Skip to main content

Wegens overstap glasvezel van een andere provider op 25 Juli de eerste keer opgezegd. Dit kon enkel telefonisch was toen het verhaal, waarom is alles via de site te regelen maar opzeggen niet…

Na het telefonisch gesprek op 25 Juli waarin aangegeven werd dat we vanaf 16 oktober wilden opzeggen omdat dan het glasvezelcontract bij de andere provider in zou gaan zou het allemaal geregeld zijn zei de medewerker van KPN. 

Dit  bleek echter niet het geval te zijn en daarom op 25 Oktober weer telefonisch gebeld om de opzegging door te geven. We vroegen nadrukkelijk om de bevestiging via mail, maar die konden ze niet direct sturen. Maar het abonnement was echt stopgezet was het antwoord. Nu blijkt dat dus weer niet gebeurd te zijn en na de 3de keer telefonisch contact te hebben gehad nu eindelijk een bevestiging gehad.

In de tussentijd is er wel iedere maand mooi het maandbedrag afgeschreven. Contact gehad met de klachtenafdeling en die konden er niets aan doen verder omdat ze niets concreets in de gesprekslogs konden terugzien, enkel dat we erover nadachten om op te zeggen… We hebben toch echt zeer nadrukkelijk aangegeven dat we vanaf 16 oktober over willen stappen.

Nu zegt de klachtenafdeling dat ik met bewijslast moet komen dat er wel degelijk is opgezegd, hoe doe ik dat als de enige optie is om telefonisch op te zeggen? Moet je zelf het gesprek gaan opnemen die er met de klantenservice van KPN gevoerd wordt. Naar mijn mening ligt de plicht ten eerste bij KPN dat er op een normale manier opgezegd kan worden, ten tweede dat wanneer dat enkel telefonisch kan dit door KPN netjes genoteerd/opgenomen wordt.

In totaal dus 3.5 maand teveel termijnen afgeschreven. Wat zijn de opties om dit op te lossen? Ik voel me in ieder geval opgelicht.

Hoi @Kheijden .  Daar kan ik je hier op het forum niet mee helpen.

Bewijs is een bevestiging. Dat is de ingebouwde dubbelcheck.  Wat je telefonisch bespreekt wordt vervolgens via een mail bevestigd.  En als je die mail dan niet krijgt, zul je weer aan de bel moeten trekken.

Mooier kan ik het helaas niet maken. 


Het probleem is inderdaad dat je nooit zwart op wit bericht terugkrijgt. Zelfs een ingediende klacht probeert de klachtenafdeling telefonisch af te doen. Heel vervelend want je hebt dan nergens bewijs van. Als ik ooit iets serieus heb, dan ga ik het gesprek opnemen, ik raad jou ook aan om dit te doen.

Dit is de enige weg als bellen niet helpt:

  1. Niet tevreden? Stuur een brief

     Klantenservice KPN

     Postbus 13500

     9700 EG Groningen

     Vergeet niet jouw klantnummer, e-mailadres en telefoonnummer te vermelden.

 

2 Geschillencommissie

Kom je er niet uit met onze klantenservice? Nadat je je klacht hebt ingediend bij onze klantenservice, kun je terecht bij De Geschillencommissie. Een alternatieve manier voor de Geschillencommissie het ODR platform. Het platform verwijst je naar een geschillencommissie die je klacht gaat behandelen. 

Ik denk dat je heel sterk staat bij de geschillencomissie. Het is namelijk zo dat opzeggen niet moeilijker mag zijn dan aanmelden. Uit veel zaken blijkt dat dit bij KPN niet het geval is.

Eenvoudig zou zijn om via mijnKPN op te zeggen.Maar nee, er moet liefst gebeld worden, of via een formulier en dan wordt je tot 8 keer gebeld.

Dus ik hoop dat je er met bellen/klacht uitkomt, anders heb je het volste recht om dit bij de geschillencie aan te kaarten.Â