Skip to main content

Over een goede 2 weken wordt het weer tijd om met KPN te gaan bellen omdat mijn jaarcontract afloopt voor 1gbit glas, interactieve tv, plus pakket, Viaplay en mijn onbeperkt data/bellen abbo. Dit loopt via een Hussel abonnement. Ik bel elk jaar om te "verlengen" en krijg dan eigenlijk altijd korting (meestal 6 of 9 maanden voor 35 euro voor tv+internet)
Nu heb ik in de testgroep voor tv+ gezeten en heb recent mijn DWI7022 tv+ ontvanger terug gestuurd. Het ding bevalt nog nog steeds niet en gebruik liever mijn VIP5202.

Is er iemand die recentelijk zijn Hussel pakket heeft verlengd en daarbij gewoon zijn VIP5202 mocht houden? Of dwingen ze je bij een verlenging naar het TV+ platform?

Wat ik de eerste 9 maanden betaalde:

Wat ik nu betaal:
 

Hier komt dan nog ruim 26 euro bij voor het onbeperkt bellen/data/SMS abbo. Deze is inmiddels “vrij”. Mijn hussel loopt t/m 7 september.

Ja, ik denk dat u dan over zult moeten stappen op TV+.


Persoonlijk zou ik het 1Gbps abonnement terugzetten naar 200Mbps, daarmee bespaar je toch weer €5,53 per maand. Je zult daar waarschijnlijk niets van merken of ben je wellicht een zeer zware gamer?


Persoonlijk zou ik het 1Gbps abonnement terugzetten naar 200Mbps, daarmee bespaar je toch weer €5,53 per maand. Je zult daar waarschijnlijk niets van merken of ben je wellicht een zeer zware gamer?

Voor gamen heb je meer te maken met latency.

Maar ik verstuur nogal grote images voor mijn werk (soms 100+GB), dus die upstream is just de hoofdreden voor dit pakket.

Maar dat is ook niet mijn vraag. Mijn vraag is of ik verplicht het tv+ pakket krijg als ik probeer te verlengen.

Al is het dan wellicht een optie om gewoon geen tv meer te nemen. Zoveel kijken we ook niet meer, zeker niet lineair. En anders is NLZiet wellicht een optie.


TFHFony schreef:

Mijn vraag is of ik verplicht het tv+ pakket krijg als ik probeer te verlengen.

Ja.


Hallo @TFHFony ,

Je kunt dan via het gratis telefoonnummer 0800-0402 vragen om een verlenging van jouw contract (nieuw jaarcontract), je gaat dan inderdaad over op KPN (TV)+. Dan krijg je ook de nieuwe ontvanger. Je gaat door de verlenging wel flink besparen op je kosten. Zo gaat jouw internet van 60,86 naar 52,50 per maand. En mogelijk krijg je inderdaad weer een tijdelijke korting, maar dat is afwachten. TV (dat wordt iets duurder dan je nu betaalt) is inderdaad niet verplicht. Je kunt eventueel wel Viaplay houden als je geen TV kiest. 

Check de huidige prijzen via dit schema: 

Lees alles over de voor- en nadelen van KPN TV+ in dit topic: 

Wat betref jouw mobiele abonnement, bij een verlenging ga je weer de standaardprijs betalen zonder de inflatiecorrectie, dus daar is verlengen ook gunstig. 

 


Hallo @TFHFony ,

Je kunt dan via het gratis telefoonnummer 0800-0402 vragen om een verlenging van jouw contract (nieuw jaarcontract), je gaat dan inderdaad over op KPN (TV)+. Dan krijg je ook de nieuwe ontvanger. Je gaat door de verlenging wel flink besparen op je kosten. Zo gaat jouw internet van 60,86 naar 52,50 per maand. En mogelijk krijg je inderdaad weer een tijdelijke korting, maar dat is afwachten. TV (dat wordt iets duurder dan je nu betaalt) is inderdaad niet verplicht. Je kunt eventueel wel Viaplay houden als je geen TV kiest. 

Check de huidige prijzen via dit schema: 

Lees alles over de voor- en nadelen van KPN TV+ in dit topic: 

Wat betref jouw mobiele abonnement, bij een verlenging ga je weer de standaardprijs betalen zonder de inflatiecorrectie, dus daar is verlengen ook gunstig. 

 

Hoi Noordzee,

 

Bedankt: Zeer verhelderend moet ik zeggen. De volle mep blijven betalen heb ik geen zin in, zeker omdat KPN nieuwe klanten wel telkens de tarieven zonder inflatie aanbied. Als “trouwe klant” wordt je dus gestraft. (Ik heb het hier dus niet over de welkomstkorting).

Ik denk dat de nieuwe setup wordt:

KPN 1gbit: 52,50 Euro

NLZiet: 8,95 Euro

Viaplay: 13,99 Euro

Youfone 15GB + onbeperkt bellen: 8,50 Euro (2e jaar 11,50 euro)

Dat scheelt mij 25 euro in de maand ten opzichte van nu en ik heb niet de ellende van die TV+ box.


Graag gedaan @TFHFony 👊🏼 ,

 

Kleine correctie in jouw overzicht : Viaplay kost 15,99 per maand. 


Graag gedaan @TFHFony 👊🏼 ,

 

Kleine correctie in jouw overzicht : Viaplay kost 15,99 per maand. 

Ik ga uit van een abonnement per jaar, daar wij zowel F1 als darten kijken. Dan is deze wel 13,99 per maand ;-)


Hallo @TFHFony je kunt het misschien nog voordeliger spelen door Simyo te nemen i.p.v. YouFone.

Als KPN-thuisklant krijg je behalve zeer scherpe tarieven, tevens dubbele data en dubbele belminuten voor hetzelfde geld.

www.simyo.nl

 


Hallo @TFHFony je kunt het misschien nog voordeliger spelen door Simyo te nemen i.p.v. YouFone.

Als KPN-thuisklant krijg je behalve zeer scherpe tarieven, tevens dubbele data en dubbele belminuten voor hetzelfde geld.

www.simyo.nl

 

Bedankt voor de tip. Ik heb nu inderdaad voor 11 euro in de maand 24Gbyte data en 400 minuten bellen (wat beiden meer dan zat is) besteld met nummer portering en gebruik makend van de combideal.

Op 11/09 loopt mij Hussel abonnement af en zeg ik alle TV pakketten op. NLZiet heb ik net besteld en de apps geïnstalleerd op de TV's en dat werkt prima.

25 Euro per maand goedkoper uit en geen TV+. Jammer dat KPN zich niet flexibeler opstelt.

En ik probeer natuurlijk op 11/09 nog wel even of ik wellicht nog korting kan krijgen op het internet+wifi pakket als ik voor 12 maanden “verleng”, maar dat zien we dan wel.

 


Nou, vandaag dus inderdaad nog even met KPN gebeld. Uiteindelijk is dit nu de situatie:

  • KPN TV is de deur uit, VIP5202 is vandaag met de post terug gegaan. TV+ komt er niet in.
  • NLZiet á 8,95 per maand bevalt prima. Gelijk ook voor meerdere toestellen (max 2 tegelijk)
  • KPN Mobiel de deur uit, vervangen voor Simyo á 11 euro per maand (onbeperkt bellen, 24Gbyte data per maand)
  • 6 maanden 7,50 Euro korting op 1gbps internet, daarna 52,50 Euro per maand.
  • Viaplay loopt nu via Viaplay zelf

TFHFony is tevreden. KPN krijgt helaas wat minder centjes, maar ik heb mijn korting en geen TV-.


Hallo @TFHFony heb je je bij simyo wèl aangemeld voor KPN&Simyo compleet, dan krijg je dubbele data en dubbele belminuten.

 


Hallo @TFHFony heb je je bij simyo wèl aangemeld voor KPN&Simyo compleet, dan krijg je dubbele data en dubbele belminuten.

 

Jazeker 🙂 Dat heb ik gedaan, Ik heb je tip opgevolgd. Het is dankzij die tip ook Simyo geworden trouwens.