Skip to main content

 

Ik heb een betaalafspraak met kpn. Ik heb mijn persoonlijke situatie uitgelegd dat ik zonder geld gezeten heb ivm een uithuisplaatsing ivm …. Ernstig geval HIER KAN IK NIKS AAN DOEN en dit wens ik ook niemand om t te moeten meemaken. Hierdoor belde ik optijd kpn op zodat ik niet in de problemen zou komen. De medewerker van kpn begreep mij en gaf aan een betalingsregeling voor mij te maken voor €25pm. Hiermee ging ik akkoord. Er werd uitgelegd dat ik elke maand een ideal link kreeg zodat ik zo de betaling kon doen. Dit is afgesproken op 18 maart 2023. Echter heb ik nooit een link ontvangen. Hiervoor heb ik gebeld en ze gaven aan dat de link nog komen zou want echter moest ik pas in april betalen. “In april (stond geen datum) zou de eerste betaling plaatsvinden”. 
Ik netjes wachten… KRIJG IK VANDAAG notabene een mail dat morgen mij mobiele abbonement geblokkeerd wordt omdat de factuur voor €270 niet betaald is😭. Hoe dannn. Ik ben zo ontzettend kwaad. Jullie sturen mij niks en nu ben ik alsnogggg de dupe ervan. Kom ik. Ik ga al door een moeilijke periode heen met mijn zoontje van bijna 1 !!! (Uit huis door prive dingen en in een opvang) Ik ben echt woest. TOCH BEN IK AFGESLOTEN. Door jullie eigen fout !!!! Bedankt he. Zodra ik kan overstappen ben ik weg. Vreselijk bedrijf.
 

 Plusssssss ik kreeg deze week (3mei) een mail OVER 1 factuur BETAAL BINNEN 5 dagen. VERKOM BLOKKEREN. DIE HEB IK METEEEEEEN BETAALD. EN TOCH blokkeren jullie mega SLECHTTTTT bedrijf. Ik zit al sinds 2015/2016 bij jullie he. Ik stap moooi over. Ik ben echt pissedddd wat een vreselijk bedrijf. Ik heb ALWEEEER gebeld. Door hunnnn fout ben ik afgesloten !!! Zeggen ze ik heb deze week gestoneerd het bedrag terug late. Boeken. HIER HEEL MIJN PRIVE ZELFS VAN VORIGE MAAND ERBIJ ik heb geen malle bal terug geboekt. Ik wilde dit naar jullie sturen en jullie willen het NIET inzien dat jullie een fout hebben gemaakt. Ik ga hier zeker een rechtzaak van maken ik ben het zat en ben het er NIET mee eens !! Ik ben al bezig met een advocaat om een zaak bij de rechtbank tegen jullie te starten! Zo kunnen jullie NIET zijn. Dan maar een rechtzaak het is immers JULLIE fout. Jullie zeggen dat jullie niks voor me kunnen betekenen omdat ik een bedrag gestorneerd heb WAT IK NIET gedaan heb. Hierbij een screenshot die jullie niet wilde zien en zomaar mij niet willen geloven. Heel rommelig hoe jullie te werk gaan. Ook is mijn klacht bij de klachtenkompas!

Admin: gegevens verborgen in screenshot i.v.m. privacy

Hallo @AnoniemC s.v.p. direct even met KPN bellen, 0800 0402 afdeling Collections, dan word je het snelste geholpen.

Succes.

 


Hoe moet ik bellen als ik geblokkeerd ben. Ik heb ook niemand in mijn omgeving, kan dus via niemand bellen. Zoals in mijn bericht beschreven heb in gister en derest van de dagen met kpn klantenservice gebeld.  @JanD 


Hallo @AnoniemC als het met 0800 0402 niet lukt, moet je het nummer 1200 moet je gewoon kunnen bellen.

Eventueel Twitter of Facebook.

Succes

 


Hier lopen wel 2 dingen door elkaar. Het screenshot van 81,99 wat je hebt betaald en waarvan je die mail heb gehad is van je vast internet/tv thuis abonnement (staat ook in die betaalmail) niet van je mobiel. Het lijkt erop als ik zo je bankafschrift bekijk dat de laatste keer dat je je mobiele abonnement heb betaald op 8 februari jl. is geweest. Daarna zijn er alleen betalingen voor je vast internet/tv abonnement gedaan. Dan is het niet zo gek dat je mobiel abonnement wordt geblokkeerd.

Ik dacht dat er altijd een bevestiging per mail gestuurd werd als je een betaalafspraak heb gemaakt. Nou kan het zijn dat dat vroeger zo was maar heb jij ook zo’n bevestiging ontvangen?


@Ferry1984 ik denk dat je het verkeerd ziet. Ik heb indd een betaalafspraak op de mail gehad. Ivm prive omstandigheden kon ik het niet betalen. Dus ik had een ruime betaalafspraak. Dus het is WEL GEK dat mijn telefoon geblokkeerd word. Eerst goed lezen aub! Onnodige zin. 

 


Plus die screenshot met de betalingen gaan om het feit dat ze zeggen dat ik een betaling teruggeboekt heb wat letterlijk niet zo is! Daarom mijn bewijs van screenshot @Ferry1984 


@AnoniemC jij zegt dit:  Plusssssss ik kreeg deze week (3mei) een mail OVER 1 factuur BETAAL BINNEN 5 dagen. VERKOM BLOKKEREN. DIE HEB IK METEEEEEEN BETAALD. EN TOCH blokkeren.

Wat bedoel je hiermee? Is hiermee je thuis of mobiel abonnement geblokkeerd of beide?

Ik kan aan het gestuurde screenshot niet zien wat er precies met je is afgesproken en wanneer het in zou gaan dus ik ga daar verder geen uitspraken over doen. Ook weet ik niet of je bij een betaalafspraak zelf het bedrag (met een bepaalde referentie naar de betaalafspraak) moet overmaken of dat inderdaad maandelijks een link krijgt. Ik zie ook dat je in december en januari (en maart) geen facturen voor mobiel heb betaald. Gaat de betaalafspraak daarover?

Wat ik je nog wil meegeven is dat kpn kan bedoelen met storneren dat ze het bedrag niet van je rekening kunnen afschrijven omdat je bijv. te weinig saldo heb. KPN kan de reden niet zien maar mogelijk/waarschijnlijk zien of benoemen zij dit als dat je de incasso heb teruggeboekt. Zo te zien aan de verschillende afschrijfdata elke maand betaal je veel per ideal ipv automatische afschrijving. In je contract staat dat je akkoord bent gegaan met automatisch afschrijven en dat de lopende abonnementskosten uiteraard betaald moeten worden. Als dit dus een keer niet gebeurd (automatische afschrijving) dan vervalt je betaalafspraak.

Jij zegt: “Dit is afgesproken op 18 maart 2023”

Dat betekent dus concreet dat je lopende mobiele factuur van april (en mei en alle daarop volgende facturen) automatisch afgeschreven dienen te worden, dit is niet te zien op je bankafschrift (want er is in april geen automatische afschrijving van kpn mobiel geweest) en dan vervalt je betaalafspraak en wordt het gehele achterstandsbedrag ineens opeisbaar met als blokkering tot gevolg. Dus nee tot op heden vind ik het nog steeds niet gek dat je geblokkeerd bent op mobiel. Je bent waarschijnlijk niet eens afgesloten omdat je de betaalafspraak niet heb nagekomen of niet heb kunnen nakomen als ik jouw verhaal zo lees maar meer omdat er in april geen automatische afschrijving heeft plaats kunnen vinden van je mobiele abonnement.


Hoi @AnoniemC, welkom bij ons op het forum. Wat een vervelende situatie zo zeg! Via het forum hebben we niet veel mogelijkheden voor betalingen maar ik heb wel even met je meegekeken met de gegevens op je profiel.

De betalingen die je op je screenshots deelt zijn inderdaad voldaan, die gaan over het internet en tv abonnement. Dat abonnement is niet geblokkeerd.

De afsluiting gaat over het mobiele abonnement, daarvoor is nog een bedrag openstaand. 

Het zijn 2 verschillende dingen, zoals Ferry dus al terecht opmerkte. 

Je kunt ons hier het beste voor bellen @AnoniemC, zoals gezegd zijn onze mogelijkheden op het forum hierbij erg beperkt. Ook als je bent afgesloten kan je ons bereiken via het nummer 1200, die wordt dan niet geblokkeerd.


Is het misschien een idee om het thuis abonnement aan te passen naar de goedkoopste vorm? Alleen internet op de laagste snelheid? Dan loopt de achtstand iets minder snel op.

Voor het mobiele abonnement hetzelfde: geen data en geen onbeperkt bellen...