Skip to main content

In februari zijn mijn zoon en ik beide ingegaan op de KPN actie waarbij er een toestel kon worden ingeleverd waarbij een restwaarde en bonus werd toegekend bij aanschaf van een Samsung S23.

Beide toestellen zijn opgestuurd, van een daarvan is inmiddels de restwaarde uitbetaald echter blijft de bonus uit, dit zou te maken hebben met het gegeven dat wij geen factuur konden meeleveren, simpelweg daar de aankoop in een nieuw contract is opgenomen en wij daar geen separate factuur van hebben ontvangen. De reden volgens Recommerce dat de bonus niet is uitbetaald. 3 april heb ik mijn contract met Recommerce gedeeld, echter geen bevestiging of deze wijze akkoord is.

Het toestel van mijn zoon blijkt spoorloos, alhoewel wij netjes van PostNL een bevestiging hebben gehad dat deze op het door Recommerce  aangegeven adres in Rotterdam is aangekomen. Hiervoor is men al weken bezig met een onderzoek, de enige mail hierover, verder geen opvolging mogen ontvangen. Hij heeft dus zowel de restwaarde als ook de bonus niet mogen ontvangen hierdoor.

Ik heb begrepen dat de actie een succes was en heb alle begrip verwerkingen dan soms wat langer duren. Zolang hier ook over gecommuniceerd wordt achten wij dat acceptabel, echter de communicatie is zwaar onder de maat en dat raakt ook het vertrouwen in een goede afloop. 

Daar ook de goede naam van KPN hiermee geschaad wordt is wellicht een reden om hier eens over met hen in contact te treden, dit is een zeer onwenselijke afhandeling van een prima actie. 

 

Alvast dank. 

Prompt ontvang ik zojuist een mail van Recommerce betreffende het uitkeren van de bonus van een van de toestellen. Nu maar hopen dat ook het andere issue met de verdwenen inruil mobiel adequaat en vlot wordt opgelost. 

 

 


Hi @AHartsuiker, goed dat je dit meldt. Het is wel de bedoeling dat afspraken nagekomen worden, dus ik ben ook benieuwd waarom het zo moeizaam gaat.

Fijn dat je inmiddels duidelijkheid over de bonus hebt! Wat het toestel betreft, als er een onderzoek is opgezet door PostNL en Recommerce samen dan kan het, wanneer er een handtekening is gezet, uiterlijk tot 30 dagen duren voordat er duidelijkheid en een terugkoppeling is. 
Recommerce zou je hierover op de hoogte moeten houden of je ontvangt vanzelf een mail met de uitkomst van het onderzoek. Mochten de 30 dagen dus nog niet voorbij zijn, wacht het dan nog even af. 

Mochten die al wel voorbij zijn, neem dan contact op met Recommerce via support-tradein+nl@recommerce.com om te vragen hoe verder. Hopelijk heb je dan snel duidelijkheid. Zo niet, laat het hier gerust weten! 

 


Update 25-05-2023

 

Inmiddels is de casus rond mijn afhandeling, eindelijk en gelukkig, volledig uitgevoerd.

 

Wij dachten wij na het bericht dat mijn zoon zijn inruilwaarde ook zou gaan ontvangen dat er schot en eindigheid in zijn casus zou zijn. Helaas.

De inruilwaarde is inmiddels voldaan, maar ontving hij afgelopen maandag de navolgende e-mail: 

 

Na controle hebben wij nooit de aankoopfactuur voor uw nieuwe telefoon ontvangen zoals u werd gevraagd in de bevestiging van uw deelnemingsverzoek.
 
In deze omstandigheden kon de bonus niet worden gevalideerd.
De bonus was gekoppeld aan een nieuwe aankoop en het versturen van de betaalde factuur voor 14/05/2023.
 
Het spijt ons om u te informeren dat de operatie voorbij is, het is niet langer mogelijk om documenten toe te voegen die uw deelname aan de bonusoperatie bewijzen en zal niet langer mogelijk zijn.
 
Met vriendelijke groet,
Aicha

 
Recommerce Solutions
Klantenservicetijden :
Maandag tot vrijdag van 9 tot 12 uur en van 13 tot 17 uur.

 

Wij hebben direct een mail als reactie op bovenstaande verzonden waarin aangegeven dat we aan het begin van de actie alle vereiste documenten hebben geuploadet waarbij een kopie van het verlengingcontract met KPN toegevoegd daar er géén separate factuur beschikbaar wordt gesteld (dit is tevens de basis waarop de bonus van mijn toestel is gebaseerd én akkoord bevonden!) Totaal onaanvaardbaar is de mededeling dat de operatie voorbij is. Volgens ons heeft Recommerce door eigen toedoen het proces dusdanig vertraagt (toestel zoek) en hem eerder niet geïnformeerd dat er een probleem met een document zou zijn. Dit kun je dus simpelweg niet maken. 

Ik wil u deze zeer nare ervaringen niet onthouden en hoop dat u Recommerce kunt aangeven dit netjes op te lossen. 

 

Alvast dank. 

 

 


Fijn dat het eerste punt is opgelost, nu het nieuwe stuk dat je aankaart. 

Goed dat je direct geantwoord hebt. Ik wil eerst het antwoord van Recommerce op je mail afwachten. Als je daarin de punten al hebt aangekaart die je hier ook noemt dan hoop ik dat ze de situatie nog eens onder de loep gaan nemen. 

Zo niet, laat het hier gerust weten. 

 


Recommerce heeft gereageerd na mijn aanvulling via Trustpilot (de enige weg blijkbaar om met hen te communiceren zonder tijdverlies, ze reageerden binnen het uur) en nu mag mijn zoon (nogmaals) zijn contract, waarin opgenomen de aankoop van het toestel en verlenging van het abonnement, aan hen terugkoppelen.

Deze hebben ze rond het middaguur ontvangen en wij wachten nu het vervolg af.

 

Helaas hebben wij beide toch wel een nare smaak overgehouden na deze geweldige actie en hopen dat KPN in de toekomst partijen vind die klantgerichter acteren bij dergelijke acties. Gezien de vele vergelijkbare reacties op Trustpilot zijn we ook niet de enigen. 

 


Goed dat je een aanvulling op Trustpilot hebt gedaan. 🙂 Fijn dat het nu toch opnieuw bekeken wordt.

We hebben inderdaad meer meldingen ontvangen en zijn nu bezig met Recommerce om de aanvraag van de inruilbonussen e.d. te verbeteren. Jouw feedback en dit topic neem ik ook mee als voorbeeld. 

Bedankt voor het terugkoppelen en het aanmaken van dit topic en hopelijk ronden ze het nu goed met je af zodat die nare smaak ook verdwijnt.