Skip to main content

Ik heb 1.5 week geleden mijn abonnement verlengd, met daarbij een nieuw toestel. Toestel zou normaal gesproken in 1-3 werkdagen worden bezorgd gaf de verkoper aan. Ik ontving netjes een bevestiging en vervolgens de Track & Trace code van PostNL. 

Volgende dag kreeg ik een melding van PostNL dat de bezorging helaas uitgesteld was naar een werkdag later. Geen probleem kan gebeuren in deze drukke tijden. Dag van bezorging was ik thuis aan het wachten op het toestel en zag dat PostNL een pakket bezorgde bij mijn overburen. Daarna stapte de bezorger tot mijn verbazing weer in de auto en reed weg. Ik heb telefonisch contact met PostNL opgenomen en die zeiden we kunnen op dit moment niets voor je doen, je pakket gaat morgen naar een PostNL punt waar je het pakketje kunt afhalen.

 

Volgende dag kreeg ik een melding dat de bezorging weer was uitgesteld. Later wijzigde deze melding in je pakket is beschadigd en gaat retour naar de verzender.

 

Inmiddels is het pakket eindelijk retour bij de verzender (CEVA Logistics) maar krijg ik een mail van KPN dat de bestelling zoek is geraakt en dat er samen met PostNL een onderzoek wordt gedaan.

 

Ik heb gebeld met de klantenservice van KPN maar die geven aan dat ze de bestelling niet annuleren, en een nieuwe bestelling voor me plaatsen voordat de zoektocht naar de telefoon is afgerond.

 

Onbegrijpelijk vind ik dat. Hoe kan ik als klant zijnde nou moeten wachten op een onderzoek van KPN/PostNL terwijl dit volledig buiten mijn invloed ligt. Volgens mij zou je als KPN zijnde je klant tevreden moeten stellen en er voor zorgen dat je klant de bestelling alsnog z.s.m. ontvangt. Ik kan er als klant niets aan doen dat het toestel is zoek geraakt.

 

In mijn PostNL app zie ik dat er ook gewoon door CEVA logistics getekend is voor ontvangst van het toestel. KPN besteed de uitlevering uit aan CEVA logistics, hoezo moet ik als klant dan maar wachten??

 

Marco

Hoi @Marco0103, welkom op ons forum!
Via het forum kan ik je helaas niet echt meer informatie geven dan mijn telefonische collega's. Als het onderzoek al gestart is ligt het nu bij de juiste partij. Er kan helaas even overheen gaan voordat zo'n onderzoek afgerond is. Als er een handtekening voor ontvangst gezet is kan het nog wat langer duren.

Totdat het toestel terecht is of postnl in ieder geval hun onderzoek afgerond hebben kunnen we geen nieuwe bestelling invoeren.


Dat hoef je niet te accepteren, je moet kunnen annuleren volgens de consumentenwetgeving.

Klacht indienen.


@Thomas Dank voor je reactie. Ik heb niet voor ontvangst getekend, enkel CEVA Logistics voor de retour van het pakket omdat die 'beschadigd' was. Als klant blijf ik het onbegrijpelijk vinden. Maargoedaar KPN met daarin  blijkbaar is het proces zo ingericht. Zou verstandig zijn voor het behouden van klanten die in de toekomst hetzelfde meemaken dit proces te herzien.

 

@EAZ1964 dank voor je reactie, dat gevoel had ik ook. Gelukkig een aangetekende brief kunnen versturen mer daarin de boodschap dat ik mijn verlenging met levering toestel annuleer en per einddatum contract mijn mobiele abbonement beëindig. Nog aan het wachten op reactie/bevestigimg vanuit KPN.

 

Groetjes Marco