Skip to main content

Ik ben vaak verhuisd ( ook buitenland) en blijkbaar had ik nog een rekening bij de KPN openstaan van nog geen 40E

 

ik probeer sinds 2019 dit op te lossen. Als ik de kpn bel (ben nu geen klant meer) dan zeggen ze dat ik het incasso bureau moet bellen, dat is blijkbaar niet degene die het destijds stuurde). Als ik hun bel zeggen ze dat er niets openstaat bij hun en dat ik kpn moet bellen 

 

en zo blijf je eeuwig in een loop zitten. We zitten nu in 2022 en ik wil dit graag opgelost zien, het is toch raar dat je zelf bij de KPN niets kunt want die zeggen wij hebben het uit handen gegeven maar het is de KPN die de bkr gedaan heeft en de enige die het weg kan krijgen 

Dit kan toch niet en hoe kan ik dit nou eens oplossen ? 

Hallo @H Kloosterman ik zou niet wakker liggen van die €40, dat doet KPN blijkbaar ook niet meer.

Meldingen bij de BKR blijven maximaal 5 jaar staan en verdwijnen dan vanzelf, al begrijp ik de topic-titel niet i.c.m. met jouw vraag.

 

 


Meldingen bij de BKR blijven maximaal 5 jaar staan en verdwijnen dan vanzelf, al begrijp ik de topic-titel niet i.c.m. met jouw vraag.

Een betalingsachterstand die niet opgelost word verdwijnt volgens mij nooit. Dat zou het hele BKR bijna nutteloos maken.

Als @H Kloosterman nu die factuur alsnog betaald en KPN meld de betalingsachterstand af bij BKR. Dan blijft de melding nog 5 jaar staan.

Andere instanties die BKR raadplegen zien die betalingsachterstand dan dus nog steeds staan. Maar ze kunnen ook zien dat die inmiddels opgelost is.

Voor sommige instanties is dat echter niet genoeg. Die willen een volledig blanco BKR. En dan heb je dus een probleem. Dan zit er echt niets anders op dan die 5 jaar af te wachten.


Hoi @H Kloosterman en welkom hier op ons forum!

Heb je hier al contact over gehad met het BKR? Onze standaard werkwijze is je door te verwijzen naar het BKR, aangezien je abonnement bij ons al beëindigd is en wij zodoende geen invloed meer hebben op je registratie. Ik weet wel dat ‘Beëindigde kredieten' 5 jaar zichtbaar blijven, daarna verwijdert het BKR ze. Is er tijdens de looptijd van het krediet iets gebeurd? Liep je bijvoorbeeld een tijdje achter met de betaling? Dan blijft dat ook 5 jaar zichtbaar. Het BKR bewaart je gegevens 5 jaar, omdat de ervaring leert dat mensen met betaalproblemen vaak opnieuw in de problemen komen. Dit willen we graag voorkomen!