Skip to main content

Ik heb een netflix account met een extra betalend lid. Nu wil ik mijn netflix onderbrengen bij kpn. Volgens kpn dat dat. Zojuist dus netflix aangevraagd bij kpn. Krijg een mailtje om dienst te activeren. Tijdens dit proces kan ik dus mijn bestaand netflix abonnement koppelen. Je komt dan op site van Netflix waar je dit kunt doen. Je krijgt dan echter ineens de melding dat extra (betalende) leden niet meegenomen kunnen worden en dat deze dan ook ontkoppelt worden.

Dit wil ik echter niet, want dan zou dit extra lid nu ipv 3,99 euro nu 15,99 moeten gaan betalen. Dus acitveer ik mijn neflix bij kpn niet. Echter blijkt het abonnement wel gelijk actief te zijn. Klantenservice gebeld om mijn nog niet door mij geactiveerde netflex abonnement te annuleren. Krijg uiteindelijk een sms met uitleg. Hierin zegt kpn dat extra leden niet mogelijk zijn, met een verwijzende link naar netflix, die zegt dat dit wel kan…..

Kpn wil mijn bestelling niet annuleren, moet een maand wachten om dit uit te zetten. En dus 15,99 euro extra kosten voor iets wat ik niet geactiveerd heb. 

Erg flauw en niet echt klantvriendelijk! 

Grappig. Dat probleem heb ik nu dus ook. Ik werd erg onvriendelijk te woord gestaan met de mededeling dan had u de voorwaarden van Netflix goed moeten lezen.

Ik zit er over te denken om alles te annuleren nu het nog kan.


Hallo @Peertje1965 en welkom op het forum! 

Ik snap dat Netflix via ons dan niet handig is, want je kan inderdaad geen leden toevoegen. We vermelden dit ook op onze website, maar ik kan me voorstellen dat je dit hebt gemist. Het is niet mogelijk om Netflix eerder uit je abonnement te halen, het toevoegen van een extra pakket is altijd met een maand opzegtermijn. Na die eerste maand kan je het stopzetten wanneer je wilt. 


Precies, en ik noem dat klantonvriendelijk.

Ik heb het pakket nog niet geactiveerd. Dit omdat tijdens het activatieproces Netflix wel duidelijk vermeld dat extra leden dan verwijderd worden. Daarom activatie niet doorgezet en afgebroken. Ik heb ook geen nieuw account aangemaakt, want ik heb er al één.

En dan toch een bedrag afschrijven voor iets wat je uiteindelijk niet wil én daarom niet geactiveerd heb!

Overal heb je bij een aankoop bedenktijd, mogelijkheid om artikel terug te brengen, enz zonder dat dit iets kost. Maar bij kpn blijkbaar niet. En dat het technisch misschien niet mogelijk is om het abonnement te annuleren ok, maar klantvriendelijker zou het zijn om dan het bedrag van deze maand terug te storten/verrekenen.Â