Skip to main content

Goedemiddag 

Ik ga verhuizen maar me ex blijft woning op het adres waar nu het contract opstaan. Maar alles is ingelogd metijn gevens. Kan dat makkelijk omgezet worden zodat ik mijn eigen gegevens weer kan gebruiken in de toekomst 

Hallo @Eijkie80 ,

Het gaat erom op wiens naam het contract staat. Als het contract op de naam van jouw ex staat, blijft het ongewijzigd in stand. Jij kunt dan een heel nieuw contract afsluiten, daar krijg je eigen inloggegevens voor. 
 

Staat het contract op jouw naam?, dan kun je het meeverhuizen naar jouw nieuwe adres. Dan moet jouw ex ergens een nieuw contract afsluiten. 


Oke of zij zou dit contract over moeten nemen? Maar dan neemt ze ook mijn inloggegevens over?


Oke of zij zou dit contract over moeten nemen? Maar dan neemt ze ook mijn inloggegevens over?

Klopt, je kunt inderdaad ook het contract laten overnemen, daar is een speciale procedure voor. Maar dan gaat inderdaad alles over. 
 

https://www.kpn.com/service/ugs/contract-overnemen


Oke dank voor de info fijn weekend 


Hoi @Eijkie80, welkom hier! Ik zie dat Noordzee je al verteld heeft dat er een contractovername gedaan kan worden:

 

Oke of zij zou dit contract over moeten nemen? Maar dan neemt ze ook mijn inloggegevens over?

Klopt, je kunt inderdaad ook het contract laten overnemen, daar is een speciale procedure voor. Maar dan gaat inderdaad alles over. 

https://www.kpn.com/service/ugs/contract-overnemen

 

Dit houdt inderdaad in dat het hele contract overgaat op naam van je ex. Zij krijgt dan het abonnement, inclusief alles wat erbij hoort zoals aangemaakte KPN e-mailadressen en tv opnames (als er tv in het abonnement zit). En ze neemt dan ook de betaalverplichting over.

Mocht je zelf gebruik maken van een van de KPN mailadressen, dan kan dat onhandig zijn. Je kunt er dan voor kiezen om juist het abonnement met je mee te verhuizen naar je nieuwe huis. Dan behoud je het abonnement en dus ook de mailadressen. Je ex kan daarna zelf een abonnement afsluiten op het oude adres.

Wat ook kan, of je nu zelf het abonnement meeneemt, of dat je ex het overneemt, is het verplaatsen van een of meerdere mailaccounts. Daarvoor is het wel nodig dat degene die een nieuw abonnement moet afsluiten dit ook bij ons doet. Nadat dit abonnement actief is geworden, kan de klantenservice een of meerdere mailaccounts van het oude abonnement verplaatsen naar het nieuwe abonnement.

 

Je hebt het verder over inloggegevens. Daarvan kunnen er meerdere zijn, dus ik noem er ook meerdere.

Als je op dit moment een MijnKPN omgeving hebt waar je inlogt met jouw mailadres, dan kan dit gewijzigd worden. Als jouw ex met haar eigen mailadres een KPN ID aanmaakt, dan kan zij vervolgens ook het abonnement daaraan koppelen. Jouw mailadres wordt dan weer vrij. 

Als het gaat over streamingsdiensten binnen je KPN abonnement, zoals Netflix of Spotify kan dit ook gewijzigd. Is wel iets meer werk. In dat geval zullen de streamingsdiensten tijdelijk opgezegd moeten worden binnen het KPN abonnement. De accounts die aan jouw mail gekoppeld zijn worden dan stopgezet. Jij kan vervolgens zelf weer het abonnement op die streamingservice hervatten, los van KPN. Of binnen een nieuw, eigen, KPN abonnement. Je ex kan dan de streamingsdienst ook weer toevoegen aan het KPN abonnement, en vervolgens inloggen met haar eigen gegevens of met haar eigen gegevens een account aanmaken.

Als je meerdere van dit soort dingen hebt, dan is het waarschijnlijk makkelijker om het abonnement mee te verhuizen naar je nieuwe adres. En je ex juist een nieuw abonnement te laten afsluiten.


Super en duidelijk antwoord. Denk dat zijn dan een Nieuw abonnement neemt en het mee neem. Dank voor de info. Hier heb ik wat aan 👍🏼


Reageer