Skip to main content

Ik heb een aantal weken geleden een verkopen van KPN aan de deur gehad en hij heeft me over weten te halen om op glasvezel van KPN over te stappen. Hierbij kreeg ik een nette korting en Super Wifi punten aangeboden.

Afgelopen week op 22 juni kon ik mijn aansluiting “installeren” maar er zaten geen SuperWifi punten in de doos. Hierover heb ik gebeld en zou teruggebeld worden maar ik heb vervolgens niets meer gehoord.

Aangezien ik het heel lastig vind om telefonisch contact te krijgen met de klantenservice deze vraag nu op het forum in de hoop dat één van de KPN medewerkers hier opvolging aan kan geven.

Staan de SuperWiFi's op de orderbevestiging? Het is namelijk ongebruikelijk dat je korting EN SuperWiFi's krijgt.


Ze staan op het document dat ik van de verkoper heb ontvangen. Ik was niet van plan over te stappen, had TMobile Glasvezel en was niet ontevreden en hij wilde blijkbaar toch verkopen.


Doorslaggevend is de orderbevestiging. Staan ze daar op?


Hoi @peterlam, welkom bij ons op het forum. Net als Joep ben ik ook benieuwd wat er op de orderbevestiging stond die je hebt gekregen. Dat is namelijk de bevestiging van wat je gaat krijgen, het document van de verkoper is dat nog niet. 

Het is altijd belangrijk om een bevestiging na te kijken, als daarop iets niet klopt (of mist) kan je daarover dan binnen 14 dagen met ons over bellen en kan het bekeken worden. Stonden de SuperWifi punten daarop genoemd?


Beste Jasper,

 

deze staan niet op de bevestiging maar ik vind het uitermate zwak om dan te zeggen dat het aan mij ligt.

Ik zou binnen een paar dagen na de bestelling door KPN gebeld worden om alles te bevestigen maar ook dat is niet gebeurt.

Ook is door de verkoper mij een monteur aangeboden maar uiteindelijk gewoon de doos opgestuurd gekregen. Hierop heb ik gebeld en werd mij verteld dat ik daarvoor moet betalen.

Werkelijk te triest dat er van alles beloofd wordt (door Daniel, 06*********) en uiteindelijk komt daar weinig van terecht. Uitermate slecht.

Dan is het wel erg makkelijk te zeggen, dan moet je je bestelling maar checken. Ik heb hier het formuliertje nog liggen dat ik van Daniel heb ontvangen!

Zo is het makkelijk klanten winnen, veel beloven maar niet nakomen.

En ook heb ik met een dame gebeld, op 22 juni 2023, zij zou terugbellen over mijn vragen maar ook daar niets meer van gehoord.


Niemand zegt dat iets aan jou ligt @peterlam, we zeggen alleen dat het belangrijk is om de bevestiging goed te lezen. Er zijn meerdere dingen anders gegaan dan verwacht dus, dat is duidelijk. Hoe en wat precies weet ik niet want er staan geen gegevens op je profiel. Ik kan daardoor niets zien. Ben je inmiddels wel teruggebeld? Zo niet kan je dat normaals proberen zodat gekeken kan worden wat erover genoteerd is. 


ik ben helaas nog steeds niet teruggebeld

 


Heb je zelf ook al opnieuw gebeld zoals ik voorstelde? Ik zie dat je je profiel nog niet hebt ingevuld, dus ik kan er verder niets over zien of zeggen.


Ik heb inmiddels gebeld en na zeer lang in de wacht te hebben gestaan werd ik terugverwezen naar de verkopen. Deze heeft zijn 06 achter gelaten op het formulier dat ik heb ontvangen bij de “verkoop” maar helaas wordt er niet op mijn appjes gereageerd.

ik ben bang dat ik ze zelf aan moet schaffen maar je zult begrijpen dat zulke praktijken niet echt bijdragen aan de geloofwaardigheid van KPN. Wel een monteur en Wifi punten aanbieden maar vervolgens geen monteur en Wifi punten leveren. 

Mijn mond-op-mond reclame over KPN zal dus niet erg positief zijn.


Hallo @peterlam als weldenkend mens kun  je ook wel snappen dat KPN bij het geven van cadeaus niet aan en/en doet, maar aan of/of.

Je hebt al korting gehad en dan is het niet logisch dat je daar ook nog een keer versterkers bij krijgt.

Alleen als je zwart-op-wit op je contract hebt staan dat het en en is, moet KPN dat nakomen.

Anders heeft de verkoper een belofte gedaan die hij niet waar kan maken en moet hij daar door KPN op aangesproken worden en moet KPN jou excuses aanbieden.


Via de website en telefonisch is het altijd of/of inderdaad, wij hebben daar ook geen andere opties voor. Maar verkopers aan de deur hebben in bepaalde gevallen wel de mogelijkheid om 2 verschillende opties te bieden. Ik weet niet precies wat die gevallen zijn en wat de voorwaarden daarvoor zijn, maar het is niet een onmogelijkheid. Dat zal vermoedelijk ook de reden zijn dat de telefonische collega je heeft doorverwezen naar de verkoper. Dat hij dan niet reageert maakt het lastiger, hopelijk reageert hij snel.


Daar gaan we weer, het is niet aan de weldenkende mens te danken maar aan de verkoper! Snap je het echt niet? Van een wijsgeer verwacht ik meer!

Nogmaals, voor de slechte lezer, ik krijg een “verkoper” van KPN aan de deur die mij glasvezel wil verkopen. Dit heb ik al sinds mensenheugenis maar ach, dat vergeef ik hem. Hij probeert mij over te halen want op het moment van “verkoop” heb ik al glasvezel van T-Mobile, wat prima was. Maar een korting van 35 euro klinkt goed maar in het verloop van het gesprek heb ik aangegeven niet happig te zijn om over te stappen want ik heb nul problemen met T-Mobile. Dus bied hij me een monteur aan en twee Wifi punten omdat Wifi in nieuwbouw niet best werkt. Maar helaas niets van dat alles. Tevens zou ik gebeld worden om het contract door te spreken en een afspraak voor de monteur te bepalen. Weer niets van dat alles. Vervolgens heb ik met de KPN gebeld en zou ik wederom gebeld worden want de dame van het callcenter kon mij niet verder helpen. Helaas weer niet gebeld. Daarop een mail van KPN ontvangen wanneer het contract in zou gaan en dat de benodigde goederen geleverd zouden worden. Maar nog steeds niet gebeld door KPN en zelf zijn ze slecht bereikbaar.

Helaas denken jullie dat ik achterlijk ben maar nee, dat is niet zo. Dus op de dag van overgang naar KPN zelf even de glasvezelzaken aangepast naar KPN want een thuis werkende man kan niet zonder internet (ook zijn drie kinderen niet !). Wel moet ik eerlijk toegeven dat de slecht van KPN buitengewoon goed is. Bij T-Mobile had ik 930 Mbps volgens Speedstest, bij KPN ook maar de werkelijke snelheid tijdens werken is bij KPN veel hoger dan bij T-Mobile. Maar dat terzijde.

En na de installatie, op 22 juni, ben ik al bezig om na de gaan waarom ik niet krijg wat afgesproken is. Zojuist even op aanvraag van Jasper mijn gegevens aangevuld en zie ik dat ik een 24 maanden contract heb, ook dat heeft de verkoper niet vermeld en ja, staat wel in de orderbevestiging.

Maar nogmaals, als KPN zo zijn producten laat verkopen is dat werkelijk triest en zal ik niemand aanbevelen op KPN over te gaan. Wees gewoon eerlijk in de aanbod! Die twee Wifi punten koop ik dan zelf wel of een Mesh systeem want ik weer nog niet of ik KPN meer verkoop gun.


Ze staan op het document dat ik van de verkoper heb ontvangen. 

Kunt u een foto van maken van de document en hier plaatsen?


Juridisch gezien gaat het hier om details en verwoording. Ik zal in kort beschrijven hoe ik denk dat het werkt:

De verkoper doet hier een aanbod, waar de klant mee akkoord gaat.

In grote lijn: Technisch gezien moeten er dan twee handtekeningen op staan, algemene voorwaarden en dienst moet zijn beschreven.

Als dat niet zo is, en de orderbevestiging die komt, die wijkt af van het eerdere aanbod, dan wordt de orderbevestiging als een nieuw aanbod beschouwd. Deze moet dan opnieuw bevestigd worden door de klant.

Wordt er niet opnieuw bevestigd, dan is er geen overeenkomst.

Je zit nu dus in een vreemde situatie, waar een jurist doorgaans de kant van de consument zal kiezen en aangeven dat KPN vergeten is de superwifi op de orderbevestiging te zetten. Dat is namelijk wat overeengekomen is.

mooie Case.


Ik zie dat je jouw forumprofiel inmiddels hebt ingevuld, @peterlam. Heb je nog iets van de verkoper gehoord?

Wat ik nu gedaan heb is een melding maken bij het deurverkoopteam zodat zij ernaar kunnen kijken wat hier is misgegaan. Kan zijn dat er contact met jou wordt opgenomen hierover, maar dat kan ik niet garanderen. 


Dank je wel.

Ik laat het er dan maar bij, ook aan de telefoon met de klantenservice kom ik geen stap verder. Helaas erg teleurstellend.


Ik ben zojuist gebeld door het verkoopteam en e.e.a. is opgelost.


Hallo @peterlam is het opgelost doordat je alsnog de wifiversterkers gratis krijgt c.q. hebt gekregen.

Daar is het forum dan ook wel benieuwd naar?

 


Ik ben zojuist gebeld door het verkoopteam en e.e.a. is opgelost.

Goed om te horen, ik had zelf namelijk nog geen verdere terugkoppeling gekregen. Ik ben, zoals Jan, ook wel benieuwd hoe het nu is opgelost :)