Skip to main content

3 jaar geleden zijn wij hier komen wonen toen hebben we gewoon kpn genomen maar net voor de verhuizing kwam delta een glasvezelkabel aanleggen hiervoor moeten we maandelijks een bedrag betalen maar weet niet over welk internet ik eigenlijk ga. En waarom moet je dan eigenlijk dubbel betalen??

Hallo @tareza 

 

Heeft KPN (Netwerk) ook glasvezel aangelegd of heb je nu KPN via de telefoonlijn (DSL)?
Is je modem aangesloten via de rode WAN poort of via de grijze telefoon poort?

Plaats anders eens afbeeldingen van die Delta aansluiting en van de aansluiting waarop je modem is aangesloten.


Hallo @tareza, welkom bij de KPN Community! Ik snap heel goed dat je hier vragen over hebt.

Ik kan je niet direct een eenduidig antwoord geven, omdat ik niet helemaal weet hoe de situatie precies in elkaar steekt. Maar het klinkt alsof je 2 abonnementen hebt lopen.

KPN en Delta zijn providers die allebei over hun eigen netwerk leveren. KPN levert niet over het Delta netwerk. Het is daarom mogelijk om 2 lijnen in huis te hebben en dus ook 2 abonnementen. Ze kunnen naast elkaar lopen. Als je dan bij beide een abonnement afsluit (zonder Overstapservice), dan heb je 2 abonnementen en betaal je dubbel. Dat is natuurlijk niet nodig, want je hebt normaal gesproken maar 1 internetaansluiting nodig.

Je kunt het beste telefonisch contact met providers opnemen om te vragen of er een abonnement in het systeem staat. KPN kan je bereiken via 0800 0402 (gratis). Delta kan je bereiken via Delta klantenservice.

Als blijkt dat je bij beide providers een abonnement hebt, kun je zelf kiezen welk abonnement jij graag wilt houden. De andere kun je dan stopzetten (als je buiten contract bent).


3 jaar geleden zijn wij hier komen wonen toen hebben we gewoon kpn genomen maar net voor de verhuizing kwam delta een glasvezelkabel aanleggen hiervoor moeten we maandelijks een bedrag betalen

Alleen het aanleggen tot in de meterkast (oid) kost niets maar blijkbaar is er ergens, door iemand de indruk gewekt dat een abonnement noodzakelijk was, er worden nogal wat verkeerde voorstellingen verspreid bij aanleg van glasvezel.

maar weet niet over welk internet ik eigenlijk ga.

Dat is eenvoudig te zien met een dienst via www, watismijnip (oid)

En waarom moet je dan eigenlijk dubbel betalen??

Dat hoeft helemaal niet.


Heb een leiding die door delta is gegraven en moest toen een provider opgeven ivm buitengebied aanleg. Dit was dus kpn.

Modem is aangesloten via een rode WAN poort.


Aha! Er zijn inderdaad constructies geweest waarbij het aanleggen in het buitengebied niet gratis was, en er een maandelijks bedrag moet worden betaald voor de lijn. Dit komt inderdaad boven op het abonnement bij de providers. 


Heb een leiding die door delta is gegraven en moest toen een provider opgeven ivm buitengebied aanleg. Dit was dus kpn.

Modem is aangesloten via een rode WAN poort.

Dan heeft u dus een glasvezelaansluiting van Delta waar u elke maand voor betaald. Maar deze aansluiting gebruikt u niet.

U zit bij KPN. U heeft een modem wat via de rode WAN poort aangesloten is. Dit duid er op dat u ook een glasvezelaansluiting van KPN heeft. Deze gebruikt u voor uw internet. 

U zit dus een beetje nutteloos aan Delta te betalen voor een aansluiting die u helemaal niet gebruikt. Bijzonder spijtig, maar ik vrees dat daar niets aan te doen is.

Lijkt je wel dat die betalingen aan Delta op een gegeven moment wel stoppen. Misschien moet u 2 of 3 jaar betalen ofzo? En u zult het ook wel af kunnen kopen denk ik.


bedankt voor je antwoord , ga informeren hoelang ik dus nog betalen moet.