Skip to main content

Hallo, 

Vorig jaar (mei 2022) ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN, bij deze overstap had ik ontzettend veel problemen. De aansluiting die niet was geregeld, aansluiting ging daarna met monteur niet goed, moest opnieuw een monteur komen en ik zat een lange periode zonder internet en tv. Vanaf de start veel contact met de klantenservice gehad, veel van het kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk een vriendelijke man gesproken. Mijn data van mijn mobiele telefoon (vodafone) was er doorheen gevlogen door de tijd zonder tv en internet, waar hij met een compensatie kwam. Als compensatie voor al het gedoe, het in totaal wachten van een maand op werken tv en internet, kreeg ik een tablet met simkaart voor 1gb. Daarmee kon ik dan uit de voeten tot tv en internet wel geregeld was. Ik zou wel een contract krijgen en een factuur gaf meneer aan, voor 12 maanden. Echter zou ik tweemaal in dit jaar een compensatie op mijn factuur krijgen; waardoor de kosten eind van de 12 maanden op €0 zou komen. 
 

Laatst in al mijn vaste lasten gedoken, waarin ik zie dat ik sinds juni €18 per maand betaal voor deze tablet en de simkaart en dit contract is afgesloten voor 2 jaar. Daarnaast staat er in de “goederenkredietovereenkomst” een handtekening welke niet de mijne is. Dit zie je ook duidelijk terug in vergelijking met mijn andere handtekening. 


Tot op heden heb ik geen compensatie ontvangen voor deze kosten, waardoor ik mij intussen bedrogen uit voel komen.

Kunnen jullie mij meer uitleggen en een gepaste oplossing bieden? 
 

Vriendelijke groet, 

Marlene 

Hoi @Marléneee, welkom op het forum. Ik kan me voorstellen dat je daar meer duidelijkheid over wilt. Als er een contract wordt afgesloten loopt die eerst de contractperiode en daarna loopt het maandelijks opzegbaar door. Wat er in dit geval precies is gebeurd weet ik niet. Via het forum hebben wij geen mogelijkheden om een abonnement te stoppen, dat lijkt me wel belangrijk om te doen. Je kunt ons daarvoor het beste bellen op 0800-0402 en aangeven dat je het op wilt zeggen. Dan kom je bij de afdeling die over de contracten gaat, zij kunnen met ke meekijken hiernaar.


Hoi @Jasper,

Zojuist telefonisch contact gehad met bovenstaand nummer, een hele vriendelijke vrouw aan de telefoon gehad. Ze heeft me goed geholpen, hoe en wat verder is nog even afwachten. Er is in ieder geval een melding vanuit KPN gemaakt bij telecom fraude, vanuit daar zal ik meer horen. 

De telefonische service was in ieder geval erg prettig vandaag. 


Goed om te lezen dat het zo is opgepakt @Marléneee. De collega heeft zo te zien een interne afdeling gemaild daarover om het verder te bekijken, dat is iets anders dan telecom fraude maar wel de juiste plek hiervoor. Ik ga er vanuit dat het via die weg opgelost wordt.


Helaas voel ik me erg in de steek gelaten door KPN en heb ik vandaag mijn abonnement voor tv en internet beëindigt ondanks dat het goed beviel omdat bovenstaande zaak nog steeds niet opgelost is. 
 

Ze kunnen het abonnement van het 0970-nummer niet beëindigen omdat het binnen de 2 jaar contract valt, alleen dus niet met mijn handtekening maar met een handtekening van een oud medewerker die ontslagen is. Dossier opbouw is gedaan en ik heb al meermaals gebeld en er zijn extra mails verstuurd is te lezen in het dossier, echter zijn we 3 maanden verder en is er nog steeds geen actie en betaal ik nog steeds iedere maand geld! Belachelijk in mijn ogen, zit eraan te denken om misschien radar in te schakelen of een extern bedrijf, op dit moment lijkt het alsof KPN de zaak niet serieus neemt. Ondertussen ben ik €260 lichter en lijkt hier nog geen einde aan te komen, gezien het contract nog loopt tot in 2024. 
 

Iemand ervaring hiermee?