Skip to main content

Mensen, let op als je je Netflix factuur via KPN laat lopen.

Mijn schoonvader (oude man en onhandig met telefoon en pc) heeft een netflixabbonement afgesloten maar per ongeluk het e-mailadres verkeerd gezegd aan de telefoon. Hij kon hier natuurlijk niet op inloggen en hij heeft (logisch) helemaal geen mail kreeg over zijn abonnement. Na een tijdje heeft hij toen maar eens gebeld en ze konden natuurlijk zijn abbo niet vinden want ze zoeken op mailadres bij Netflix. Dus hij en de servicedesk medewerker hebben besloten een nieuw abonnement af te sluiten. Dat was dus nummer twee. Het ene abbo waar nooit op gekeken is werd via KPN gefactureerd en mijn schoonvader kwam er pas heel laat achter dat hij dubbel betaalde. Nou dan ga je bellen met Netflix, maar je moet bij KPN zijn, maar KPN zegt dat je bij Netflix moet zijn. Uiteindelijk via www.netflix.kpn.com het mailadres kunnen achterhalen en dan moet je nog een wachtwoord zien te bedenken….. Sherlock had het gelukkig niet lastig en zo konden we het abbo opzeggen.

Vandaag eens gebeld met Netflix waarom er abbo's worden afgesloten zonder email verificatie, bij de eerste de beste nieuwsbrief moet je je mail checken en bevestigen dat het mailadres klopt. De meneer van Netflix kon zien dat er 0 keer gekeken was in 8 maanden tijd en als het niet via KPN gefactureerd zou zijn geweest had hij een terugbetaling kunnen regelen. 

Daarna KPN gebeld maar daar gaf de medewerkster van de klantenservice aan dat het wel via KPN wordt gefactureerd maar het abonnement bij Netflix loopt.

Ik begrijp dat het mijn schoonvader zijn eigen fout is en enige coulance had leuk geweest maar let dus op met je mailadres bij Netflix, maak geen typefoutjes want je komt tussen het kastje en de muur terecht. Het heeft ook niet echt heel veel nut om de factuur via KPN te laten lopen want de prijs is hetzelfde.

 

 

Hi @Joris of wat anders, wat rot dat het zo gelopen is met het Netflix abonnement van je schoonvader. Het is een open deur, maar dit is de bedoeling natuurlijk niet. Ik hoop dat jij of een ander familielid hem een volgende keer kan helpen, bijvoorbeeld door samen in zijn MijnKPN te kijken. Of door even samen te bellen met onze klantenservice, dat maakt het misschien makkelijker.

Mocht je nog meer willen lezen over hoe het nou eigenlijk werkt met Netflix bij KPN, zowel het aanvragen, activeren als stopzetten, kijk dan in dit Kennisbank artikel:

 


Hoi @Alexandra van KPN ,

Bedankt voor je antwoord. Inderdaad een open deur maar de rust is wedergekeerd en soms moet je je verlies nemen. En ik heb er van geleerd: het heeft namelijk geen nut om Netflix via KPN af te laten rekenen. Het blijft even duur en als er wat fout gaat kun je bij geen van tweeën klagen. Bij Netflix verbreken ze zelfs de verbinding als je een vraag stelt waar ze het antwoord niet op weten.

Vriendelijke groeten,

Joris Meijer

Â