Skip to main content
Vraag

Bureaucratie en ontevredenheid over abonnement en diensten

  • 10 September 2024
  • 8 reacties
  • 85 keer bekeken

Al binnen een week na activering glasvezel aansluiting begint mijn ergenis over KPN ervaringen te groeien. En elke week groeit het verder. Als je wil opzeggen wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Aangegeven in de app dat ik wil opzeggen kan dat alleen via een terugbelverzoek, natuurlijk wordt je pas gebeld als het wettelijke opzegtermijn is verstreken. Aangeven dat KPN niet heeft geleverd zoals toegezegd in het verkoopgesprek, krijg je terug dat het wel volgens contract is geleverd. Heb je wat anders besproken had je het contract niet moeten accepteren. Bij een louche autohandelaar kijk je tot in de kleine letters, maar is dat ook noodzakelijk bij KPN? Kennelijk wel. Blijk ik ineens aan een tweejarig contract vast te zitten ( en inderdaad GEEN welkom kado voor gekregen). Zou de nieuwste apparatuur krijgen waarop meerdere aansluitingen tegelijkertijd zouden kunnen streamen, video vergaderen en zwaar internetverkeer kunnen hebben zonder last van elkaar te hebben. Wat ontvang je, een oud model modem wat ook nog eens niet geupdate is met het laatste besturingssysteem. 

Als je alles zelf aansluit via een bekabeld netwerk lees je nergens dat het gebruik van switches tot storingen in de verbinding kan leiden. 

Zie ik in de app dat het entertainment pakket gratis is, pas als je op de bestel knop klikt blijkt dat het gratis pas bij een combinatie met mobiele telefoon abo is. De combinatie internet + tv telt niet, opzeggen kan pas na een maand. 

Wordt ook nog eens per email aangekondigd dat de maandelijkse abonnementskosten wordt verhoogd, maar als je dat niet wil kan je gratis opzeggen. 

Weer een opzegging gedaan via een terugbelverzoek, KPN schiet een belafspraak in voor een week later. Kennelijk met de hoop dat de frustratie wel vergeten is. Kortom ik mag niet gratis opzeggen omdat de duurder geworden dienst door een derde wordt geleverd. Als ik toch wil opzeggen kan dat alleen via een email aan opzeggen@kpn.com met een gemotiveerd verzoekschrift. 

Natuurlijk had ik kunnen weten dat de KPN service onder de maat is. Ik dacht dat ik eerdere KPN ervaringen uit mijn geheugen had gewist, maar hoewel het bijna 20 jaar geleden is lukte het toen niet om een telefoonaansluiting naar het juiste adres te verhuizen. Moest toen een 2e verhuizing aanvragen en zat een tijd zonder telefoon en internet.  Zo'n 2 jaar later zaten we opeens zonder internet en dat heeft maar een week of 7 geduurd. Een bloemetje en een sorry.  

Heb ik het nog niet gehad dat de overstap service niet gewerkt heeft, gelukkig heeft mijn vorige provider wel een klantgerichte service en kon met terugwerkende kracht opzeggen. Helaas kwamen ze te laat met een heel aantrekkelijk aanbod, maar ik zit vast aan KPN de komende jaren.

Dat is een flinke berg onvrede @Jos3191! Op het forum helpen klanten elkaar en kunnen we inhoudelijk niets voor je doen behalve wellicht misverstanden weg proberen te nemen zodat je die twee jaar een goede verbinding hebt😉. Kpn levert geen verouderde modems. Met ieder modem kan je eindeloos streamen met meerdere personen. Een switch kan prima zelfs al heb je er tien in het netwerk zitten. Een switch moet wel igmp snooping ondersteunen indien je de tv ontvanger gebruikt. Ik ben wel benieuwd waarom je denkt dat het allemaal niet zou kunnen. Je betaalt voor een goede verbinding tot en met het modem. De rest is voor jezelf. We denken graag met je mee wat bovenstaande betreft.


Zou de nieuwste apparatuur krijgen waarop meerdere aansluitingen tegelijkertijd zouden kunnen streamen, video vergaderen en zwaar internetverkeer kunnen hebben zonder last van elkaar te hebben. Wat ontvang je, een oud model modem wat ook nog eens niet geupdate is met het laatste besturingssysteem. 

Welke Experia/KPN Box heb je dan ontvangen?

Ik denk een V12 en dat is de nieuwste apparatuur voor glasvezelaansluiting t/m 1Gbps. Alleen voor 4Gbps abonnementen is de V14 beschikbaar maar die zou je dan ook sowieso hebben ontvangen.

Overigens is het met alle gangbare Experia/KPN boxen mogelijk om met meerdere aansluitingen tegelijkertijd te streamen, te video vergaderen en/of zwaar internetverkeer te hebben zonder last van elkaar te hebben.


 

 

Overigens is het met alle gangbare Experia/KPN boxen mogelijk om met meerdere aansluitingen tegelijkertijd te streamen, te video vergaderen en/of zwaar internetverkeer te hebben zonder last van elkaar te hebben.

Dat is dus wat ik bedoel, bij het verkoopgesprek wordt aangehaald dat er net nieuwe apparatuur uitgekomen is waar ik voor in aanmerking zou komen. Met deze modem zou tot 8 gebruikers aangesloten kunnen worden die allemaal over de maximale bandbreedte kunnen beschikken. Hier in de community geef je aan dat elk in gebruik zijnde model bij KPN meerdere grote data gebruikers kan verwerken. Je maakt mijn punt, ik ben (bewust) verkeerd voorgelicht. Dat maakt het contract nietig.


... bij het verkoopgesprek wordt aangehaald dat er net nieuwe apparatuur uitgekomen is waar ik voor in aanmerking zou komen. Met deze modem zou tot 8 gebruikers aangesloten kunnen worden die allemaal over de maximale bandbreedte kunnen beschikken. Hier in de community geef je aan dat elk in gebruik zijnde model bij KPN meerdere grote data gebruikers kan verwerken. Je maakt mijn punt, ik ben (bewust) verkeerd voorgelicht. 

En hoe gaat u dat bewijzen? Niet.


Jos3191 schreef:

Dat is dus wat ik bedoel, bij het verkoopgesprek wordt aangehaald dat er net nieuwe apparatuur uitgekomen is waar ik voor in aanmerking zou komen. Met deze modem zou tot 8 gebruikers aangesloten kunnen worden die allemaal over de maximale bandbreedte kunnen beschikken. Hier in de community geef je aan dat elk in gebruik zijnde model bij KPN meerdere grote data gebruikers kan verwerken. Je maakt mijn punt, ik ben (bewust) verkeerd voorgelicht. Dat maakt het contract nietig.

Met alle respect @Jos3191, maar zo te lezen heb je een V12 ontvangen en waarschijnlijk een 1Gbps abonnement, klopt dat?

Zo ja, dan heb je dus de nieuwste apparatuur ontvangen waar voor je in aanmerking komt.

Uiteraard kunnen die 8 gebruikers allemaal over duie maximale bandbreedte beschikken maar uiteraard niet allemaal tegelijkertijd want gezamelijk kunnen ze natuurlijk niet meer bandbreedte verbruiken da dat er op jouw aansluiting beschikbaar is. Dat heeft echter niets met joew Experia/KPN Box te maken.

Overigens kunnen er veel meer dan 8 gebruikers aangesloten worden die allemaal over de maximale bandbreedte kunnen beschikken.


Dat is een flinke berg onvrede @Jos3191! Op het forum helpen klanten elkaar en kunnen we inhoudelijk niets voor je doen behalve wellicht misverstanden weg proberen te nemen.                                                 Een switch kan prima zelfs al heb je er tien in het netwerk zitten. Een switch moet wel igmp snooping ondersteunen indien je de tv ontvanger gebruikt. 

Op de kpn site staat nergens een voorbehoud dat als je switches wil gebruiken deze igmp snooping moeten ondersteunen. Na het aansluiten werkte de tv ontvanger (achter de switch), als na een dag het beeld af en toe bevriest en vervolgens de melding krijgt geen internet verbinding te hebben,  is het als leek niet het eerste wat je bedenkt dat zal wel aan de switches liggen. Voor een leek is geen internet verbinding gelijk aan dat is de modem, misschien helpt het standaard IT helpdesk antwoord wel. En ja na een herstart werkt alles weer, maar als het dagelijks terug komt, ga je denken dat je misschien de netwerkkabels verkeerd om hebt geplaatst. Kortom alleen met veel verschillende zoektermen op deze community en wat hulp van google kwam ik erachter dat ik mijn switches moest checken of deze igmp snooping ondersteunde. Ik had graag gezien dat de kpn site de tip had gegeven als je een switch plaatst je op deze community kunt lezen wat nodig is voor een betrouwbaar huisnetwerk. Beter nog als ik eerder had geweten van imgp snooping was ik waarschijnlijk nooit overgestapt naar de niet waar gemaakte beloftes van kpn. 


... bij het verkoopgesprek wordt aangehaald dat er net nieuwe apparatuur uitgekomen is waar ik voor in aanmerking zou komen. Met deze modem zou tot 8 gebruikers aangesloten kunnen worden die allemaal over de maximale bandbreedte kunnen beschikken. Hier in de community geef je aan dat elk in gebruik zijnde model bij KPN meerdere grote data gebruikers kan verwerken. Je maakt mijn punt, ik ben (bewust) verkeerd voorgelicht. 

En hoe gaat u dat bewijzen? Niet.

Inderdaad kan ik dat niet bewijzen, ik heb het gesprek niet opgenomen. Maar kennelijk is dat de verkoopstrategie van kpn, de klant kan toch niks claimen. Hoe betrouwbaar is KPN dan nog!

 


Goedemorgen @Jos3191, welkom op onze community! Wat balen dat het zo gelopen is!
Je abonnement kunnen we je hier via de community niet zo goed mee helpen maar we denken graag even mee naar je aansluiting. Is daar iets waar we je mee kunnen helpen?


Reageer