Skip to main content

verwikkeld in een onenigheid word gevraagd te bewijzen dat er geen actuele aansluiting actief is

er is wel een inkomende koperlijn (postcode 6035) maar die word al meer dan 10 jaar niet gebruikt, wel naar kpn winkel geweest in eindhoven, tilburg, helmond, venlo, maar daar kunnen ze helaas geen papieren uitsluitsel geven dat aansluiting al zeker 10 jaar niet actief is, of wanneer er het laatste abonnement op de lijn heeft gezeten. 

graag een bruikbaar advies waar een papieren bevestiging te halen, dank u , goedenavond

Vanwaar je vraag?

KPN bewaard data niet erg lang in dit soort gevallen, voor mij als monteur is het wel eens handig om te weten of een lijn eerder actief is geweest en zo ja wanneer. En ook wij kunnen dat gewoon niet zien inzien. (Want die informatie is er niet) 


Hoi @Jolanda Hendriks . Misschien zie ik iets over het hoofd maar wat is precies je vraag? 

Wat voor conflict ? Wat is er allemaal aan de hand?


hoi hussel en Erwin ,  het heeft te maken met een gemeente die beweerd dat er in een pand een internetaansluiting aanwezig is.

er zit wel een telefoonaansluiting in de meterkast (koper),  maar die is zeker 10 jaar niet in gebruik. dus zeker niet voor telefoon, en helemaal niet voor internet. (er word dus ook niet voor betaald)

omdat het een gemeente is die beweerd dat er een internetaansluiting is, en daarmee hun stelling onder het bestuursrecht valt, geld er een omgekeerde bewijslast.

daarmee is de vraag: is het mogelijk om te bewijzen dat er geen internetaansluiting in een bepaald pand aanwezig is, en zo ja, hoe dan?

men kan stellen: “door bv bankafschriften te overleggen” echter dat is geen  bewijs, men zou de aansluiting ook tegen appels geruild kunnen hebben, stom voorbeeld, maar t gaat over t principe.

een mogelijkheid zou kunnen zijn dat de netwerkbeheerder, (dus niet provider) een verklaring afgeeft dat op dat adres de telefoon,(internet)aansluiting al zoveel jaar niet actueel is, dus buiten bedrijf is. (niet gebruikt word, en werd).

na bezoek van 6 kpn winkels overal hetzelfde antwoord: zij kunnen dat niet zien op hun gegevens, maar vermoedelijk is er wel een “backoffice”waar men weet welke adressen wel actueel op het netwerk aangesloten zitten, of zaten (welke datums)

dank u

 


Over een telefoonaansluiting kan KPN gewoon internet leveren, mijn eigen huis is aangesloten op een kabel van bijna 60 jaar oud is. Als jij een aanvraag kan doen op www.kpn.com/shop dan is die telefoonaansluiting in je meterkast gewoon actief. (Wanneer je een abonnement aanvraagt) 


Het gaat er kennelijk om te bewijzen dat er géén signaal op die aansluiting staat. Is dat meetbaar? Door een technicus?


Ja/Nee.

Sowieso heeft KPN niet die gegevens uit het verleden, wordt gewoon niet echt bijgehouden helaas. Enkel wat wordt bijgehouden of er in het verleden infra (een draadje) in de kast is verbonden naar de aansluiting, maar ook hier staat dan geen wijziginsdata in of iets dergelijks. 

Verder betekend het niet hebben van KPN niet dat je geen internet hebt, er is ook nog een kabelboer. 

Dus eigenlijk is het enige wat nu nog nagekeken kan worden of er op dit moment een actieve verbinding is, maar zonder klantnummer, iban, geboortedatum of naam van abonnementhouder mag KPN daar natuurlijk niet zomaar iets over kwijt.

Het gebeurt weleens dat er (veelal bedrijven) jaren betalen voor een lijn zonder dat ze er iets aan hebben hangen of iets aan willen hebben. Is vaak zo oud dat niemand het dan durft op te zeggen want '’stel dat het een kritiek iets is'’


@Ik_Hussel Volgens mij kan ik per adres meten of er een service id op een lijn staat. Maar dit is geen informatie die ik maar zo de wereld in mag strooien. 

Maar dat zou toch wel een indicator zijn van wel of geen diensten? (hoewel ik in het verleden ook wel service id's op lijnen heb zien staan die al lang niet meer actief waren. Dus daar spreek ik mezelf weer tegen)


@Jolanda Hendriks  Jij bent de eigenaar van de bewuste woning? 


En, om eerlijk te zijn ben ik nu nóg nieuwsgieriger geworden.  Wat is de oorsprong van dit ‘conflict’ .  Heb je het idee dat de gemeente jou ergens in probeert te belemmeren? Wat staat hier eigenlijk op het spel? (dit gaat mij uiteraard niks aan maar mocht je het willen delen). 

 


@Ik_Hussel Volgens mij kan ik per adres meten of er een service id op een lijn staat. Maar dit is geen informatie die ik maar zo de wereld in mag strooien. 

Maar dat zou toch wel een indicator zijn van wel of geen diensten? (hoewel ik in het verleden ook wel service id's op lijnen heb zien staan die al lang niet meer actief waren. Dus daar spreek ik mezelf weer tegen)

Ja dit kan prima, alleen dan loop je dus tegen het feit aan dat de topic starter niet weet op welke naam de serviceID staat dus kunnen/mogen we daar geen informatie over geven. Als monteur kan ik gewoon op adresniveau alle huidige actieve lijnen zien maar mag deze informatie niet delen met derden behalve met de huiseigenaar, huurder en/of contractant. 


dank u voor de reacties,

maar wil dus zeggen dat als een ambtenaar zegt dat ergens een aansluiting actief is, het bestuursrecht dat voor “waar “ aanneemt, en dit op generlei wijze te bewijzen valt dat dit niet het geval is.

begrijpelijkerwijze is denk ik, dat als een aansluiting niet actief is bij gebrek aan welk abonnement dan ook, het klantnummer, aansluitnummer , servicenummer , E.D. niet bekend is en ook niet bekend worden kan worden, zonder een nieuw abonnement, contract op te starten.

en dan nog, zal het nieuwe abonnement niet verder in geschiedenis terug gaan, dan begindatum contract, dus voorliggende periode onbekend blijven.

ondanks dat ik gebruiker/huurder ben, al meer dan 9 jaar . terwijl er al die tijd geen activiteit op de aansluiting is geweest, en of een gebruik gemaakt is van de koperaansluiting aldaar,

wellicht beter om ook de koperaansluiting tegen kosten te laten verwijderen, en die opdrachtbevestiging/ uitvoeringsbesluit te gebruiken als bewijs dat er geen enkele connectie mogelijk is met het telefoonnet… althans op dat moment..

 


ja . en welke informatie word hier -wel- de wereld in “gestrooid” ,was daar al niet een forum voor? het lijkt er nu op dat er ook een antwoord op een vraag al een inbreuk op de privacy zou kunnen zijn, of misschien de vraag zelf al zou voor de wet privacy achterwege kunnen blijven…..


Ik vraag me wel oprecht af waar dit over gaat, en wat de precieze reden is dat u het met een gemeente over een telefoonaansluiting heeft. Mijn gemeente heeft me daar in ieder geval nog nooit een bericht over gestuurd.

Misschien kunt u toch wat meer delen zodat we mee kunnen denken aan een oplossing. 

Mocht je dat liever niet doen op een openbaar forum heb ik nog 1 laatste adres waar u (waarschijnlijk met hetzelfde antwoord als hier) kan aankloppen. Dat is een brief sturen naar:

KPN Klantreacties (o.v.v. Rechten) Postbus 58800 1040 JA Amsterdam


Het laten verwijderen van de aansluiting kan via mijnaansluitingen.nl mits u hier toestemming van de verhuurder voor heeft. 


een gemeente beticht gebruiker van een argarisch perceel dat er detailhandel gedreven word, door middel van een internetaansluiting.

er zit zoals gezegd een koperaansluiting die -niet- in gebruik is, en daarom word gevraagd om een bevestiging dat die aansluiting “buiten gebruik is”. daarmee is de betichting van de gemeente onjuist.

in het bestuursrecht heeft men een omgekeerde bewijslast, de gemeente kan zomaar wat roepen, en degene waarover het gaat moet maar zien hoe hij het geregeld krijgt (bewijst dat aansluiting niet actueel in gebruik is) en jaren daarvoor. (vanaf 2015)


Wat je kan kan je een brief sturen naar KPN om op te vragen welke gegevens KPN heeft van u, als u geen klant bent krijg je waarschijnlijk een brief de reactie “wij weten niet wie u bent en we hebben geen gegevens van u” 

Dat zou op zijn minst kunnen aantonen dat KPN u niet kent, misschien kan je de gemeente daarmee overtuigen ook al geeft dat niet aan of de lijn actief is (geweest).

 

bron: https://www.kpn.com/algemeen/missie-en-privacy-statement/privacy-statement.htm

 

“Je hebt recht op inzage in jouw persoonsgegevens. Dat betekent dat je kunt opvragen welke persoonsgegevens we van jou hebben en waarvoor we die gegevens gebruiken.

Dit kan je op verschillende manieren doen. Wil je inzage in gesprekken die je hebt gevoerd of films en andere on demand-items die je hebt besteld? Dan verwijzen wij je in de eerste plaats door naar de MijnKPN-omgeving op onze websites (onder ‘uw gegevens’) en naar de MijnKPN-app . Daar kun je niet alleen jouw persoonlijke gegevens inzien maar ook je gespecificeerde factuur bekijken.

Op een aantal punten geven wij je de mogelijkheid om zelf aan te geven of je wilt dat je gegevens worden verwerkt, bijvoorbeeld bij de verwerking van jouw persoonsgegevens voor analysedoeleinden en commerciële benadering, zoals aanbiedingen. Een eenvoudig overzicht van de keuzes die wij van je hebben geregistreerd kun je vinden in de MijnKPN-omgeving op onze websites (onder ‘uw gegevens’) en in de MijnKPN-app. Je kunt hierin niet alleen zien welke keuzes je hebt gemaakt: we geven je namelijk ook de mogelijkheid om je keuzes op ieder moment eenvoudig te veranderen.

Kun je de informatie die je zoekt niet vinden via onze websites of in onze app? Dan kun je een verzoek tot inzage indienen door een brief te sturen. Zorg ervoor dat je naam, adres, vaste- en/of mobiele telefoonnummer en een afgeschermde kopie (zonder pasfoto en BSN nummer) van een geldig legitimatiebewijs bij deze brief zitten. Je kunt de brief sturen naar adres:

Je krijgt dan binnen 4 weken antwoord van ons.”

Recht op inzage, correctie, vergetelheid en dataportabiliteit KPN Klantreacties (o.v.v. Rechten AVG) Postbus 58800 1040 JA Amsterdam rechtenavg@kpn.com

dank u voor de gegeven mogelijke oplossing, we gaan ermee aan de slag!!


een gemeente beticht gebruiker van een argarisch perceel dat er detailhandel gedreven word, door middel van een internetaansluiting.

er zit zoals gezegd een koperaansluiting die -niet- in gebruik is, en daarom word gevraagd om een bevestiging dat die aansluiting “buiten gebruik is”. daarmee is de betichting van de gemeente onjuist.

in het bestuursrecht heeft men een omgekeerde bewijslast, de gemeente kan zomaar wat roepen, en degene waarover het gaat moet maar zien hoe hij het geregeld krijgt (bewijst dat aansluiting niet actueel in gebruik is) en jaren daarvoor. (vanaf 2015)

 

Bizar allemaal. Ook al zou er een internet aansluiting zijn. Wat zegt dat over hoe die lijn gebruikt wordt?  Ik hoop dat je er uit gaat komen met de gemeente, @Jolanda Hendriks ! Vanuit mijn vakgebied kan ik momenteel niks voor jou betekenen. (behalve mijn verbazing over de hele situatie uitspreken)