Skip to main content

Dit weekend de weekenddeal aangevraagd, maar afgewezen omdat ik onder curatele sta (geen schulden). Mijn bewindvoerder heeft vandaag exact een brief opgesteld dat ik deze aan kan voor 2 jaar met mijn vaste inkomen. Nu zeggen alle kpn medewerkers aan de telefoon verschillende dingen en in het weekend moest ik die brief regelen (done ✔️), nu zegt de kpn medewerker dat ik mij moet aanmelden bij hen register en dan gewoon moet gaan wachten? 
 

Wie helpt mij uit de brand? Ik heb het abonnement aangevraagd plus de toestemming en verklaring daarvoor met alle benodigde informatie en documenten. Bewind vind dit geen spoed ook in het weekend natuurlijk haha. Dus hoe regel ik dit nu goed?

Heeft jouw bewindvoering zich bij KPN officieel aangemeld als zijn jouw vertegenwoordiger in dezen @EliseC93 ? Zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/financiele-hulpverlening


Nee, in het weekend werd gezegd dat ze een brief moest opstellen dat heeft ze nu gedaan. Dat ik het zelf mag aanvragen. Ik heb niks over dat register gehoord en wil haar eigenlijk niet vragen na die brief dat ook nog eens te gaan doen terwijl mij niet verteld wordt of mijn aanvraag dan doorgaat. Dan zoek ik beter snel

ander tv en internet want nu zit ik helemaal zonder.


Ik heb ook geen klantnummer want ik ben nog geen klant 😅 dus hoe moet ze mij dan aanmelden?


Hoe weet KPN dan dat je onder bewind staat??? @EliseC93 


Dat konden ze vinden kreeg ik mail van en ik heb het aan de telefoon gezegd haha. Maar heb nu nog geen antwoord 😅 raar dat die mensen aan de telefoon niks weten hierover. Ik heb gewoon toestemming en nu moet ik andere internet zoeken omdat niemand het antwoord weet haha.


Nee, in het weekend werd gezegd dat ze een brief moest opstellen dat heeft ze nu gedaan. Dat ik het zelf mag aanvragen. Ik heb niks over dat register gehoord en wil haar eigenlijk niet vragen na die brief dat ook nog eens te gaan doen terwijl mij niet verteld wordt of mijn aanvraag dan doorgaat. Dan zoek ik beter snel

ander tv en internet want nu zit ik helemaal zonder.

Hallo @EliseC93 ,

Ik zou met de brief en met jouw ID-bewijs een bezoekje brengen aan een KPN-winkel. Dan kun je daar de aanvraag van het abonnement regelen. 


Ja maar ik wou verdorie die televisie en daar heeft ze akkoord voor gegeven haha.


Wacht anders tot komend weekend. Grote kans dat er dan weer een leuke actie is. 


Haha ja maar dan is bewind weer offline in het weekend. Maar ik geef het op als KPN geen klanten wil, ik heb internet en tv nodig ik ga toch voor de samsung tablet dan haha. Echt bizarre klantenservice hier.


Hoi @EliseC93 

Als je onder curatele bent gesteld door de kantonrechter, dan dient jouw bewindvoerder zich eerst aan te melden via de speciale pagina die mede forumlid @Nomen Nominandum eerder in jouw topic heeft aangegeven, dat is ook belangrijk om zaken in goede banen te leiden.
KPN heeft onder andere de beschikking nodig van de rechtbank, en de contactgegevens van je bewindvoerder.

Daarnaast sta je geregisterd in het Centraal Curatele- en Bewindregister bij de rechtbank, waar elke instantie of telecombedrijf in kan controleren of je daar geregistreerd staat.
Hier verwees dus de medewerker van de KPN klantenservice waarschijnlijk naar, want dat wordt getoetst bij elke aanvraag.
Vreemd dat je daar niet van op de hoogte bent gebracht door jouw bewindvoerder, aangezien je niet van het bestaan van deze register af weet.

Met de brief en je legitimatiebewijs naar een KPN Winkel gaan heeft geen enkele zin, want daar zal je eveneens te horen krijgen dat je bewindvoerder dat voor je moet regelen.
Dit verloopt namelijk via een speciale afdeling binnen KPN, voor klanten die onderbewindvoering of onder curatele staan.

Aan bewindvoering en curatele zitten strenge regels, waar instanties en bedrijven (zoals KPN) zich aan moeten houden, zei kunnen deze regels niet zomaar omzeilen.
Want dan wordt bijvoorbeeld KPN op de vingers getikt.

Dus wat mede forumlid @Noordzee nu heeft voorgesteld, is dus niet mogelijk in jouw geval!

Dus je zult toch echt even in contact moeten treden met je bewindvoerder, en hem of haar verwijzen naar de speciale pagina waar @Nomen Nominandum naar verwijst.
Via die weg kan jouw aanvraag ingediend worden, dit kun je helaas niet zelf, omdat je niet bekwaam bent om dit zelf te mogen doen.

LET OP!! Dit geldt bij alle providers in Nederland, dus ook bij Odido, Ziggo of Youfone.
Dus ook daar kun je niet zelfstandig een internet- en tv abonnement gaan afsluiten.
Alle providers werken met dezelfde controle systemen, en kunnen dus eveneens checken op rechtspraak of je onderbewindstelling of curatele staat.

 


Ja ik heb onderhand haar verwezen naar die pagina. Dus ik ben aangemeld en heb het zwart op wit nu. Maar wat nu haha?