Skip to main content

Wij hebben 2 mobiele abonnementen, internet en TV abonnement bij KPN. Allen zijn verlengbaar of opzegbaar. 

Ik wil heel graag bij KPN blijven, maar wil graag een advies hoe ik het best en voordeligst de contracten kan omzetten.

Ik ben namelijk sinds 1 januari een eigen bedrijf begonnen en werk heel veel vanuit huis. Dit betekent dat ik een deel van de kosten mag opvoeren als bedrijfskosten.

Ik heb hierover twee keer gebeld, maar beide keren ging het met het doorverbinden verkeerd en zit ik zonder antwoord, zonder voorstel. Kunnen jullie mij vanuit hier helpen? 

Als je een KvK-nummer hebt kun je inderdaad een zakelijk abo afsluiten.

Dit kan in een lokale KPN-winkel geregeld worden of via het zakelijke helpdesknummer 0800 0403 @NicoletteF 


@Nomen Nominandum Dat nummer heb ik vandaag twee keer gebeld en beide keren werd de verbinding verbroken zonder dat ik een antwoord of voorstel had. 

Ik heb inderdaad een KVK nummer, maar twijfel of de overstap een voordeel gaat opleveren. 

Weet jij misschien of het overstappen naar zakelijk noodzaak of voordelig is om te doen?


De prijzen voor klein zakelijk zijn hetzelfde als voor consumenten.  Of het voordeel oplevert kan de boekhouder vertellen. 


Je facturen zullen een bedrijfsnaam moeten hebben, i.p.v. bijvoorbeeld dhr J Jansen naar bijv. Jansen B.V. en de facturen moeten exclusief BTW vermeld worden, anders kun je de BTW niet verrekenen, zo zijn er meer eisen aan een zakelijke factuur om kosten en BTW te kunnen verrekenen, vraag je boekhouder.

Als het telefonisch niet lukt even langs een lokale KPN winkel gaan of een KPN XL vestiging, speciaal voor zakelijke klanten 


@NicoletteF Je kan jouw privé internet naar zakelijk hier laten omzetten

Contract overnemen TV, Internet & Bellen

 


Hi @NicoletteF,

Ik zie dat de community je al te hulp is geschoten, top! Mocht het omzetten naar zakelijk (nog) niet lukken, dan wil ik nog even benoemen dat het wel mogelijk is om een deel van je factuur zakelijk op te voeren. Ik heb zelf een klein bedrijfje naast mijn werk bij KPN, en schrijf ook voor elke maand een vast aandeel van mijn factuur weg voor zakelijk gebruik. Mijn bedrijf staat geregistreerd op mijn eigen naam en ook op hetzelfde adres als mijn KPN abonnementen, dus de gegevens op de factuur komen overeen met de KvK gegevens.
Belangrijk hierbij om te weten: De Belastingdienst heeft geen harde regels om je kosten te verdelen. Je geeft zelf aan welk deel je als privédeel en welk deel je als zakelijk opvoert. Hierbij is het wel van belang dat je verhaal verdedigbaar is; je moet dus bij de belastingdienst uit kunnen leggen waarom je voor een bepaalde verdeling gekozen hebt. 


@NicoletteF Je kan jouw privé internet naar zakelijk hier laten omzetten

Contract overnemen TV, Internet & Bellen

 

Maar dan loop ik wel de starters korting mis. Of zie ik iets over t hoofd?


Hi @NicoletteF,

Ik zie dat de community je al te hulp is geschoten, top! Mocht het omzetten naar zakelijk (nog) niet lukken, dan wil ik nog even benoemen dat het wel mogelijk is om een deel van je factuur zakelijk op te voeren. Ik heb zelf een klein bedrijfje naast mijn werk bij KPN, en schrijf ook voor elke maand een vast aandeel van mijn factuur weg voor zakelijk gebruik. Mijn bedrijf staat geregistreerd op mijn eigen naam en ook op hetzelfde adres als mijn KPN abonnementen, dus de gegevens op de factuur komen overeen met de KvK gegevens.
Belangrijk hierbij om te weten: De Belastingdienst heeft geen harde regels om je kosten te verdelen. Je geeft zelf aan welk deel je als privédeel en welk deel je als zakelijk opvoert. Hierbij is het wel van belang dat je verhaal verdedigbaar is; je moet dus bij de belastingdienst uit kunnen leggen waarom je voor een bepaalde verdeling gekozen hebt. 

Dankjewel. Ik denk dat ik voor deze optie ga


Wat betreft je mobiele abonnement, daarbij is het wel van belang dat je een BTW specificatie ontvangt. Op de mobiele facturen wordt de BTW namelijk niet gespecificeerd bij de consumentenmarkt. Het aanvragen van een BTW specificatie kan alleen telefonisch via 0800 - 0402 🙂