Skip to main content

Vorigjaar werd door KPN gezocht naar een mogelijkheid om mij te compenseren voor de niet beschikbare 100 mbit, waarbij mijn contract werd opengebroken en omgezet in een 3 jarig contract, in het wederzijds vertrouwen dat op korte termijn door de uitrol van het glasvezel netwerk de hogere snelheden gehaald konden worden.

Hoewel de fysieke kabels inmiddels al geruime tijd aanwezig zijn,  is echter de operationele aansluiting nog niet gerealiseerd en zit ik nog steeds met de lage kwaliteit internetverbinding.

WEL ontving ik van KPN bericht dat ik vanaf volgende maand de volle prijs moet gaan betalen en dat ik wordt gehouden aan het 3 jarigcontract OMDAT BIJ HET AANGAAN VAN DE OVEREENKOMST BEKEND WAS DAT KPN DE HOGERE SNELHEID NOG NIET KON LEVEREN.

Kortom mag ik nu 30 maanden gaan betalen voor toezeggingen die KPN niet nakomt.

 

Eerlijk gezegd vind ik het een vreemd verhaal. Blijkbaar heeft u een aansluiting via de koperkabel. Daar zijn snelheden niet gegarandeerd. Het zijn snelheden TOT 100mb. En er kan u niets toegezegd zijn over de aanleg van glasvezel. Simpelweg omdat de aanleg door een heel ander bedrijf van kpn wordt gedaan. Dus of u heeft het verkeerd begrepen of de medewerker heeft u verkeerd begrepen. Of ik begrijp het verhaal verkeerd. 


Tot vorig jaar kende KPN ook nog een abonnement met lagere snelheid. Die zijn toen allemaal omgezet.

Omdat men toen al bezig was met de verkoop van de glasabonnementen, ook nu word ik nog regelmatig benaderd met aanbiedingen van kpn zakelijk, bood men aan om het abonnement om te zetten naar 3 jaar, waardoor men mij 6 maanden lang een lager actie tarief kon rekenen.

Na die 6 maanden zou de glasvezel wel operationeel zijn en zou ik eventueel zelfs verder kunnen upgraden. For the time being had ik dan iig "een compensatie" voor de lagere snelheid.

 

Nb ik zit hier niet in de polder maar in de dicht bebouwde driehoek Den-Haag, Leiden, Zoetermeer. 


Er bestaan geen glasvezelabonnementen bij KPN. Abonnementen staan volledig los van het type verbinding. 

For the time being had ik dan iig "een compensatie" voor de lagere snelheid.

Dat was helemaal geen compensatie. Dat was gewoon een korting die iedereen krijgt die een 3 jarig zakelijk contract afsluit.

U heeft een "tot 100 mbit" abonnement, begrijp ik dat goed? Als u maar 25 mbit haalt heeft, dat is er contractueel gezien niets aan de hand. En heeft u geen enkel recht op compensatie. 


Jammer is dat KPN 4 opties biedt,  waarbij 100 Mbit de instap is. Terwijl ze zelf aangeven dat het hoogst  haalbare op mijn adres 22 Mbit download en 3 upload is !

Vorig jaar hebben ze alle actieve oude abo's overgezet naar het duurdere 100 Mbit abo. Zelf had ik liever de nog duurdere 1.000 gehad, maar helaas. Om iets in de tarieven te kunnen doen heeft men het oude contract omgezet met de medeling dat ik na 6 maanden altijd kon upgraden naar 1.000 Mbit.

Achteraf blijkt er niets te upgraden en mag ik de komende 30 maanden betalen voor een als 100 Mbit verkocht abo  terwijl slecht 22 / 3 Mbit geleverd wordt.


Dan heeft u misschien wel een heel oud abonnement gehad want in de meeste gevallen is het nieuwe abonnement zelfs iets goedkoper. Zijn er wel plannen voor de aanleg van glasvezel?


... en mag ik de komende 30 maanden betalen voor een als 100 Mbit verkocht abo  terwijl slecht 22 / 3 Mbit geleverd wordt.

Tot 100 mbit. En dat is heel normaal op een koper aansluiting. Ik heb ook een "tot 100 mbit" abonnement en dit word bij mij ook niet gehaald. Niets bijzonders aan.


Dan heeft u misschien wel een heel oud abonnement gehad want in de meeste gevallen is het nieuwe abonnement zelfs iets goedkoper. Zijn er wel plannen voor de aanleg van glasvezel?

Alles ligt er al van voor de winter. Volgens de monteurs is het alleen nog een kwestie dat de in pandige leidingen (12 verticale zuilen) aangesloten moeten worden. Complex is nog geen 12 jaar oud dus in de doorvoer leidingen is voorzien.


@bobbes Weet u of de VVE toestemming heeft gegeven voor de verdere werkzaamheden? Want zonder toestemming wordt er niets gedaan. Info voor vve


@bobbes Weet u of de VVE toestemming heeft gegeven voor de verdere werkzaamheden? Want zonder toestemming wordt er niets gedaan. Info voor vve

Thx voor de link. Wij zijn destijds  akkoord gegaan met een turn-key oplevering, paralel aan de ziggo, coax en kpn koper entree in de appartementen, waarna elke gebruiker zelf vrij was in zijn keuze.

Onze administrateur verwijst naar de KPN, maar ik zal de werkafspraken eens opvragen. Misschien dat ik dan verder kom.


Die afspraken zijn vrijwel zeker voor toen zijn geweest. Dit wordt een hele nieuwe aanleg. Ben benieuwd.  Misschien is het handig om eerst kpnnetwerk te contacten. Contactgegevens staan op de site van de link.


Reageer