Skip to main content

Bij mijn zoon 12 wordt om 01.00 uur geld van zijn bundel gehaald via Roblox mijn zoon slaapt dan. Hoe kan ik dit tegen houden heb nu zijn mobiel Sim geblokkeerd. Werkt dit ook. 

Hoi @Mikekim, ik begrijp dat er 's nachts via het Roblox account van jouw zoon geld wordt afgeschreven. Waar en hoe het wordt afgeschreven is me niet duidelijk. 

Ik denk dat je hiervoor het beste contact kunt opnemen met Roblox zelf, zij schrijven een bedrag af, dus zij zullen dat ook moeten kunnen stoppen. 


Klopt het dat die kosten via de factuur van KPN afgeschreven worden?

Ik raad iedereen altijd aan om de mogelijkheid via de factuur van KPN betalingen te doen op de app stores van Apple en Google te blokkeren en hetzelfde te doen voor betalingen van sms abonnementen.

 

Zie ook: KPN Pay stoppen of blokkeren en Payinfo.


Blokkeer die optie dat er betalingen uit een bundel gedaan kunnen worden. Indien de incassant bekend is, dan contact opnemen omdat je zoon niet gerechtigd is om eigenstandig dit soort betalingen te doen (of contracten aan te gaan) zonder toestemming van ouders/opvoeders. Eis je geld terug.


Hoi

Bedankt voor de reacties. Ik heb kpn gebeld deze heeft alle betaald mogelijkheden geblokkeerd en bij roblox heb ik een twee wegs beveiliging met pin in gesteld zou dat bij iedereen aanbevelen die op roblox zit. Maar ben wel 300 euro lichter, hopelijk blijft het er bij.