Skip to main content

Het is heel vreemd dat dit niet standaard aan staat of heel eenvoudig aan te zetten is. De logica hierachter ontgaat mij geheel. Bovendien is het heel erg klantonvriendelijk! Blijkbaar is het alleen mogelijk bij een kleinzakelijk abonnement en daarvoor worden extra kosten in rekening gebracht. Ik wil geen kleinzakelijk abonnement, maar wel een btw-factuur!

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hi @GW0279, het aanzetten van de BTW op je factuur is zeker mogelijk.

De BTW staat standaard gespecificeerd op de factuur van KPN Thuis abonnementen. Voor mobiele abonnementen kan je het aan laten zetten. Je leest er hier alles over.
 

Hoe vraag ik btw op mijn factuur aan?

Het aanvragen van btw op de factuur kan niet via het forum. Je neemt hiervoor contact op met de telefonische klantenservice of via de chat. Na een verificatie helpen de collega's je dan verder.

 


Hi @Alexandra , bedankt voor je reactie. Dit is echter niet waar. Heb ik inmiddels 2x telefonisch geprobeerd en na meerdere mensen te hebben gesproken blijkt het helaas ECHT NIET mogelijk. Alleen als je je contract laat overnemen en dan een kleinzakelijk contract afsluit en meerkosten betaalt. Dat is gewoon te gek voor woorden. Ik wil gewoon een consumentencontract met een btw-factuur. Waarom de klant frustreren en dwingen tot een zakelijk contract. Dat gaat echt nergens over en ik heb dit echt nog nooit meegemaakt.


@GW0279 Hmm dat is opvallend. Wat voor abonnement heb je nu precies? En hoe zoek je je facturen op? Als je inlogt in MijnKPN en je facturen daar opent, heb je de gespecificeerde, uitgebreide factuur.


@Alexandra Het gaat om een mobiel abonnement. Deze is voor consumenten altijd zonder btw-specificatie. Ben nu weer gebeld door iemand uit de 3e lijn en deze zou het wel aan moeten kunnen zetten en zou ook de eerste 3 facturen met btw hebben klaarstaan. Nu maar even afwachten of het ook allemaal daadwerkelijk goed gaat komen. Als dit dan echt zo is dan verbaast het mij wel enorm dat alleen iemand uit de 3e lijn dit kan regelen en dat toont eigenlijk alleen maar aan dat KPN het om wat voor een reden dan ook liever niet heeft. Ik blijf op het standpunt dat dit gewoon standaard aan moet staan, net zoals bij internet en tv, want daar is dat wel het geval. En ik heb nog nooit van iemand gehoord dat deze bezwaar had tegen de vermelding van btw op een factuur of bon.


Ik heb dezelfde ervaring
Een BTW factuur is voor particulieren niet mogelijk
Heel vreemd, want daardoor kan ik mijn telefoonkosten niet declareren bij mijn werkgever.

Het is mijns inziens ook geen kwestie van niet kunnen, maar niet willen.
Want de BTW zal toch echt ergens berekend zijn.

Jammer KPN
Tot zover de klantvriendelijkheid

 


Waarom wèl op de thuisfactuur standaard BTW vermeld en niet op de mobiele facturen??? Vreemde zaak die eenvoudig op te lossen moet zijn.

Werk aan de winkel voor KPN, afdeling facturering.

 


@Bimvg Jammer om te horen dat je deze ervaring hebt. Ik snap goed dat je je telefoonkosten wilt kunnen declareren. 

De BTW staat standaard aan op de KPN Thuis facturen. Dat is niet het geval bij de particuliere mobiele abonnementen van KPN inderdaad. Het is wel mogelijk om de BTW aan te laten zetten, daarvoor kan je contact opnemen met onze klantenservice via 0800-0402. 


@Alexandra uhh, nee. Volgens de klantenservice kan het niet. (zoals op het forum al door diverse mensen is aangegeven).
Ik heb al gebeld en mij werd (na meermaals doorvragen) verteld dat het voor particulieren toch echt niet mogelijk is.
Dat kan alleen als het een klein zakelijk abonnement wordt. 

Ik begrijp niet waarom hier zo moeilijk over gedaan wordt.
Hoewel het me nu wel duidelijk wordt, waarom destijds aan de telefoon zo vaak benoemd werd wat de voordelen van klein zakelijk zijn.


@Bimvg Ik durf niet te zeggen waarom 't telefonisch niet gelukt is, ik was er niet bij dus kan er lastig over oordelen. Ik kan je alleen vertellen dat dit nog steeds de manier is om je BTW op de mobiele factuur aan te zetten. Daarom is mijn advies, waag er nog een telefoontje aan, het nummer is gratis :) 


Is zeker mogelijk, in het mobiele systeem bij de betaalgegevens is een vinkje te zetten bij btw op factuur.

 


@Bimvg Jammer om te horen dat je deze ervaring hebt. Ik snap goed dat je je telefoonkosten wilt kunnen declareren. 

De BTW staat standaard aan op de KPN Thuis facturen. Dat is niet het geval bij de particuliere mobiele abonnementen van KPN inderdaad. Het is wel mogelijk om de BTW aan te laten zetten, daarvoor kan je contact opnemen met onze klantenservice via 0800-0402. 

hier is veel verwarring over


Ik heb een positieve ervaring, ik heb gebeld met 0800-0402 en een alleraardigste mevrouw stuurde direct btw facturen van de afgelopen periode (dat is een korte factuur zonder specificaties van gebelde nummers etc) en zorgt dat ik voortaan elke maand per mail een btw factuur krijg. 

Overigens is het zo dat een ondernemer verplicht is een btw factuur uit te reiken als daar om gevraagd wordt, dus het zou vreemd zijn als KPN dat niet zou doen.