marktplaats bij KPN komt is wel vreemd.
Dit is je bestelnummer: S5014689
Bel vandaag even de klantenservice, mogelijk is het nog steeds fraude maar via u gegevens direct bij KPN. Laat vandaag de bestelling annuleren middels het bestelnummer: S5014689
Bel hiervoor 0800-0402. 
Laat hier even weten hoe het ging en wat ze eventueel besteld hadden.


Ik bel morgenvroeg meteen om 8 uur. De mensen hebben toegezegd vanmiddag het geld voor de schoenen over te maken. Afgezien daarvan morgen toch even een belletje naar KPN voor het annuleren van een eventuele bestelling. Als het toch fraude is hoop ik ze op deze manier een slag voor te zijn .


Goed dat je alert bent hierop, we gaan het zien!


Goedemiddag @V Timmeren en welkom hier op ons forum!
Mooi om te zien dat je al zoveel goede reacties hebt mogen ontvangen vanuit de community, allemaal nuttige bijdrages :)

 

Ik bel morgenvroeg meteen om 8 uur. De mensen hebben toegezegd vanmiddag het geld voor de schoenen over te maken. Afgezien daarvan morgen toch even een belletje naar KPN voor het annuleren van een eventuele bestelling. Als het toch fraude is hoop ik ze op deze manier een slag voor te zijn .

Heb je hier inmiddels over gebeld en zo ja, wat is hier precies uitgekomen? Ben toch wel benieuwd!


Goedenmiddag, heb kpn gebeld en inderdaad een abonnement met data en Netflix afgesloten. Deze is geblokkeerd. Aangifte gedaan bij de politie. Aangifte doorgestuurd naar kpn. Ze gaan het beide oppakken en ik hoor er nog iets van als het goed is. Tevens wachtwoorden veranderd van fb, mail en bank. Meer kan ik niet doen volgens mij en volgens de politie.


Goedenmiddag, heb kpn gebeld en inderdaad een abonnement met data en Netflix afgesloten. Deze is geblokkeerd. Aangifte gedaan bij de politie. Aangifte doorgestuurd naar kpn. Ze gaan het beide oppakken en ik hoor er nog iets van als het goed is. Tevens wachtwoorden veranderd van fb, mail en bank. Meer kan ik niet doen volgens mij en volgens de politie.

Goed om te lezen dat je hier inmiddels contact over hebt gehad met onze helpdesk @V Timmeren en ook bedankt voor deze update. Top dat het door beide partijen inmiddels wordt opgepakt. En inderdaad; meer kun jij in dit geval niet doen. Ik ga in ieder geval uit van een goede afloop!


Goed dat je alert was! Meld dit ook even bij Marktplaats, dan kunnen ze daar ook het account blokkeren.


Ook al gedaan


@V Timmeren Wachtwoord voor online bankeren hoeft eigenlijk niet te veranderen, je betaal 0,01 via iDeal in de echte site van jouw bank.